kilt chce uszyc

1. Data: 2007-06-13 07:53:38

Temat: kilt chce uszyc
Od: "ania1161" <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

a raczej cos na ksztalt kiltu, moze ktos szyl, moze macie jakies wykroje
wiem tylko ze z dlugiego paska robi sie zakladki ale na zdjeciach wyglada
tak jakby boki tego paska (czyli przod i tyl) byly gladkie a sfalowany byl
srodek, no i co z samym pasem?
jak ktos co wie prosze niech sie podzieli
ania

2. Data: 2007-06-13 11:24:37

Temat: Re: kilt chce uszyc
Od: Shaylee <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ania1161 napisał(a):
> [...]
> srodek, no i co z samym pasem?
> jak ktos co wie prosze niech sie podzieli

http://www.scottishdance.net/highland/MakingKilt.htm

Chociaż w oryginalnej wersji kilt nie byl zszywany, tylko za każdym
razem układany i spinany pasem.

SD
Shaylee

3. Data: 2007-06-14 11:20:03

Od: "czeremcha " <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ania1161 <a...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
> srodek, no i co z samym pasem?
> jak ktos co wie prosze niech sie podzieli

Wie ;-)

1. Jeśli częścią wykroju jest długi, prosty pasek ułożony w jednakowe
zakładki, to potrzebny jest jeszcze karczek. Jeśli taki fason cię
satysfakcjonuje, kup sobie letni numer "Szycia krok po kroku" i uszyj
spódnicę z tego wykroju: http://tnij.org/burda-spodnica. Fałdy możesz sobie
ułożyć w taki sposób, w jaki zechcesz, byleby obwód po złożeniu fałd się
zgadzał. Jesli chcesz zrezygnować z jednej fałdy na każdym boku, odlicz
odpowiednią ilość materiału. Polecam taki fason, bo fałdy w kilcie i tak są
zaszywane do połowy bioder, a i lepiej się w nim wygląda niż w spódnicy
plisowanej od pasa.
2. Jeśli koniecznie chcesz plisy od pasa - musisz wziąć wykrój na prostą,
dopasowaną spódnicę i przeciąć przód i tył pionowo i symetrycznie w tylu
miejscach, ile chcesz mieć fałd. Dobrze byłoby, żeby zaszewki przodu i tyłu
wypadły między fałdami /żeby mozna było zaszewki zszyć/. Podoklejaj w
rozcięte miejsca paski papieru szer. ok. 6 cm /wtedy plisa będzie miała 3 cm
głębokości/. Możesz też pocięty wykrój upiąć bezpośrednio na materiale
pamiętając o równomiernym porozsuwaniu kawałków wykroju o podwojoną
głębokość fałdy.

Ania

4. Data: 2007-06-14 14:23:41

Od: "Elen" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

:)
Nie wiem czy po angielsku może być, ale tu masz jak się robi taki
"najprawdziwniejszy":
http://users.telenet.be/jbruyndonckx/kilt_making1.ht
ml
i taki współczesny:
http://users.telenet.be/jbruyndonckx/kilt_making2.ht
ml
Jak wygląda szycie (obrazki):
http://users.telenet.be/jbruyndonckx/kilt_making3.ht
ml

E.
The gifts the gods gave me I use in battle or in bed.

5. Data: 2007-06-14 15:53:18

Od: "czeremcha " <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Elen <e...@g...pl> napisał(a):

> :)
> Nie wiem czy po angielsku może być, ale tu masz jak się robi taki
> [...]

Tyle, że to jest kilt męski... Dla kobiety na pewno trzebaby go skorygować
zaszewkami - przynajmniej z tyłu.

Ania

[xxx]J. Clayton - nowe twarze
[xxx] poszukiwany prosiaczek!
Re: FAQ - sklepy - prośba o rady
Szukamy chętnych do prostej pracy
[bizuteria] - tajemnica magicznej ramki :)