klarytromycyna+tussicom?

1. Data: 2007-03-07 10:53:23

Temat: klarytromycyna+tussicom?
Od: "Paweł" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie, lekarz mi przepisał klarytrocymynę, którą mam brać raz na dobe
(500mg) i do tego tussicom 600 też raz dziennie z zaznaczeniem, że rano. Czy
branie tych leków razem może powodować obniżenie działania antybiotyku?
Lekarz nic o takim konflikcie nie wspomniał, ale kiedyś jak brałem takie
leki na rozrzedzenie wydzieliny, to pamiętam, że było takie zastrzeżenie. Na
wszelki wypadek biorę antybiotyk rano o 9.30 a tussicom godzinę później. Nie
mogę zmienić cyklu, ponieważ jak kupiłem leki w poniedziałek rano, to od
razu wziąłem oba.

2. Data: 2007-03-07 11:09:30

Temat: Re: klarytromycyna+tussicom?
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paweł napisał(a):
> [...]
> mogę zmienić cyklu, ponieważ jak kupiłem leki w poniedziałek rano, to od

Wręcz przeciwnie - następuje poprawa skuteczności antybiotyku. Lepiej
wnika do oskrzeli przez rozrzedzoną wydzielinę.

Pozdrawiam
Piotr

uplawy
Klarmin