klej na oknach - czym zmyć

1. Data: 2008-05-05 13:26:37

Temat: klej na oknach - czym zmyć
Od: "finiu" <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam taki przypadek - na nowych oknach z reguły znajduje się folia ochronna.
Tak było i u mnie - jednak pod wpływem słońca (temperatury), przy próbie
zerwania folii - odchodzi ona zostawiając najprawdopodobniej klej. Czym mogę
pozbyć się tego świństwa, żeby przy okazji nie zniszczyć okien ( z tworzywa
sztucznego, dodam).

Pozdrawiam
fi

2. Data: 2008-05-05 13:30:04

Temat: Re: klej na oknach - czym zmyć
Od: "finiu" <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przy próbie zerwania folii - odchodzi ona zostawiając najprawdopodobniej
> klej. Czym mogę pozbyć się tego świństwa, żeby przy okazji nie zniszczyć

Pozwolę sobie dodać, że chodzi mi o ramy okienne, a nie szybę.

Pozdrawiam
fi

3. Data: 2008-05-05 19:48:44

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 5 May 2008 15:30:04 +0200, finiu napisał(a):

> Pozwolę sobie dodać, że chodzi mi o ramy okienne, a nie szybę.
>
> Pozdrawiam
> fi

Wypróbuj zmywacz do paznokci, terpentynę, benzynę ekstrakcyjną,
rozpuszczalnik nitro. Jednak zrób próbę w miejscu mniej widocznym, czy nie
matowieje rama po tych środkach.
Aha - i używaj szmatki bawełnianej, najlepiej typu sprane prześcieradło,
często zmieniaj szmatki i nie lej zbyt wiele środka na szmatę. Oczywiście
praca powinna przebiegać przy otwartym oknie, takze po - należy dobrze
wywietrzyć pomieszczenie.
--
XL wiosenna :-)

Mój serwer to news.gazeta.pl (bez przekierowań przez inne), email
i...@g...pl., podany także w nagłówku.

4. Data: 2008-05-05 20:14:27

Od: "gervee" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "finiu" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

> Pozwolę sobie dodać, że chodzi mi o ramy okienne, a nie szybę.

Może spróbuj zrywać wcześnie rano gdy nie jest za ciepło? U mnie w oknach
Oknoplast nie było problemu ze zrywaniem folii ale zrywałem ją po kilku
dniach od montażu. Nie było śladów kleju.

Rafał

5. Data: 2008-05-05 20:42:41

Od: "Druid29" <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wypróbuj zmywacz do paznokci, terpentynę, benzynę ekstrakcyjną,
> rozpuszczalnik nitro. Jednak zrób próbę w miejscu mniej widocznym, czy nie
> matowieje rama po tych środkach.

W pierwszej kolejności wypróbuj benzynę ekstrakcyjna, zwykle wystarcza.
Zmywacz do paznokci stanowczo odradzam - zawiera aceton, który wyjątkowo
szybko może uszkodzic powierzchnię tworzywa, a poza tym zostawia "kwiatowy
aromat" ;). Terpentyna jest przykra w stosowaniu z powodu jej zapachu, chyba
działa wolniej od benzyny.
Benzyna ekstrakcyjna przy długim kontakcie z tworzywem również może zmatowić
powierzchnię, ale przy zmywaniu resztek kleju nic nie powinno się stać. Ja
do zmywania kleju często używam bawełnianych płatków kosmetycznych,
sprawdzają się doskonale.

Pozdrawiam,
Druid29

6. Data: 2008-05-05 21:24:14

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 5 May 2008 22:42:41 +0200, Druid29 napisał(a):

> Terpentyna jest przykra w stosowaniu z powodu jej zapachu

Jak dla kogo - ja uwielbiam jej "sosnowaty" zapach, jak kot walerianę ;-P
Może to z powodu przyzwyczajenia - rozcieńczam nią farby olejne, ale tą
balsamiczną, więc ta techniczna może się różni zapachem? nie wiem.

7. Data: 2008-05-06 08:23:26

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"finiu" <f...@g...pl> wrote in message

> Pozwolę sobie dodać, że chodzi mi o ramy okienne, a nie szybę.
>
> Pozdrawiam
> fi

Alkohol izopropylowy - łatwy do kupienia w firmach od drukarek komputerowych
np. Agawa, lub elektronicznych. W ostatecznosci środek do usuwania nalepek
np. Label Off, sprawdzić zawsze trzeba, choć PCV jest stosunkowo odporny na
chemikalia.

8. Data: 2008-05-06 08:24:59

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> Jak dla kogo - ja uwielbiam jej "sosnowaty" zapach, jak kot walerianę ;-P
> Może to z powodu przyzwyczajenia - rozcieńczam nią farby olejne, ale tą
> balsamiczną, więc ta techniczna może się różni zapachem? nie wiem.

Jest terpentyna i terpentyna francuska... :-)

9. Data: 2008-05-06 15:15:34

Od: "Le5zek" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "finiu" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

> Pozwolę sobie dodać, że chodzi mi o ramy okienne, a nie szybę.

Srodek typu Label Remover. Usuwa typowe kleje. DOstepny w sklepach rtv-agd,
serwisach.

--
Le5zek Grelak
'I thought I was someone else, someone good.'

10. Data: 2008-05-08 08:25:50

Od: "Chris" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Internauta Le5zek (l...@p...onet.pl) w wiadomości
news:fvsfdj$7s2$1@news.onet.pl nabazgrał(a):

> Srodek typu Label Remover. Usuwa typowe kleje. DOstepny w sklepach
> rtv-agd, serwisach.

Tylko że on potrafi rozpuścić też plastiki :) wiem bo używamy tego w firmie
do ściągania tak zwanych stikerów.

--
"Dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota.
I nie jestem pewien, co do wszechświata." - Albert Einstein.

Uszczelnienie przewodu gazowego
pralka whirpool
Maszyna do pieczenia chleba
Łazienka Pytania.