knysze z kapusta

1. Data: 2002-06-07 13:43:29

Temat: knysze z kapusta
Od: <n...@m...ch> szukaj wiadomości tego autora

Tak mnie wzielo na wspomnienia (a tak naprawde powinnam sie wziac za nauke) i
przypomniala mi sie potrawa raz przeze mnie zrobiona w domu u kolezanki, u
ktorej sie gniezdzilysmy z powodu przesunietego egzaminu magisterskiego (juz
nam sie akademik nie nalezal...) Jako ze bylo nas dwie w porywach do czterech
czulysmy sie w obowiazku odwdzieczac sie kolezance przygotowywaniem kolacji od
czasu do czasu.
Ja wtedy zrobilam pyszne knysze z kapusta i barszcz. A kapusty nam tyle
zostalo, ze na drugi dzien byly jeszcze lazanki.

Knysze z kapusta z ksiazki "Bliny, cepeliny, kolduny", ktora wlasnie odnalaznam
w mojej bibliotece.

Ciasto: 3 szklanki maki pszennej
2 szklanki mleka
3 dag drozdzy
4 cale jaja
2 zoltka
sol
cukier
tluszcz do posmarowania blachy
Nadzienie:
pol glowki kapusty wloskiej
duza cebula
2 jaja
2 lyzki masla
pieprz sol ziele angielskie

Szklanke maki zaparzyc dwiema szkl. wrzacego mleka, wymieszac, ostudzic. Dodac
drozdze utarte z odrobina cukru, wymieszac i odstawic w cieple miejsce do
podrosniecia. 3 cale jaja i zoltka roztrzepac i dodac do wyrosnietego rozczynu
razem z reszta maki. Osolic i dokladnie wyrobic. Osdtawic do ponownego
wyrosniecia. Kapuste rozkroic na cwiartki, umyc, wlozyc do wrzatku, lekko
osolic i ugotowac. Gdy bedzie mieka, odsaczyc na sicie, drobno posiekac i
podsmazyc na patelni na lyzce tluszczu wraz z posiekana cebula. Wbic jajo,
wymieszac, przyprawic sola, pieprzem i swiezo zmielonym zielem angielskim. Z
lekko podrosnietego ciasta formowac nieduze placki, w srodku zrobic wglebienia,
nakladac po lyzce nadzienia, brzegi zacisnac, powierzchnie wyrownac i
posmarowac roztrzepanym jajem. Knysze ulozyc na wysmarowanej blasze i gdy
podrosna - wstawic do piekarnika. Piec 20-30 minut. Przed podaniem polac
topionym maslem.

pozdrawiam
Kalina