kocioł gazowy dwufunkcyjny

1. Data: 2009-09-24 16:34:25

Temat: kocioł gazowy dwufunkcyjny
Od: mwojc <m...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Nie wiem czy to dobra grupa, ale spróbuję...

Czy ma ktoś może kocioł kondensacyjny "ferroli domicompact f24b"? Jak on
się sprawuje? Wygląda na to, że można go kupić w bardzo przystępnej cenie
(jak na piece kondensacyjne), aż wydało mi się to troszkę podejrzane.
Dodam, że chciałbym ogrzewać tym kotłem mieszkanie c.a. 100 m2.

Marek Wojciechowski

2. Data: 2009-09-25 07:41:42

Temat: Re: kocioł gazowy dwufunkcyjny
Od: "Jackare" <...@s...de.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Jakie ma być zasadnicze ogrzewanie tego mieszkania ?

3. Data: 2009-09-25 10:20:42

Od: mwojc <m...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 25-09-2009 o 09:41:42 Jackare <...@s...de.pl> napisał(a):

> [...]
> Dodam, że chciałbym ogrzewać tym kotłem mieszkanie c.a. 100 m2.
>

> Jakie ma być zasadnicze ogrzewanie tego mieszkania ?

Nie wiem czy dobrze rozumiem pytanie, ale w mieszkaniu są zainstalowane
grzejniki pod oknami zasilane przez kocioł dwufunkcyjny na gaz
zainstalowany w łazience. Kocioł jest zepsuty i nienaprawialny więc muszę
go wymienić...

Marek

4. Data: 2009-09-25 21:48:03

Od: "Jackare" <...@s...de.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mwojc" <m...@j...pl> napisał w wiadomości
> [...]

grzejniki pod oknami zasilane przez kocioł dwufunkcyjny na gaz
zainstalowany w łazience. Kocioł jest zepsuty i nienaprawialny więc muszę

No to w tym wypadku nie ma sensu instalować kotła kondensacyjnego. Kotły
kondensacyjne są kotłami niskotemperaturowymi i jako takie są przeznaczone
przede wszystkim do zasilania instalacji ogrzewania podłogowego lub
mieszanych gdzie zasadniczym ogrzewaniem jest podłogowe. Przy ogrzewaniu
grzejnikowym kocioł kondensacyjny to zwykłe wyrzucanie pieniędzy bez
uzasadnienia ekonomicznego.
Sprawność cieplna kotła kondensacyjnego określana na ponad 100% nie będzie
osiągana przy ogrzewaniu grzejnkowym gdzie czynnik grzewczy musi mieć
stosunkowo wysoką temperaturę a co za tym idzie temperatura spalin bedzie
także wyższa dając w efekcie znacznie mniejszą zawartość kondensatu.

Do takiego ogrzewania najlepiej zastosować zwykły kocioł, ze względów
technicznych i bezpieczeństwa najlepiej z zamkniętą komorą spalania (tzw
turbo). Realnie więc kocioł dwufunkcyjny o mocy grzewczej 24 kW można kupić
w cenie od 1900 zł w górę.
Przy wyborze kotła warto kierować się nie tymczasową ceną, ale dostępnością
i warunkami serwisu PO OKRESIE GWARANCYJNYM. Popierwsze kocioł kupuje się
raczej na dłuższy okres ok 10 lat pracy. Po drugie kocioł ulega awariom
wtedy gdy pracuje, najczęściej więc zimą gdy jest najbardziej potrzebny.
Oczekiwanie wtedy na sprowadzenie części przez okres np kilku tygodni nie
należy do największych przyjemności. Trzeba wiedzieć że marki takie jak np
viessmann, beretta, junkers, buderus mają zamkniętą dystrybucję części
zamiennych dostępną tylko dla autoryzowanych serwisów. Jest się więc zdanym
na łaskę i niełaskę jaśnie wielmożnych serwisów których przy specyficznej
polityce poszczególnych marek może być np jeden lub dwa w województwie.
Przykładowo: na części do kotłów buderusa czeka się koszmarnie długo -
poczytaj opinie dostępne w necie. Ceny Kotłów viessmanna to nierzadko
przerost maretingu nad zdrowym rozsądkiem. Z częściami do droższych modeli
vaillanta też może być różnie. Moja koleżanka czekała w ubiegłym roku w
zimie 3 tygodnie na sprowadzenie wentylatora bo nie było go w Polsce.
Oczywiście nie miała przez te 3 tygodnie ogrzewania.
M.in z w/w względów ja polecam swoim klientom nasze polskie kotły z termetu.
W najczarniejszym scenariuszu masz każdą część w dwa-trzy dni. Jedziesz i
kupujesz u producenta w sklepie firmowym jeżeli nie ma czegoś w lokalnej
dystrybucji. Mój kocioł z termetu ma już ponad 15 lat, w dalszym ciągu są do
niego dostępne wszystkie części choć sam kocioł nie jest już dość długo
produkowany.
Przemyśl więc to nim zdecydujesz się na coś czego będziesz za dwa lata
żałować
--
Jackare

5. Data: 2009-09-28 05:26:22

Od: Piotr <p...@n...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> cenie (jak na piece kondensacyjne), aż wydało mi się to troszkę
> podejrzane. Dodam, że chciałbym ogrzewać tym kotłem mieszkanie c.a. 100 m2.

Ja mam dokladnie taki kocial. Ogrzewam dom 100m^2. Co do ogrzewania to
na razie za wiele nie moge powiedziec bo dom dopiero co wybudowany -
kocial byl zakladany w marcu 2009 i jeszcze zima tam nie mieszkalem. Jak
uruchamiam teraz w chlodne wieczory to po kilku minutach mam juz
ciepelko. Co do podgrzewania wody to jak ustawie w tryb "Comfort" to mam
prawie od razu goraca wode (po pokonaniu odleglosci w rurach) - w
trybie "EKO" trzeba troche poczekac. Jest wydajny - nie zdarzylo sie np.
aby pod prysznicem brakowalo cieplej wody przy odkreceniu na maxa.
Kociol nie jest zbyt glosny - nie przeszkadza mi jak sie uruchamia w
nocy a mam go naprzeciwko sypialni w malej kotlowni (w osobnym
pomieszczeniu z drzwiami).

Piotr

Maszt antenowy z rury na wieszaki.
Re: lodówka i zamrażarka osobno lub razem z regulacją zamrażarki
no-frost
Wgniecenie w lodowce - naprawa
Sufit z regipsu i wieszanie zyrandola