kolektor sloneczny - kupowac czy nie?

1. Data: 2006-02-12 17:46:49

Temat: kolektor sloneczny - kupowac czy nie?
Od: "kolin82" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie !

NIedlugo mam zamiar budowac domek.
Budzet bedzie dosc mocno uscislony i niestety nie za duzy.
Pytanie czy warto inwestowac w kolektory sloneczne i tego typu technologie?
jak to sie sprawdza na codzien, czy jest wydajne .. jaka firme wybrac jak z
uzytkowaniem, jakie koszty i na co zwracac uwage?

Pozdrawiam
Mikolaj

2. Data: 2006-02-12 18:02:02

Temat: Re: kolektor sloneczny - kupowac czy nie?
Od: KrzysiekPP <k...@N...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pytanie czy warto inwestowac w kolektory sloneczne i tego typu technologie?
> jak to sie sprawdza na codzien, czy jest wydajne .. jaka firme wybrac jak z
> uzytkowaniem, jakie koszty i na co zwracac uwage?

Mowiac szczerze to sie nie opłaca .... zwraca sie po długim czasie i
jest kłopotliwe w uzytkowaniu. Troche ciepłej wody w lecie daje i to
wszystko co z tego jest.

--
Krzysiek, Krakow

3. Data: 2006-02-12 18:14:25

Od: "Pooh" <news@_nospam_pooh.priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@N...op.pl> napisał w wiadomości
> Troche ciepłej wody w lecie daje
Nie trochę a całkiem dużo. Nie użytkowałem kolektora profi, ale taki
hand-made, który kosztował mnie w sumie ze 100 zł albo mniej i działało to
to pięknie.

--
Pozdrawiam Niech Twój komputer
Pooh zrobi wreszcie coś pożytecznego!

4. Data: 2006-02-12 18:19:18

Od: "Piotrek" <p...@r...vline.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@N...op.pl> napisał w wiadomości

sadze ze lepiej zastosowac odzyskiwanie ciepla z ziemi
nie wiem jak to sie dokladnie nazywa ale wykorzystuej fakt tego ze na
glebokosci mniej wiecej 8 m poniez gruntu temeratura jest stala caly rok.

same kolektory sloneczne nie sa rozwiazaniem i "zwyklym", tanim domku nie
sprawdzaja sie. powinny stanowic czesc calego systemu

5. Data: 2006-02-12 18:55:26

Od: "max" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kolin82" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jak to sie sprawdza na codzien, czy jest wydajne .. jaka firme wybrac jak
> uzytkowaniem, jakie koszty i na co zwracac uwage?

Ja uwazam inaczej. Kolektor mi sie sprawdza w 100%, a dach mam na zachod
wiec niezbyt dobrze. Od kwietnia do listopada mam wode w 400 l bojlerze
45-90 stopni.
Fakt cena!(materialow okolo 5000zl) ale ja jestem zadowolony.
Moze w niedalekiej przyszlosci beda zwrca czesc kosztow za eko energie wtedy
wiecej ludzi pojdzie na takie rozwiazania
Max

6. Data: 2006-02-12 19:11:03

Od: "aerowujek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pomyśl lepiej nad wiatrakiem. Koszty zbliżone a energia zazwyczaj większa.

7. Data: 2006-02-12 19:39:54

Od: "Tomasz" <l...@p...onet.pl_usun> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "aerowujek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Pomyśl lepiej nad wiatrakiem. Koszty zbliżone a energia zazwyczaj większa.

a przede wszystkim caly rok :)

8. Data: 2006-02-12 19:42:52

Od: "Tomasz" <l...@p...onet.pl_usun> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości

> sadze ze lepiej zastosowac odzyskiwanie ciepla z ziemi
> nie wiem jak to sie dokladnie nazywa ale wykorzystuej fakt tego ze na
> glebokosci mniej wiecej 8 m poniez gruntu temeratura jest stala caly rok.

chodzi o tzw. pompy ciepła np.
http://www.tazo2004.republika.pl/pompy_ciepla.html
tylko, ze trzeba miec dosyc spora dzialke do tego i duzo zainwestowac w
instalacje

pozdr.
Tomek

9. Data: 2006-02-12 20:04:23

Od: "Andrzej" <2...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pomyśl lepiej nad wiatrakiem. Koszty zbliżone a energia zazwyczaj większa.

A gdzie tanio znalesc wiatrak ???
Pozdrawiam z Wilna
Andrzej

10. Data: 2006-02-12 20:17:52

Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kolin82" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> jak to sie sprawdza na codzien, czy jest wydajne .. jaka firme wybrac jak
> uzytkowaniem, jakie koszty i na co zwracac uwage?

http://www.hewalex.pl/h.php

popatrz na ich ofertę. Spodobali mi się. Jak trafi się klient, to chętnie
zamontuję.
Myślę o takim do siebie, ale ciągle nie wiem, gdzie w małym domku zasobnik
schować.

pozdrawiam Piotr

Pralka Candy i halasliwy beben
Czym wyczyścić mosiężne klamki?