kolkwicja

1. Data: 2005-09-02 10:53:15

Temat: kolkwicja
Od: "mletka" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,

z archiwum zorientowałam się że sa tu osoby które maja u siebie kolkwicje.
mam pytanie jak to jest ze wzrostem u tej rośliny. ja co prawdda mam jeszcze
młodziutką bo zaledwie u mnie rok. rośnie fajnie, nawet dośc szybko ale nie
w górę tylko na boki a dokładniej mówiąc ściele mi sie po ziemi. chciałabym
pobudzić ją trochę do wzrostu w górę i tak myślę czy moż e nie podciąc jej
tych ścielących sie gałązek.

pozdrawiam, mletka

2. Data: 2005-09-02 11:39:16

Temat: Re: kolkwicja
Od: "Jerzy O" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

mletka <m...@b...pl> napisał(a):

> [...]
> pobudzić ją trochę do wzrostu w górę i tak myślę czy moż e nie podciąc jej

Takie one są. Kolkwicja nie rośnie w górę, jeśli ma dosyć światła nisko.
Podcięta zacznie rosnąć do dołu :)
Ocieniona z boków będzie się wyciągać w górę - ale czy warto ją męczyć? Możesz
również przywiązywać pędy do patyka.
Bez ingerencji też będzie tworzyć coraz wyższy kopczyk, po latach 2 metry
wysoki i o jeszcze większej średnicy.
> pozdrawiam, mletka

Pozdrawiam
Jurek

3. Data: 2005-09-02 13:53:58

Od: "Magdalena" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mletka" <m...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
chciałabym
> pobudzić ją trochę do wzrostu w górę i tak myślę czy moż e nie podciąc jej

Ja podcinalam moja kolkwicje calkiem u dolu, reszte galazek, ktore scielily
sie po ziemi podpielam do kijkow.
Magda

4. Data: 2005-09-02 14:46:03

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pobudzić ją trochę do wzrostu w górę i tak myślę czy moż e nie podciąc jej

Po paru latach zaczyna wypuszczać sztywniejsze, pionowe pędy (oczywiście się
przewieszające), ale pokrój się zmienia. Podciąć najniższe pędy można.
Cierpliwości przede wszystkim:))))

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2005-09-04 20:37:03

Od: "mletka" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

dziękuję wszystkim. teraz mam większsą wiedzę jak pielęgnować to cudo. mam
tylko nadzieję ze wystarczy roślinie miejsca i nie zostanie zagłuszona przez
inne.

pozdrawiam, mletka

Re: dereń
prosze o jakies sugestie