kolonoskopia - do wziernikujacych i wziernikowanych

1. Data: 2001-10-21 17:01:55

Temat: kolonoskopia - do wziernikujacych i wziernikowanych
Od: "borYs" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

kochani, skierowano mnie na kolonoskopie - bardzo prosze o pare zdan na
temat przebiegu zabiegu, zwlaszcza chodzi mi o ewentualny bol; jaki czas
wczesniej otrzymuje sie srodki przeczyszczajace? czy sa skutki uboczne
zabiegu? czy obowiazuje specjalna dieta-jak dlugo? bardzo prosze o zdanie
lekarzy i tych ktorzy zabieg przeszli

serdecznie dziekuje

borys

2. Data: 2001-10-25 17:18:31

Od: "Michał" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj !
Ja przeszedłem to badanie własnie czekam na wynik,choc prawdopodobnie mam:
Wrzodziejące zapalenie jelita grubego
Choroba o nieustalonej etiologii (przyczynie) prowadząca do wytworzenia
ropni i owrzodzeń w ścianie jelita grubego. Objawia się częstym wydalaniem
przez odbyt śluzu, krwi i ropy. Rozpoznanie tej choroby (na podstawie
badania histopatologicznego wycinków pobranych w czasie badania
endoskopowego) może być wskazaniem do okresowej kontroli koloskopowej
(wziernikowanie jelita grubego).
badanie polega na wprowadzeniu do jelita grubego przez odbyt aparatu z
wziernikiem oraz pobraniu próbek-zapewniam to nie boli dostajesz na pół
godziny przed badaniem pastylke ,dzieki której jesteś oszołomiony"głupi
jaś".Ja cały czas się usmiechałem i nie mogłem ustac na nogach.dzień przed
badaniem nie wolno nic jeść otrzymuje sie środki przeczyszczające oraz pije
sie brazowy płyn i najwazniejsze by tego dnia wypić min.3l wody nie
gazowanej.No i lewatywy przeczyszczające ,ale to nic naprawdę nie
boli.Skutki po badaniu to mozliwośc krwawienia ,ale ja juz przed badanie
ostro krwawiłem.Zycze Ci tylko dobrych dla ciebie wyników i niczego się nie
bój ,ja strasznie się boje wszystkiego co zwiąane ze szpitalem ,ale
przezyłem i wiem ,że to nic strasznego-trzymam kciuki!!!!

Pozdrawiam
Michał

Rokowania?
Bezpieczna ciąża .
Poprawna ciąża
strona www z opisem wszystkich lekow dostepnych w aptekach
Melatonina