komplikacje pod opatrunkiem gipsowym

1. Data: 2009-02-17 14:10:30

Temat: komplikacje pod opatrunkiem gipsowym
Od: "Basia" <b...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

5-ego lutego w szpitalu na Zaspie mojej mamie założono
opatrunek gipsowy na nogę./złamana kość śródstopia/
W ub. niedzielę mama narzekała na silny ból nogi. Zdecydowałam się na
przecięcie opatrunku.
Widok okropny. Następnego dnia chirurg stwierdził
owrzodzenie, zakrzepicę / heparyna jest cały czas podawana/
Domyślam się, że tego typu problem wymaga łatwego dostępu do ran. Jak
pogodzić opatrunek gipsowy
z dostępem do zmian na nodze?
Czy sam antybiotyk jest w stanie zlokalizować chorobę?
Ma ktoś jakieś doświadczenia z tego typu leczeniem?

2. Data: 2009-02-17 21:55:25

Temat: Re: komplikacje pod opatrunkiem gipsowym
Od: "czeremcha " <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak pogodzić opatrunek gipsowy z dostępem do zmian na nodze?

Nie jestem lekarzem, ale myślę, że możnaby spytać lekarza o możliwość
założenia tylko szyny. Miałam nogę złamaną w kostce. Po tygodniu męki w pełnym
gipsie wybrałam się do lekarza o kulach - lekarz widząc je sam zaproponował
szynę jednocześnie zabraniając kategorycznie stawania na chorej nodze /i ta
nie mogłam, bo potwornie bolało/. Szyna podtrzymywała tył łydki i przechodziła
pod stopą, była umocowana bandażem elastycznym. Po następnych dwóch tygodniach
spytałam nieśmiało, czy mogę szynę zdjąć do kąpieli pod prysznicem. Nie
widział przeciwwskazań. Nie muszę dodawać, jak ułatwiło mi to życie.

Nie wiem, jak to się ma do złamania kości śródstopia, ale czemu właściwie nie
możnaby zrobić podobnie?

Ania

3. Data: 2009-02-18 21:01:55

Od: "Basia" <b...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czeremcha " <c...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Nie wiem, jak to się ma do złamania kości śródstopia, ale czemu właściwie
> nie możnaby zrobić podobnie?

> Ania
Też nie wiem? Nie bardzo wiem jak pogodzić oba problemy;
złamanie kości środstopia i leczenie owrzodzenia, którego leczenie wymaga
dostępu powietrza i stosowania leków bezpośrednio na zmianę.

> http://www.gazeta.pl/usenet/

aulin-czy mozna wziac czesciej niz po 12 godz?
Cetaphil MD - czy bezpieczny dla niemowlaka ?
Coś na ból gardła i kaszel
syrop wick
pielęgniarka wykwalifikowana / dyplomowana