konfitura z róży

1. Data: 2004-06-20 17:50:36

Temat: konfitura z róży
Od: "rdzaweoko" <c...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam czy ktoś z miłego i smacznego towarzystwa wie jak się robi kofitury z
płtków róży?

1. Data: 2004-06-20 20:43:42

Temat: Re: konfitura z róży
Od: "Kasia" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam czy ktoś z miłego i smacznego towarzystwa wie jak się robi kofitury
> płtków róży?

Kiedyś, pod czujnym okiem babci robiłam coś takiego.
Brało się płatki , ucinało biale końcówki, bo podobno mają goryczkę,
upychało się do szklanki (na ciasno) i dodawało taką samą objętość cukru.
Potem trzeba to było drewnianą "gwiazdką" ubijać, ostukiwać, rozcierać,
rozgniatać....jednym słowem zrobić wszystko, żeby z płatków posypanych
cukrem wyszła taka breja (trochę to trwa). Roztarte-do słoiczka....no i
właśnie nie pamiętam co dalej (niestety nie mam już kogo zapytać
( )....ja bym to zapasteryzowała. Poprawcie mnie jeśli się mylę.
Pozdrawiam
Kasia

1. Data: 2004-06-21 05:48:34

Od: "Marysia" <m...@c...pltnij_to> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> właśnie nie pamiętam co dalej (niestety nie mam już kogo zapytać
> ( )....ja bym to zapasteryzowała. Poprawcie mnie jeśli się mylę.

Kasia
>pod koniec ucierania dodac troszke kwasku cytrynowego, ponakladac do
sloiczkow i trzymac w chlodnym miejscu (piwniczce). Tak przygotowane
moga lezakowac nawet 2-3 lata

pozdrawiam Maja

1. Data: 2004-06-21 06:19:37

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Potem trzeba to było drewnianą "gwiazdką" ubijać, ostukiwać, rozcierać,
> rozgniatać....jednym słowem zrobić wszystko, żeby z płatków posypanych

Ja tez robilam kiedys konfiture z rozy, ale po zasypaniu cukrem zostawialam
na jakis czas (kilka dni), az platki "puszcza" troche soku. Latwiej sie
wtedy to wszystko rozciera i szybciej.
Pozdrawiam.
Basiek.

1. Data: 2004-06-21 06:48:49

Od: "Senga" <s...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia" <z...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> właśnie nie pamiętam co dalej (niestety nie mam już kogo zapytać
> ( )....ja bym to zapasteryzowała. Poprawcie mnie jeśli się mylę.

Ja pamietam, ze moja Babcia w drewnianej misie drewniana lyzka rozcierala
platki z cukrem i smazyla na patelni. Tez obcinala biale koncowki.

Senga

Gotowanie z cyfrakiem Cz.3 Tiramisu
Zamrazanie miesa.
Witam serdecznie