Róże - do Gosi P.

1. Data: 2006-03-01 19:23:04

Temat: Róże - do Gosi P.
Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy Rosarium Uetersen znalazałaś może w katalogu Florexpolu?
Jeśli tak zdecydowanie to odradzam tam zakupy.
Moja znajoma skusiła się kiedyś na 4 krzewy różane, akurat były odmiany do
których miała sentyment. Krzewy były fatalnej jakości, jakieś marne,
wyłamane pędy, przeschnięte krótkie korzonki. Jedna padła, trzy pozbierały
się pod koniec lata, z czego jedna to była zupełnie inna odmiana, ba to
nawet nie była róża wielkokwiatowa (a taka miała być). Do tego było jakieś
zamieszanie z zamówieniem przez sieć, koleżanka tam dzwoniła i trafiła na
opryskliwe babsko. No i 17 zł za różę z odkrytym korzeniem to rozbój w
biały dzień.
A, moja koleżanka pluła sobie w brodę, po pojechałyśmy do Krzywaczki,
ąłdne, zdrowe róże były po 4-5 zł/szt.
Sama kiedyś u nich coś nabyłam (Florexpol), nie polecam wręcz odradzam. Nie
wiem, może coś się zmieniło od tych 3, 4 lat - jeśli tak skorygujcie.

Pozdrawiam,
Marta
--

http://tabaza.sapijaszko.net/

2. Data: 2006-03-01 19:52:39

Temat: Re: Róże - do Gosi P.
Od: "Gosia Plitmik" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy Rosarium Uetersen znalazałaś może w katalogu Florexpolu?

tez tam znalazłam, ale rozbuj cenowy maja:-(Ja znalazłam u Pana
Grzegorza Zduna, po 3,50:-)z korzeniem zabezpieczonym torfem i w
kartoniku.Martwie sie tylko, ze sprzeda zaraz jakims marketom, a ja
zostane bez.Z drugiej strony nie mam pomieszczenia chłodnego z oknem;-(

Marta, a co powiesz o Bonice?Mam ja w zestawie opracowanym przez pania
od ogrodu.Qurcze, skad ja mam tylko wiedziec ile wchodzi na 3m2????

> Jeśli tak zdecydowanie to odradzam tam zakupy.

dobrze wiedziec, bo ja własnie wpadam w obłed zakupowy:-)Pozamawiałam
cudne rzeczy i juz nie moge sie doczekac

Gosia

3. Data: 2006-03-01 20:10:17

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 1 Mar 2006 20:52:39 +0100, Gosia Plitmik napisał(a):

> Marta, a co powiesz o Bonice?Mam ja w zestawie opracowanym przez pania
> od ogrodu.Qurcze, skad ja mam tylko wiedziec ile wchodzi na 3m2????

Świetna, zdrowa i obficie kwitnąca odmiana. Bardzo ją lubię i polecam.
Różowa:)
Zajrzyj do Tabazy są tam moje zdjęcia i zdaje się zdjęcia Grzegorza.
Na 3m2 max 3-5 sztuk.

Pozdrawiam,
Marta
--

http://tabaza.sapijaszko.net/

4. Data: 2006-03-01 20:29:32

Od: "Gosia Plitmik" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Świetna, zdrowa i obficie kwitnąca odmiana. Bardzo ją lubię i polecam.
> Różowa:)
> Zajrzyj do Tabazy są tam moje zdjęcia i zdaje się zdjęcia Grzegorza.
> Na 3m2 max 3-5 sztuk.

Fajnie, dziekuje:-)Mam jeszcze zwykła taka, z której płatkow konfiture
bede robiła;-)

Gosia

5. Data: 2006-03-01 20:40:38

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Fajnie, dziekuje:-)Mam jeszcze zwykła taka, z której płatkow konfiture
> bede robiła;-)
>
> Gosia

a z owoców - wino :-)
Bogda

6. Data: 2006-03-01 20:49:34

Od: "Gosia Plitmik" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogda" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> a z owoców - wino :-)

Bardzo dobry pomysł

Gosia

7. Data: 2006-03-01 21:02:14

Temat: Re: Róże - do Gosi P. [OT]
Od: "Rene" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Fajnie, dziekuje:-)Mam jeszcze zwykła taka, z której płatkow konfiture
> bede robiła;-)

A jak się robi taką konfiturę???
Pozdrav.Rene

8. Data: 2006-03-02 15:28:56

Od: "Gosia Plitmik" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rene" <r...@i...pl> napisał w wiadomości

> A jak się robi taką konfiturę???

Zaraz poszperam i dam przepis.Zreszta tutaj ktos kiedys podawał

Gosia

9. Data: 2006-03-02 15:31:50

Temat: konfitura z rozy
Od: "Gosia Plitmik" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rene" <r...@i...pl> napisał w wiadomości

> A jak się robi taką konfiturę???

0,25 dag róży pachnącej,
1 kg cukru,
1 dag soku cytrynowego, ale lepsza wychodzi, jak się doda 1 dag kwasku
cytrynowego,
0,5 litra wody.
Z zerwanych płatków róży (muszą być świeże), usunąć żółte koniuszki,
usunąć
pyłek oraz nadpsute listki. Zważyć te oczyszczone płatki i wziąć 4 razy
więcej cukru niż ważą płatki.Włożyć je do szklanego słoja, posypać
kwaskiem
cytrynowym, przemieszać palcami, aż puszczą sok - trzeba to trochę
intensywnie robić. Pozostawić do następnego dnia, następnie zagotować
cukier
z wodą i do wrzątku wsypać ugniecioną różę, gotować, aż wszystko
zgęstnieje,
a róża stanie się przezroczysta. Wkładać do wyparzonych słoików i i
pozakręcać. Moja prababcia słoików już nie gotowała.

Skopiowane z "kuchni"

Gosia

10. Data: 2006-03-02 17:02:57

Temat: Re: konfitura z rozy
Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Plitmik wrote:

> [...]
> a róża stanie się przezroczysta. Wkładać do wyparzonych słoików i i
> pozakręcać. Moja prababcia słoików już nie gotowała.

Moja Babcia robila tak:

W makutrze umiescic platki rozy i tyle cukru ile wazy roza. Ucierac
walkiem az sie stworzy masa. Przelozyc do sloja i zakrecic. Nie
pasteryzowac.

MB

lider
Specjalistyczne Forum Choroby i szkodniki drzew i krzewów
Czosnek cięty
Najlepsze odmiany winorośli
Eukaliptus.