konserwanty/substancje szkodliwe - w jakich produktach

1. Data: 2007-11-18 16:09:39

Temat: konserwanty/substancje szkodliwe - w jakich produktach
Od: RafalM <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
W jaki spsosob mozna ustalic czy faktycznie produkt X z napisem "bez
konserwantow" faktycznie nie zawiera konserwantow/substancji szkodliwych

byl kiedys program w TV, w ktorej (sanepid?) znajdowal rozbieznosci,
niestety z przyczyn (prawnych?) nie mogl/moze podawac do wiadomosci
publicznej

2. Data: 2007-11-18 16:32:11

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

RafalM wrote:

> Witam,
> W jaki spsosob mozna ustalic czy faktycznie produkt X z napisem "bez
> konserwantow" faktycznie nie zawiera konserwantow/substancji szkodliwych

wszystko zawiera substancje szkodliwe, akurat konserwanty to nie jest
największy problem. Lepiej zwrócić uwagę na całość problemu, np wapń
zawarty w przetworach mlecznych, jak się okazało, bardzo często zamiast
uzupełniać niedobory wręcz wypłukiwał resztki wapnia z organizmu.

Sposób na sprawdzenie jest jeden - nauczyć się podstaw dietetyki i duuużo
szukać w necie pożytecznych informacji. A potem ułożyć dietę "dla siebie".

--
www.vegie.pl

3. Data: 2007-11-18 16:45:02

Od: RafalM <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki wrote:

> wszystko zawiera substancje szkodliwe, akurat konserwanty to nie jest
> największy problem. Lepiej zwrócić uwagę na całość problemu, np wapń

Lista E najbardziej szkodliwych:
Konserwanty:
E-210-do E-219-rakotwórczy (syntetyczny dodatek do napojów gazowanych,
konserw).
E-220-niszczy wit.B12, występuje w sokach owocowych i koncentratach, winie).
E-221 do E-227-zakłuca czynności jelit.
E-230 do E-233-powoduje zaburzenia funkcji skóry.
E-239-rakotwórczy
E-249 do E-252- dodawany do serów żółtych i topionych.

itd, itd, itd

http://www.babyboom.pl/rodzina/zdrowie/uwaga_konserw
anty.html

4. Data: 2007-11-18 16:57:38

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

RafalM wrote:

> itd, itd, itd
>
> http://www.babyboom.pl/rodzina/zdrowie/uwaga_konserw
anty.html

ale zdajesz sobie sprawę z tego, że na innej stronce www będziesz miał
zupełnie inną listę?

chłopie, jakby wziąć to wszystko dokładnie pod lupę, to picie przegotowanej
wody też w jakimśtam stopniu zakłóci czynności jelit. Jeden z barwników
jest rakotwórczy, było wokół niego wielkie halo, ale wiesz... żeby mieć
jakąś realną szansę na raka, musiałbyś zjadać 50 ton (50 000 kilogramów)
barwionej nim żywności dziennie przez 3000 lat.

Dalej proponuję zająć się raczej realnymi problemami, takimi jak cukier,
nikotyna, tłuszcz, wolne rodniki, produkty wysoko przetworzone (biała mąka)
etc. Są dosłownie tysiące razy bardziej szkodliwe od tych wszystkich E

--
www.vegie.pl

5. Data: 2007-11-18 18:33:31

Od: RafalM <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki wrote:
> takimi jak cukier,
> nikotyna, tłuszcz, wolne rodniki,
> etc. Są dosłownie tysiące razy bardziej szkodliwe od tych wszystkich E

ja bym jeszcze oprocz cukru dorzucil sol, te dwie substancje sa
calkowicie zbedne

oprocz tego mam pytanie co jest lepsze
maslo smietankowe czy raczej margaryna rama?

> produkty wysoko przetworzone (biała mąka)

ciemne pieczowo, pelnoziarniste - ok

6. Data: 2007-11-18 18:55:59

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

RafalM wrote:

> ja bym jeszcze oprocz cukru dorzucil sol, te dwie substancje sa
> calkowicie zbedne

ooj, sól jest niezbędna. I do tego raczej zdrowa - a tzw sól naturalna jest
po prostu o wiele zdrowsza od zwykłej.

> oprocz tego mam pytanie co jest lepsze
> maslo smietankowe czy raczej margaryna rama?

margaryna to przecież taki przerobiony olej silnikowy :P Nie jem w sumie ani
jednego, ani drugiego, ciężko tu wyrokować. Jedno zapycha tętnice, drugie
rozwala wątrobę. Jeśli już mam coś wybierać, to szukam tłuszczy wegańskich,
ale to już nie ze względów zdrowotnych.

> ciemne pieczowo, pelnoziarniste - ok

jeszcze zobacz jak żołądek na to reaguje, u niektórych takie pieczywo
powoduje naprawdę przepiękną nadkwasotę. W ostateczności można po prostu do
białego pieczywa dodawać otręby. Nie tyle chodzi tu o błonnik, co o sam
proces trawienia, który jest zorientowany na trawienie pełnych ziaren zbóż.
W przypadku obecności samego środka ziarna zachodzą dość nieciekawe
reakcje.

--
www.vegie.pl

7. Data: 2007-11-18 19:06:10

Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@g...internetdsl.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

RafalM wrote:

> [...]
>
> byl kiedys program w TV, w ktorej (sanepid?) znajdowal rozbieznosci,
> niestety z przyczyn (prawnych?) nie mogl/moze podawac do wiadomosci

ciekawe zagadnienie, moglbys podac podstawe prawna na podstawie ktorej ten
program nie zostal wyemitowany , ew podac jakies namiary na ten film do
sciagniecia poprzez internet?

btw. jest taki pan , ktory produkuje wlasne lampy prozniowe... moze ktos w
koncu w tym 'rozmodlonym ciemnogrodzie' zainteresowalby sie sprawa i
zbudowal laboratorium ze spektroskopem masowym?
bo poki co to wiem ze dostep do takich analizatorow 'dla smiertelnikow' jest
ostro ograniczony - a odkad mamy wzgledna wolnosc - wcale nie musi.
ja tam wole pragmatyke. wyniki analiz.
co z tego ze producent wykaze ze _jego_ produkt jest 'bez konserwantow'
jesli np. pasza ktora bylo karmione bydlo bedzie z konserwantami albo nawet
barbituranami? on ma papier ze on nic nie dodaje. ubojnia ma papier ze
barbiturany sa w normie... i tak sobie mozna.

8. Data: 2007-11-19 08:07:49

Od: "Szczepan Białek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "RafalM"

> ja bym jeszcze oprocz cukru dorzucil sol, te dwie substancje sa calkowicie
> zbedne

"An eight-year study of people with high blood pressure living in New York,
however, found that those on low-salt diets had more than four times as many
heart attacks as those with normal sodium intake.

Why would this be? Because salt is essential for life -- you cannot live
without it."

Mam 4 podręczniki i w każdym pisze że zdrowy człowiek je 15 gram soli
dziennie + 3g na każdy litr potu.
Gdzie pisze że sól jest zbędna?

> oprocz tego mam pytanie co jest lepsze
> maslo smietankowe czy raczej margaryna rama?

Dowiedz się jak się produkuje oleje a nie będziesz musiał pytać.

> ciemne pieczowo, pelnoziarniste - ok

Nie jest ważny stopień przetworzenia - ważne jest aby produkty roślinne
poddać wcześniej fermentacji (wino i chleb drożdżowy jest ok - winogrona i
kasza mniej)
S*

9. Data: 2007-11-19 10:12:08

Od: RafalM <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Szczepan Białek wrote:

> Nie jest ważny stopień przetworzenia - ważne jest aby produkty roślinne
> poddać wcześniej fermentacji (wino i chleb drożdżowy jest ok - winogrona i

co bys z tego polecil?

http://www.fogiel.pl/?dzial=Asortyment

10. Data: 2007-11-19 14:31:00

Od: p...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

On 19 Lis, 11:12, RafalM <r...@g...com> wrote:

> co bys z tego polecil?
>
> http://www.fogiel.pl/?dzial=Asortyment

Moim skromnym zdaniem najbardziej szkoliwe dla zdrowia sa:
barwniki i aromaty.
Sa tez tkzw podbijacze smaku, ale znajdz mi cos w opakowaniu zdrowego.
W wiekoszsciach jogurtow jest tyle syfow ze szkoda gadac, w glupiej
kawie 3w1
kawy jest kilkanascie % max reszta to wypelniacze itd.
Mysle ze nie ma sie czym przejmowac bo jak ktos wczesniej napisal duze
ilosci szkodza.
Malo cukru, malo soli tak idz przez zycie a reszte i tak Twoje geny
zrobia.

Dieta a witaminy
[OGLOSZENIE] Sprzedam sprzet okulistyczny
tatuaż a przeszczepy?
Ostry bol brzucha ?
Mycie zębów po ekstrakcji zęba