kosiarka elektryczna - jaka moc?

1. Data: 2008-06-24 09:12:14

Temat: kosiarka elektryczna - jaka moc?
Od: jerry <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Jestem przed wyborem kosiarki elektrycznej. Powierzchnia trawnika ok 500
mkw. Wokół domu. Na razie sporo chwastów - większość usuwam/zamierzam
usunąć ręcznie.

Zastanawiam się się czy moc 1000W będzie wystarczająca - wówczas
zdecyduję się pewnie na model BOSCH: ROTAK 320. Jednak kilka zł więcej i
jest kosiarka EINHELL BG-EM 1336 o mocy 1300W. Większa moc przyda się
zapewne przy koszeniu wyższej trawy (ok 20 - 30 cm) i tam gdzie dominują
chwasty.
Na co jeszcze zwrócić uwagę? Kosz i 2-letnia gwarancja wymagane.
Szerokość koszenia - bez znaczenia (niewielki trawnik). Może jakieś
porady praktyczne - sprawdzony model, marka?

2. Data: 2008-06-24 11:57:19

Temat: Re: kosiarka elektryczna - jaka moc?
Od: "Antoni.Broniak" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jerry" <j...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Na co jeszcze zwrócić uwagę? Kosz i 2-letnia gwarancja wymagane. Szerokość
> koszenia - bez znaczenia (niewielki trawnik). Może jakieś porady

No ... , jeśli 5 arów to niewielki trawnik, to serwus. Pogadam z Tobą jak
pierwszy raz to skosisz a na razie mogę Ci tylko poradzić. Kupuj spalinówkę
absolutne minimum 4,5KM ale raczej 6KM.
Pozdrawiam
Antoni Broniak

3. Data: 2008-06-24 15:29:04

Od: STranger <p...@i...uk> szukaj wiadomości tego autora

jerry pisze:
> [...]
> Szerokość koszenia - bez znaczenia (niewielki trawnik). Może jakieś
> porady praktyczne - sprawdzony model, marka?

Akurat niedawno kupiłem nową kosiarkę, a właściwie dwie. :)
Podobna poiwerzchnia, tylko że trawnik ładnie utrzymany. Wybrałem 1500W,
firma Stiga, model: Turbo 41 EL, cena brutto 554 zł w sklepie
internetowym. Kosiłem już raz i w porównaniu do 900 W starej włoskiej
kosiarki (też 16 lat temu był to drogi model) niebo a ziemia :) Cisza,
równa praca, na gęstej i dość wysokiej trawie nie zwalnia nawet, koła na
łożyskach więc kosiarka lekko się prowadzi. Noo bajer i radocha z
koszenia - w porównaniu do mordęgi starą hałasującą łożyskami kosiarką.
I co najlepsze - zamiast jak zwykle kosić 2,5 h to kosiłem trochę ponad
1h.:)
Mam porównanie do kosiarki spalinowej bo też przy okazji zakupiłem
spalinówkę do koszenia trawy w innym miejscu gdzie nie ma
elektryczności. Spalinową kupiłem Stiga Collector 46 S SV 40.
W sumie kosi OK, ale w porównaniu do komfortu i szybkości koszenia
elektryczną to się spalinówka chowa! Poza tym jest cięższa, trudniej się
manewruje (mimo własnego napędu) i droga w eksploatacji - benzyna tania
nie jest. DO tego jak wyczytałem trzeba będzie olej niedługo wymieniać,
poza tym jeszcze jest tam świeca - też trzeba kontrolować czasami. Nie
wolno przechylać kosiarki na bok bo się może olejem zalać silnik i olej
wypłynąć na korpus kosiarki - przekonałem sie o tym zresztą ;) Hałas
dużo większy i smród spalin silnika. Ogólnie z kosiarką spalinową są
dodatkowe problemy i brudna robota, a z kosiarką elektryczną czysta
przyjemność i zero zachodu :) Kosisz, czyścisz kosiarkę i odstawiasz do
piwnicy.
Moja rada - bierz kosiarkę dobrej firmy - jakość wykonania się liczy, a
taką maszynę kupuje się raz na wiele lat. Ponoć oprócz Stigi, bardzo
dobrej jakości są jeszcze kosiarki Alko.

STranger

4. Data: 2008-06-24 18:02:08

Od: Crimson <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

STranger pisze:
> [...]

Mam elekryczny areator/wertykulator.
Ciągła walka z kablem - makabra !
A prąd coraz droższy.

> [...]
> taką maszynę kupuje się raz na wiele lat. Ponoć oprócz Stigi, bardzo
> dobrej jakości są jeszcze kosiarki Alko.

Plusy spalinówki:
Świeca 8 zł/3 lata,
olej 18 zł/2 lata,
po sezonie spalanie znacznie spada
hint: maszyna na pół gazu
lubię zapach spalin
moc: 6 KM

minus:
hałas

5. Data: 2008-06-24 19:00:08

Od: jerry <...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Plusy spalinówki:
[...]

Nie chcę dyskusji nad zaletami/wadami spalinówek vs. elektrycznych. Te
znam, poczytałem archiwum, oglądałem w sklepach. Wybrałem wersję
elektryczną i prosiłem o poradę jak dobrać moc do trawnika jaki na
razie posiadam (spore zachwaszczenie) oraz sugestie co do marki/modelu.

6. Data: 2008-06-24 19:48:05

Od: STranger <p...@i...uk> szukaj wiadomości tego autora

Crimson pisze:
> Mam elekryczny areator/wertykulator.

A jaki masz, bo właśnie nosze się z zamiarem zakupienia takowego? :)

> Ciągła walka z kablem - makabra !

Heh... brzmi jak walka z wężem boa, albo jadowitą kobrą ;)

Kabel trzyma się jedną ręką gdy akurat trzeba go usunąć spod kół, a
drugą ręką się trzyma kosiarkę - nie widzę żadnej trudności.

> A prąd coraz droższy.

Hehe, no aaale dużo tego prądu taka kosiarka zużyje! :D
Koszty benzyny są co najmniej 10 krotnie wyższe od kosztów prądu
zużytego do koszenia trawnika.

> Plusy spalinówki:
> Świeca 8 zł/3 lata,
> olej 18 zł/2 lata,

Co 2 lata? W instrukcji podają, że koniecznie pod koniec sezonu trzeba
olej wymienić (i co 50h pracy) , a dodatkowo zalać pusty otwór świecy na
zimę olejem silnikowym (200ml oleju trzeba wlać) Zatem koszty większe
niż podajesz. A na początku eksploatacji olej zmienić już po 5h pracy
kosiarki...

> po sezonie spalanie znacznie spada
> hint: maszyna na pół gazu

Obroty noża pozwalające ciąć trawę są odpowiednie na pełnym gazie.
(znowu instrukcja obsługi) Kosiarka spala 2l benzyny na godzinę (dane
producenta). Biorąc to wszystko pod uwagę, zabawa kosiarką spalinową
jest mniej opłacalna i mniej przyjemna od zabawy elektryczną.

> lubię zapach spalin

Cóż... o gustach sie nie dyskutuje ;>
Są też ludzie którzy lubią gdy im skarpetki śmierdzą..

> moc: 6 KM

wow, to jakiś traktorek czy zwykła kosiarka do trawy?

> minus:
> hałas

Fakt. A 4-suwowe silniki kosiarek są i tak ciche w porównaniu do
2-suwowych z kos spalinowych
Kosiłem raz kosą spalinową z silnikiem yamahy - to był jazgot
masakryczny dopiero! Nauszniki koniecznością.

STranger

7. Data: 2008-06-25 02:04:53

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Crimson wrote:

> lubię zapach spalin

W takim przypadku tylko spalinowa! A we wszystkich innych - elektryczna.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

8. Data: 2008-06-25 06:55:23

Od: Crimson <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

STranger pisze:

> A jaki masz, bo właśnie nosze się z zamiarem zakupienia takowego? :)

http://www.allegro.pl/item382476338_wertykulator_are
ator_al_ko_naprawde_warto_.html

rewelacyjna maszynka, działa cuda z trawnikiem, sprząta trawnik
jak odkurzacz dywan, poza tym robi to co trzeba z korzeniami.

> Kabel trzyma się jedną ręką gdy akurat trzeba go usunąć spod kół, a
> drugą ręką się trzyma kosiarkę - nie widzę żadnej trudności.

No ja tam mam trudność, wprawdzie nabieram wprawy
po kilku nawrotach ale ciągle muszę o tym kablu pamiętać

> Hehe, no aaale dużo tego prądu taka kosiarka zużyje! :D
> Koszty benzyny są co najmniej 10 krotnie wyższe od kosztów prądu
> zużytego do koszenia trawnika.

Może masz rację
lecz w moim przypadku prądowa nie zda egzaminu -
za duży areał do koszenia

> [...]
> zimę olejem silnikowym (200ml oleju trzeba wlać) Zatem koszty większe
> niż podajesz. A na początku eksploatacji olej zmienić już po 5h pracy

Marketing z instrukcji.
Na początku faktycznie trzeba olej zmienić dwa razy
potem już z górki. Wykręciłem świecę po 2-ch latach intensywnej pracy
i zameldowałem się w sklepie od świec po nową.
Człowiek świecę obejrzał i polecił przeczyścić świecę szczotką
drucianą i pracować następne dwa lata.
Nie zalewam po zimie otworu po świecy bo zimy są ciepłe,
przepalam raz na miesiąc /zima/ kosiarkę i tyle.

> [...]
> producenta). Biorąc to wszystko pod uwagę, zabawa kosiarką spalinową
> jest mniej opłacalna i mniej przyjemna od zabawy elektryczną.

Jak koszę trawnik co 3 dni w celu tylko wyrównania
to uwierz mi że to grzech ciągnąć na full gazie,
daję na połowę mocy i słychać tylko bzyczenie.
Zawsze nóż mam ostry jak brzywta

> Cóż... o gustach sie nie dyskutuje ;>
> Są też ludzie którzy lubią gdy im skarpetki śmierdzą..

Kiedy ja na serio lubię ten zapach spalin ;)

> wow, to jakiś traktorek czy zwykła kosiarka do trawy?

zwykły Brigg&Statton z Makro
teraz znajomy kupił 6,5 KM za 1200 pln w promocji

> Fakt. A 4-suwowe silniki kosiarek są i tak ciche w porównaniu do
> 2-suwowych z kos spalinowych

Nie kosiłem 2-usuwem ale pewnie
lepiej pachnie no i nie straszne mu stromizny

> Kosiłem raz kosą spalinową z silnikiem yamahy - to był jazgot
> masakryczny dopiero! Nauszniki koniecznością.

Ech, im więcej koszę tym bardziej nie cierpię tej czynności
Najbardziej upierdliwe jest czyszczenie kosza ;/

9. Data: 2008-06-25 11:32:57

Od: "Tomasz Okoński" <t...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jerry" <...@i...pl> napisał w wiadomości

> elektryczną i prosiłem o poradę jak dobrać moc do trawnika jaki na razie
> posiadam (spore zachwaszczenie) oraz sugestie co do marki/modelu.

Ja mam elektryczną Asgatec 1300 W i na raczje kiepsko prowadzonym trawniku
radzi sobie całkiem ekstra. Musi być już naprawdę wysoka trawa i zielsko
żeby ją zatrzymać. Cena na początku zeszłego roku na allegro coś koło 170 -
180 zł. Działa drugi sezon i nie wygląda na to żeby miała ochotę przestać.
Za tą kasę rewelacja.

P.S. Patrzę włąsnie na allegro i nie wierzę bo teraz one kosztują ponad 200
zł.

--
Tomasz Okoński
t...@o...eu

10. Data: 2008-06-25 11:35:15

Od: "Tomasz Okoński" <t...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Dodam tylko że trawnik też około 500 m2. Koszenie raz na tydzień albo dwa.

--
Tomasz Okoński
t...@o...eu

Morwy