kotlety rybne

1. Data: 2004-12-13 08:37:47

Temat: kotlety rybne
Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

W guglach jest nieduzo na ten temat. Moze ktos ma jakies "swieze" przepisy
co do takowych kotletow:)
Dostalo mi sie 3kg szczupaka, pozbylam ich juz osci i czekam na propozycje.

Iwona
/Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać./Cyceron
http://koty.wb.pl/galery9/galeria572.html

1. Data: 2004-12-13 09:12:18

Temat: Re: kotlety rybne
Od: "Kaja" <z...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Iwona
> /Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać./Cyceron

Czy to jest "świeży" przepis nie wiem,ale ja tak robię moje kotleciki:

Szczupaka chyba szkoda mielić ale ........

Jeśli chodzi o mielone kotleciki rybne to ja tak je robię:
-ryba zmielona ..oczywiście
-Jajko /ja daję 2 /
-bułka namoczona w mleku i dobrze odciśnieta
-vegeta
-duzo świeżej zielonej pietruszki,moze być szczypiorek
-bułka tarta
-przyprawy jakie lubisz/ja lubię świeże zioła do ryby np.świeża bazylia/

wszystko mieszam ,aby powstała masa z kórej formujemy kotleciki, jeżeli jest
zbyt rzadka dodaje mąki albo tartej bułki.
A co do ziół i przypraw to mozna poprostu dodać pieprz,paprykę,vegetę....ale
nać zielonej pietruszki jest wzkazana i ze względów smakowych ,ale też
wizualnych,kotleciki ładnie wyglądają.
Jak formuje kotleciki ,to najpierw obtaczam w mące, potem jajku i na koniec w
bułce.
PS.Ja zawsze ,kiedy mam wątpliwości czy masa jest OK,smażę jednego kotlecika i
próbuję.Taki "test " jest dobry.Wiem czy mi sie nie "rozlecą" i czy smakowo
też są w porządku.Wszystko podaje z ryżem i surówką z kiszonej kapusty
Pozdrawiam Kaja

1. Data: 2004-12-13 09:23:51

Od: "balta" <b...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

propozycje.

wg mnie zmielic 3 kg szczupaka na mieline to profanacja takie mieska !
ale to moje zdanie :)

--
Balta
Mirek (GG 22777)

1. Data: 2004-12-13 09:25:36

Od: "balta" <b...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

a teraz przekładajac na polski:

wg mnie zmielic 3 kg szczupaka na mielone to profanacja takigoe mieska !
ale to moje zdanie :)

1. Data: 2004-12-13 09:44:08

Od: tapta <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 13 Dec 2004 09:37:47 +0100, Iwona_s napisał(a):

> W guglach jest nieduzo na ten temat. Moze ktos ma jakies "swieze" przepisy
> co do takowych kotletow:)
> Dostalo mi sie 3kg szczupaka, pozbylam ich juz osci i czekam na propozycje.

Szczupak, czy nie, dobre kotleciki rybne nie są złe. Do ryby, po
zmieleniu, dodajemy nieco zmielonego surowego boczku. Następnie dodajemy
namoczonego chleba, jajko, a jako przyprawy sól, czosnek i dużo natki
pietruszki. Nie wiem jaka będzie proporcja boczku do szczupaka, ale z
bardzo chuda rybą mozna nawet pół na pół.

tapta
GG:4082847
http://skocz.pl/natalka

1. Data: 2004-12-13 09:46:01

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "balta" <b...@N...pl> napisał w wiadomości

> wg mnie zmielic 3 kg szczupaka na mieline to profanacja takie mieska !
> ale to moje zdanie :)

Moze to i wyglada na profanacje, ale domownikom juz przejadl sie szczupak
smazony i z grilla. Poza tym nie lubia wydlubywac z niego osci. Stad pomysl
z kotletami:)

1. Data: 2004-12-13 10:18:24

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:cpjkar$np7$1@news.dialog.net.pl
Od: Iwona_s <i...@T...pl>
Było:
> W guglach jest nieduzo na ten temat. Moze ktos ma jakies "swieze"
> przepisy co do takowych kotletow:)
> Dostalo mi sie 3kg szczupaka, pozbylam ich juz osci i czekam na
> propozycje.

Tak jak w postach powyżej kotlety mielone ale ugotować w rosole z "odpadów"
z tej ryby.
Rosół ma być z "mało wody" i "dużo włoszczyzny" ;-)

Rosół ma jeszcze tą zaletę, że można do niego dodać koncentrat pomidorowy,
albo zabielić śmietaną i mąką, albo zrobić sos chrzanowy ...

http://evil.pl/pip/index.html

1. Data: 2004-12-13 10:38:04

Od: "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kaja" <z...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> -bułka tarta
> -przyprawy jakie lubisz/ja lubię świeże zioła do ryby np.świeża bazylia/

A ja robię inaczej. A robię często i z ryb różnych.
Rybę mielę wraz z cebulą, dodaję sporo koperku (może być suszony), dodaję
jajko, sól, pieprz oraz tylko i wyłącznie bułkę tartą. Ta masa i tak jest
dosyć rzadka. Bułka tarta ją trochę zagęszcza. Gdyby dać bułkę namoczoną i
nie wiem jak mocno odciśnięta - powstanie taka paciaja, że za nic się z tego
kotleta nie uformuje.
Proporcje: na pół kilo ryby 1 średnia cebula, jedno jajko, kilka łyżek
tartej bułki (dosypujesz, mieszasz, czekasz parę minut aby dać bułce czas na
nasiąknięcie i ew. dosypujesz dalej, albo nie), przyprawy - do smaku.
Pozdrawiam - Agnieszka

1. Data: 2004-12-13 20:29:04

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona_s" <i...@T...pl> napisał w wiadomości

Dzieki wszystkim za rady.
Kotlety wyszly smaczne - z przypraw dalam sol, pieprz czarny, ziola
prowansalskie + dodatkowo tymianek.
Zostalo mi troche gotowej masy, to wrzucilam do zamrazalnika (chyba
dobrze?).
Musze przyznac, ze jak dotad lenilam sie zeby zrobic rybie kotlety - to
przygotowanie samej ryby mnie zniechecalo...

1. Data: 2004-12-13 20:45:51

Od: "Kaja" <z...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> przepisy
> propozycje.
>
> wg mnie zmielic 3 kg szczupaka na mieline to profanacja takie mieska !
> ale to moje zdanie :)

> dlatego napisałam...Szczupaka chyba szkoda mielić
Pozdrawiam Kaja

> --
> Balta
> Mirek (GG 22777)
> 300d + 18-55 +420EX + 1 GB Kingston

maka ryzowa
Chleb upada podczas pieczenia - co robię źle?
Pańska Klub - restauracja w Warszawie
Wieniec frankfurcki
Zrobiłem pyszny szaszłyk