kregoslup

następny post »
From: "alex" <i...@p...fm>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: kregoslup
Date: Fri, 31 Aug 2007 15:00:41 +0200

Witam,
od pewnego czasu miewam klopoty z kregoslupem.
do tej pory aktywnie uprawialem sport, trenowalem
intensywnie wspinanie (3 razy w tyg.) i bralem
udzial w trekingach z ciezkimi plecakami (pow. 30kg)
Po nawrotach bolu w okolicy ledzwiowej z promieniowaniem
do nogi i w miesniach czworobocznych (z tylu szyi w kierunku barkow)
Na jesieni zeszlego roku, zrobilem TK odcinka ledzwiowego kregoslupa.
Glowne wyniki to takie:
- na poziomie L4-L5 centralno-prawoboczna wypuklina a moze przepuklina
krazka miedzykregowego na 2,8mm z uciskiem na worek oponowy i prawe korzenie
nerwowe.
- na poziomie L5-S1 centralno-prawoboczna wypuklina a moze przepuklina
krazka miedzykregowego na 3,5mm z mozliwoscia ucisku na prawe korzenie
nerwowe.
Lewoboczna skolioza odcinka ledzwiowego kregoslupa (Sadze ze niewielka
i mogla byc wynikiem stanu zapalnego - moje zdanie)

Bylem z tym u kilku lekarzy i kilku mgr fizykoterapeutow (ktorzy maja swoje
firmy
swiadczace drogie uslugi (m.in. laser, kriokomora, magnetoterapia).
Ich opinie wypelnialy niemal cale spektrum. Od tego ze mam nie uprawiac
sportu (mgr rehabiltacji oferowal mi pobyt w swojej klinice piszac mi
zly scenariusz na przyszlosc) az do tego ze jestem sztywny i malo gibki
(stad takie bole) i moge swobodnie uprawiac sport.
Musze sie nie zgodzic, jest dosyc dobrze rozciagniety
ale joginem nie jestem :)

Prosze o kilka slow w sprawie diagnozy TK
i czy bole moge miec podloze psychogenne?
Jedna pani doktor (lek. med.) sugerowala mialgie.

Dziekuje

Alex