kręgosłup

1. Data: 2007-03-31 05:02:10

Temat: kręgosłup
Od: Kasia <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

czy pomoże mi ktoś? co mam zrobić aby wzmocnić mięśnie grzbietu bo stale
siada mi kręgosłup.Może zna ktoś jakieś ćwiczenia albo dobry klub w
Krakowie gdzie można wzmocnić mięśnie

2. Data: 2007-03-31 10:19:41

Temat: Re: kręgosłup
Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy pomoże mi ktoś? co mam zrobić aby wzmocnić mięśnie grzbietu bo stale
> siada mi kręgosłup.Może zna ktoś jakieś ćwiczenia albo dobry klub w
> Krakowie gdzie można wzmocnić mięśnie

Nie trzeba nigdzie chodzić, aby wzmacniać mięśnie grzbietu. Weż sobie byle
jaki weź sobie byle jaki poradnik kulturystyczny, a dowiesz się iz
podstawowym ćwiczeniem na mięśnie grzbietu jest najzwyklejsze podciąganie na
drążku....
Wystarczy dwa razy dziennie rano i wieczorem zrobić dwie serie po 10
podciągnięć i to cały trening na mięśnie grzbietu...
Wystarczy jakis trzepak koło bloku lub cs w tym stylu. Może być też siłownia
czemu nie..

Poczatkowo zapewne dwa podciągnięcia to bedzie dla ciebie sukces, ale znałem
kolesi którzy na początku robili jedno pociągnięcie, a teraz mają klaty jak
armaty...:)

I najważniejsze ne zniechęcać się przy poczatkowym braku sukcesów.
Podciąganie na drążku jest takim specyficznym ćwiczeniem że nie namachasz
zbyt dużo za jednym razem Na to trzeba miesięcy aby wypracować rozbudowę
tych mięsni, czyli systematyczność się kłania..., codziennie rano i
wieczorem po dwie serie..

Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://nmp1.w.interia.pl

3. Data: 2007-04-02 07:12:32

Od: "Mermaind" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia" <k...@g...com> napisał w wiadomości
> czy pomoże mi ktoś? co mam zrobić aby wzmocnić mięśnie grzbietu bo stale
> siada mi kręgosłup.

Rzecz nie tylko w wzmacnianiu. Także w prawidłowej sylwetce, dobrych
nawykach. Przyczyn bólu kręgosłupa może być wiele, a nie wszystkie
rozwiązuje się wzmacnianiem mięśni.

W zależności od tego, jak bardzo "siada" kręgosłup, możesz wybrać parę dróg.
Po pierwsze _dobry_ rehabilitant (terapeuta manualny). Nie mam tu wielkiego
doświadczenia (tzn. mam, ale akurat nie przy tych problemach) i nie znam
nikogo dobrego w Krakowie. Można przeszukać Internet, na stronach typu
fizjoterapia.pl ogłaszają się czasem - można poczytać, np. jakie kto ma
kwalifikacje. Można zadzwonić do firm organizujących kursy i poprosić o
polecenie kogoś. To takie moje luźne pomysły...

Jeśli nie jest źle (jak u mnie) to można poszukać albo tai chi (taijiquan -
tę opcje sprawdziłam), albo pilates (masa tego w klubach fitness). Ważne
jest, aby instruktor był dobry, bo w ćwiczeniu nie chodzi o siłę i
wzmocnienie, tylko o dobre i prawidłowe wykonanie. Siła przy okazji ;)
I o nieszkodzenie sobie. Dlatego dobrze jest wcześniej przeprowadzić
wywiad.

Pozdrawiam
Jola

rabdomioliza