krew na Woodstock

1. Data: 2007-08-04 10:05:04

Temat: krew na Woodstock
Od: "bajt" <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czytałem że na tym festiwalu przeprowadzane są zbiórki krwi. Moim
zdaniem to głupi pomysł, przecież po oddaniu krwi człowiek jest lekko
osłabiony, a ta młodzież ma się po tym bawić na koncercie? Druga sprawa,
to czy krew będzie dokładnie przebadana czy wierzą na słowo, że dawca
nie jest na nic chory?

2. Data: 2007-08-04 10:10:59

Temat: Re: krew na Woodstock
Od: "Papkin" <s...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

bajt wrote:
> [...]
> osłabiony, a ta młodzież ma się po tym bawić na koncercie? Druga
> sprawa, to czy krew będzie dokładnie przebadana czy wierzą na słowo,

narkotyki, alkohol, szmernane towarzystwo ogolnie. Dziekuje za taka krew, moze
jeszcze przez owe brudne strzykawki / igly beda ja aplikowac....?

3. Data: 2007-08-04 10:41:22

Od: "bajt" <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Papkin" <s...@s...net> napisał w wiadomości

> narkotyki, alkohol, szmernane towarzystwo ogolnie. Dziekuje za taka
> krew, moze jeszcze przez owe brudne strzykawki / igly beda ja
> aplikowac....?

Nie mam nic przeciwko temu festiwalowi, ale nawet jeśli wśród dawców
trafi się tylko jedna felerna osoba, to i tak cała krew będzie się
nadawać tylko do wyrzucenia. No i czy można oddawać krew z %?

4. Data: 2007-08-04 13:29:32

Od: wirgo <k...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

bajt pisze:
> [...]
> osłabiony, a ta młodzież ma się po tym bawić na koncercie? Druga sprawa,
> to czy krew będzie dokładnie przebadana czy wierzą na słowo, że dawca

Witam

to, ze krew jest oddawana na, Twoim zdaniem, "szemranych imprezach", nie
znaczy, ze krew ta bez przebadania trafi do biorcy. Nawet jesli idziesz do
punktu krwiodawstwa i tam krew oddasz, to nikt Ci na slowo nie uwierzy i od
razu ebz badan taka krew jest puszczana do obiegu.
Krew po pobraniu od dawcy jest poddawana badaniom w kierunku HBs, HCV, HIV i
innym chorobom wirusowym.
Pozdrawiam.

--
Wirgo
(Mam gugla i nie zawaham się go użyć.)

5. Data: 2007-08-04 13:32:17

Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bajt" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ta młodzież ma się po tym bawić na koncercie? Druga sprawa, to czy krew
> będzie dokładnie przebadana czy wierzą na słowo, że dawca nie jest na nic

Nikt nigdy nie wierzy na sowo....
Przed donacją wypełnia się także ankietę i z jej pomocą lekarz może
zakwalifikować delikwenta do donacji lub nie.
Krwi nie oddaje się na "łapu capu" a tymbardziej w taki sam sposób jej się
nie przetacza :)
Każdy dawca przy pierwszym pobraniu przechodzi komplet badań
wirusologicznych i bakteriologicznych.
Aby było szybciej pobiera się od takiego "potencjalnego" dawcy krew i
wykonuje się pełne spektrum badań, które mogą zająć nawet kilka dni.
W tym czasie taka krew jest w stanie "kwarantanny" i po otrzymaniu
informacji, że wszysko z nią jest w porządku trafia do banku krwi.
Jeżeli w badaniach wyjdzie coś nie tak, donacja jest niszczona.
Pozdrawiam !
WOJO

6. Data: 2007-08-04 13:38:00

Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> szukaj wiadomości tego autora

> Nie mam nic przeciwko temu festiwalowi, ale nawet jeśli wśród dawców trafi
> się tylko jedna felerna osoba, to i tak cała krew będzie się nadawać tylko
> do wyrzucenia. No i czy można oddawać krew z %?

Jeżeli trafi się taka "felerna" osoba, to odrzucona zostanie tylko donacja
tej właśnie osoby, a nie cały "urobek" :)
Nie można oddawać krwi będąc po spożyciu alkoholu !
Wsród 100tys. młodych ludzi na pewno znajdą się takie, które nie spożywały
%, narkotyków i nie są chore, więc taka akcja ma 100% szanse powodzenia !
Pozdrawiam !
WOJO

7. Data: 2007-08-04 21:32:16

Od: rrrrr <r...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

bajt pisze:
> [...]
>
> Nie mam nic przeciwko temu festiwalowi, ale nawet jeśli wśród dawców
> trafi się tylko jedna felerna osoba, to i tak cała krew będzie się

Ty chyba naprawdę nie wiesz jak wygląda oddawanie krwi.
Przecież tego nie wlewa się do jednej cysterny tak jak mleko.

Właściwie to nawet mleko jest sprawdzane przed wlaniem do cysterny czy
nie jest kwaśne :)

> No i czy można oddawać krew z %?

Nie.

8. Data: 2007-08-05 21:20:03

Od: "zlotawy" <s...@w...NO_SPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> napisał w wiadomości

> W tym czasie taka krew jest w stanie "kwarantanny" i po otrzymaniu
> informacji, że wszysko z nią jest w porządku trafia do banku krwi.
> Jeżeli w badaniach wyjdzie coś nie tak, donacja jest niszczona.

ale czekolad nikt juz nie zwroci...

zlotawy

9. Data: 2007-08-05 21:54:22

Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeżeli w badaniach wyjdzie coś nie tak, donacja jest niszczona.
> Pozdrawiam !
> WOJO

A czy wtedy dawca jest informowany?

Załóżmy, że idę oddać w bardzo dobrej wierze krew - tyle ile mi upuszczą
tyle im dam- ale nie wiem że mam hiv (teoretycznie piszę) -czy po oddaniu
krwi jeżeli ktoś ją zbada da znać dawcy, że jego krew jest bee bo ma taką a
taką chorobę?

--
PawełJ

10. Data: 2007-08-06 10:43:19

Od: "bajt" <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:f95h7o$kp5$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
> piszę) -czy po oddaniu krwi jeżeli ktoś ją zbada da znać dawcy, że
> jego krew jest bee bo ma taką a taką chorobę?

A jak później znaleźć takiego Woodstokowicza? przecież tam przyjeżdżają
ludzie z każdego zakątku Polski. Są spisywani z dowodów?

Jak uniknąć strzykawki?
Wycięcie bliznowca z dłoni
Duchy w oczach
Gdzie zrobić operacje by-pass ?
Dieta lekkostrawna ale jednoczesnie kaloryczna