krupnik - jakie przyprawy

1. Data: 2005-02-02 13:39:57

Temat: krupnik - jakie przyprawy
Od: "kozica" <r...@m...ru> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Właśnie na kuchence stoi i się gotuje garnek z krupnikiem. Robię
zawsze na korpusie z kurczaka i skrzydełek + włoszczyzna i dalej to co
zwykle, - ziemniaki, czosnek, kasza.I pytanko: jakie dajecie przyprawy do
tej zupy? Ja daję zawsze pieprz czarny w ziarnach i zmielony, ziele ang.,
liść laurowy.A może coś się jeszcze dodaje?
Pozdrawiam,
Kozica.

1. Data: 2005-02-02 13:41:44

Temat: Re: krupnik - jakie przyprawy
Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

kozica wrote:
> [...]
> dajecie przyprawy do tej zupy? Ja daję zawsze pieprz czarny w
> ziarnach i zmielony, ziele ang., liść laurowy.A może coś się jeszcze

Jasne, sól!!! ;)
Ania

1. Data: 2005-02-02 13:45:58

Od: "kozica" <r...@m...ru> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "A.L." napisał
> Jasne, sól!!! ;)

No pewnie że jeszcze sól:))))
Zapomniało mi się napisać - chyba walentynki niedługo
Pozdrawiam
Kozica

1. Data: 2005-02-02 13:54:12

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

kozica wrote:

> [...]
> tej zupy? Ja daję zawsze pieprz czarny w ziarnach i zmielony, ziele ang.,
> liść laurowy.A może coś się jeszcze dodaje?

Nie daję ziela i liścia, ale za to bazylię albo kminek.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

1. Data: 2005-02-02 14:02:14

Od: "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kozica" <r...@m...ru> napisał w wiadomości
> [...]
> tej zupy? Ja daję zawsze pieprz czarny w ziarnach i zmielony, ziele ang.,
> liść laurowy.A może coś się jeszcze dodaje?

A ja do krupniku daję tylko sól. Czasem, czasem suszonego grzybka. Przy czym
zazwyczaj robię krupnik na kostkach (prawdziwych nie Knorra ;-) )
wieprzowych. Gotuję wywar z kostek i warzyw - bez soli, wyjmiję kostki i
warzywa, wsypuję kaszę (jedna łżka na osobę) dodaję (na 4 osoby) dobrą łyżkę
masła, coby się kasza rozkleiła. Jak się zrobi takie krupnicze, solę i
dodaję ziemniaczki w kostkę - trzeba uważać - lubi się przypalać. Na koniec
w zależności od nastroju dodaję pokrojone warzywa, na których był robiony
smak, albo nie dodaję.
Pozdrawiam - Agnieszka

1. Data: 2005-02-02 15:11:01

Od: "kolorowa" <v...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krystyna Chiger" wrote

> Nie daję ziela i liścia, ale za to bazylię albo kminek.

Ja daję kminek mielony. Liść wtedy, gdy mam ochotę na odrobinę gorzkiego
smaku. IMO najlepszy krupnik jest z grzybkami.

Małgośka

1. Data: 2005-02-02 20:24:08

Od: "fuksa" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

kozica wrote:
> [...]
> dajecie przyprawy do tej zupy? Ja daję zawsze pieprz czarny w
> ziarnach i zmielony, ziele ang., liść laurowy.A może coś się jeszcze

Ja gotuję na żołądkach i sercach kurzych- wtedy mam obiad jednodaniowy :)
I bez czosnku.

Ola

1. Data: 2005-02-03 06:01:36

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przyprawy do tej zupy? Ja daję zawsze pieprz czarny w ziarnach i
> zmielony, ziele ang., liść laurowy.A może coś się jeszcze dodaje?

Pierwsze słyszę. Główne składniki krupniku to miód i spirytus, a z
przypraw to goździki, wanilia, galka muszkatołowa i pieprz.

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński

Jak zrobic pyszne buraczki do obiadu ?POMOCY!
Utra Low Cook Temp - cd
Owoce morza - gdzie kupic w WAWIE
właśnie zrobiłam pączki :-)
Lody :)