krwiodawstwo + nadcisnienie

1. Data: 2005-04-26 11:44:55

Temat: krwiodawstwo + nadcisnienie
Od: "Jerry" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Czy moze oddawac krew osoba z umiarkowanym nadcisnieniem tetniczym
(140-160), ktora nie zazywa zadnych lekow?

Jakie sa fizjologiczne skutki pobrania 450 ml krwi dla krwiodawcy z
nadcisnieniem?

Pozdr,
Jerry

2. Data: 2005-04-26 16:27:04

Temat: Re: krwiodawstwo + nadcisnienie
Od: "Ania B-J" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerry wrote:
> Czy moze oddawac krew osoba z umiarkowanym nadcisnieniem tetniczym
> (140-160), ktora nie zazywa zadnych lekow?

Ciśnienie jest mierzona rutynowo przed oddaniem krwi i z tego co zauważyłam
oprócz niskiego poziomu hemoglobiny jest to najczęstszy powód
dyskwalifikacji. Ale może po prostu zgłoś się do Stacji i tam wszystkiego
się dowiesz.

> Jakie sa fizjologiczne skutki pobrania 450 ml krwi dla krwiodawcy z
> nadcisnieniem?

tego nie wiem, jestem inzynierem :)

pzdr.
Ania - prawie 5 l.

3. Data: 2005-04-26 16:41:42

Od: "Jureks" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerry" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> Witam,
>
> Czy moze oddawac krew osoba z umiarkowanym nadcisnieniem tetniczym
> (140-160), ktora nie zazywa zadnych lekow?

W woj.lubelskim dopuszczalne ciśnienie u dawcy wynosi 180/100.
Nie wiem jak jest w innych województwach, ale nie sądzę żeby się wiele
różniło.

4. Data: 2005-04-26 17:28:52

Od: "Ania B-J" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jureks wrote:
> W woj.lubelskim dopuszczalne ciśnienie u dawcy wynosi 180/100.
> Nie wiem jak jest w innych województwach, ale nie sądzę żeby się wiele
> różniło.

Mazowieckie u nas takie dyskwalifikuje na dany dzień (propozycja konsultacji
z własnym internistą i przyjscie ponowne za 2-3 m-ce) , ale myślę, że nie
zależy to od województwa tylko lekarza kwalifikującego.

pzdr.
Ania

inhalator
Kostniak Kostnawy