krzew przy kompoście

1. Data: 2001-02-21 14:14:10

Temat: krzew przy kompoście
Od: "Ewelina" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Jestem na grupie nowa, ogrodnictwem interesuję się już od bardzo dawna.
Niestety, dużego areału nie posiadam, musi wystarczyć mi 270m pracowniczego
ogródka i kilka parapetów w domu. Od nowego sezonu "przegrupowuję" ogród i
od razu mam kłopot. Chcę zorganizować od nowa kompostownik, lekko go
powiększając do 1x1m. Ponieważ ogródek malutki, a kompostownik mało
atrakcyjny, chcę posadzić koło niego krzew, dorastający do 2m, o sporych
liściach, chętnie kwitnący. Musi dość szybko rosnąć, aby przysłonić choć
trochę kompostownik. Macie jakieś propozycje?
pozdrawiam,
Ewelina

2. Data: 2001-02-21 14:43:10

Temat: Re: krzew przy kompoście
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewelina" <e...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> liściach, chętnie kwitnący. Musi dość szybko rosnąć, aby przysłonić choć
> trochę kompostownik. Macie jakieś propozycje?

A gdyby tak pęcherznicę o kolorowych liściach? Liście żółte lub czerwone
będą dłużej atrakcyjne od kwiatów, a i przycinać możesz dowolnie. Również
berberys, np. Thunberga 'Atropurpurea', albo moja ukochana wajgela (też może
być o kolorowych liściach, a i kwitnie pięknie).
Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2001-02-21 15:01:57

Od: "Ewelina" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> wrote in message

> [...]
może
> być o kolorowych liściach, a i kwitnie pięknie).

Wejgelę już mam. Berberys jest piękny, ale chyba rośnie zbyt wolno. A
pęcherznica, no, no, nie mam i jest ładna. Dobry pomysł. Znasz może nazwy
odmian? Czym się różnią?
Pozdrawiam, Ewelina

4. Data: 2001-02-21 17:32:53

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewelina <e...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:970lc9$22eo$...@n...ipartners.pl...
> Wejgelę już mam. Berberys jest piękny, ale chyba rośnie zbyt wolno. A
> pęcherznica, no, no, nie mam i jest ładna. Dobry pomysł. Znasz może
nazwy
> odmian? Czym się różnią?
Ja polecam czarny bez. To będzie z korzyścią dla kompostownka.
Pozdrawiam, Jerzy

5. Data: 2001-02-21 17:36:19

Od: "Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy on ma jakieś zalety prokompostowe?
Pozdrawiam Bogus
Użytkownik Jerzy <0...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:970u16$2ej$...@s...icm.edu.pl...

6. Data: 2001-02-21 17:56:14

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bogusław Bielawski <l...@p...onet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:970u2t$bf9$...@n...tpi.pl...
> Czy on ma jakieś zalety prokompostowe?
Tak, ma takie właściwości [promieniowanie], dżdżownice to uwielbiają.
Pozdrawiam, Jerzy

7. Data: 2001-02-22 08:29:00

Od: "Ewelina" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy <0...@m...pl> wrote in message
> [...]
> grup dyskusyjnych napisał:970u2t$bf9$...@n...tpi.pl...
> Tak, ma takie właściwości [promieniowanie], dżdżownice to uwielbiają.

Dobrze, ale za parę lat będę miała zabezione pół działki.
Może jest odmiana bzu, która nie jest tak ekspansywna?
Pozdrawiam, Ewelina

8. Data: 2001-02-22 09:11:13

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewelina <e...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:972ini$31h6$...@n...ipartners.pl...
> Dobrze, ale za parę lat będę miała zabezione pół działki.
> Może jest odmiana bzu, która nie jest tak ekspansywna?
Ewelino, bez czarny [lekarski] "Sambucus nigra" to raczej małe drzewo a
nie gąszcz krzaków. Można go przycinać. A sok ma wspaniałe właściwości
lecznicze.
Pozdrawiam Jerzy

9. Data: 2001-02-22 09:56:59

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Ewelino, bez czarny [lekarski] "Sambucus nigra" to raczej małe drzewo a
> nie gąszcz krzaków. Można go przycinać. A sok ma wspaniałe właściwości

To bardzo ładna roślina, tylko...trzeba się zastanowić, ile pracy Ewelina
jest skłonna poświęcić jednemu krzewowi. Bez daje masę odrostów, choć
zgadzam się z Jerzym, że p r o w a d z o n y w formie piennej wygląda
znakomicie. A jeszcze odmiany złotolistne, czerwonolistne, strzępiastolistne
i nawet błękitnawe - na pweno mniej ekspansywne, a bardzo ozdobne. Tylko
skąd wziąć błękitny bez?

Pozdrawiam, Basia.

10. Data: 2001-02-22 12:45:24

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:972o21$p3t$...@z...polsl.gliwice.pl...
> To bardzo ładna roślina, tylko...trzeba się zastanowić, ile pracy
Ewelina
Jeśli się zastanowi na początku i wybierze formę drzewiastą to praktycznie
nic pracy przy tym nie będzie. Naprawdę. Przynajmniej ja nie miałem. Tylko
nie należy przeszdzać ze skracaniem przyrostów bo można zachamować wzrost
na jakiś czas. I nie przepada za przesadzaniem dlatego należy to robić z
małymi roślinami. Bez czarny w naturze rośnie na żyłach wodnych,
kompostownik taż lubi takie miejsca.

> jest skłonna poświęcić jednemu krzewowi. Bez daje masę odrostów, choć
> zgadzam się z Jerzym, że p r o w a d z o n y w formie piennej
wygląda
Basiu, piszesz o krzewie a ja o małym drzewie, są 2 (dwie) formy tej
rośliny.

> znakomicie. A jeszcze odmiany złotolistne, czerwonolistne,
strzępiastolistne
> i nawet błękitnawe - na pweno mniej ekspansywne, a bardzo ozdobne. Tylko
> skąd wziąć błękitny bez?
No właśnie? Trzeba się rozejrzeć już pora najwyższa. [Roślina pospolita,
zachwaszcza parki, rośnie na obrzeżu pól i lasów.]
Pozdrawiam, Jerzy.

Do poznaniaków a może nie tylko
POSZUKUJĘ DOSTAWCY KAMIENI OGRODOWYCH
Poszukuje programu do projektowania terenów zielonych
psychozabawa
program