krztusiec - antybiotyki

1. Data: 2009-08-24 18:27:53

Temat: krztusiec - antybiotyki
Od: JAA <no_spam@nie..com> szukaj wiadomości tego autora

hej,
w wieku 33 lat mam podejrzenie krztuśca. wyniki badań na przeciwciała
odbieram
za 2 tygodnie, ale przepisano mi w międzyczasie leki.

teraz tak: od 4 dni przyjmuję augmentin (amoksycyklina), ale dzisiaj inny
lekarz przepisał mi doksycyklinę i zalecił branie tego antybiotyku
(poprzedni
doktor na jest urlopie, a ja wciąż się duszę). wiem, że grzebiąc w necie
można
znaleźć wszystko, o czym dusza zapragnie, ale doczytałem się, że
tetracykliny
mają antagonistyczne działanie do penicylin, więc mam pytanie: ile trzeba
odczekać zanim pierwszy antybiotyk zostanie wydalony z organizmu?

no i inna rzecz, że większość medycznych źródeł (nie forumowiczów) zaleca w
przypadku krztuścia antybiotyki makrolidowe, a nie penicylinę czy
tetracykliny... co z tym począć? zażywać amoksycyklinę, przerwać w połowie
terapię i zacząć przyjmować doksycyklinę, czy iść do trzeciego lekarza i
poprosić o makrolidowe?

2. Data: 2009-08-27 00:29:30

Temat: Re: krztusiec - antybiotyki
Od: Jarosław Kazimierz Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"JAA" <no_spam@nie..com> wrote in message
> [...]
> terapię i zacząć przyjmować doksycyklinę, czy iść do trzeciego lekarza i

Antybiotyki stosuje się tzn I lini, prawodpodobnie gdyby nie zadziałały
poprzednie antybiotyki rozpocznie się leczenie innymi. Pozatym nie jest
powiedziane, że dziecko choruje akurat na Ksztusiec, więc leczenie
"precyzyjnymi antybiotykami" mogłobybyć drogim, a jednocześnie "spudłowanym"
leczeniem które oczywiście dla pacjenta (oprócz skutków finansowych) nie
jest obojętne.

Proszę monitorować stan dziecka (jako iż jest to dość ciężka choroba) i nie
wahać się zgłaszać je (wraz z dokumentami które wypisał lekarz) w razie
problemu do lekarza rodzinnego / zakaźnika / pogotowie ratunkowe.

--
Jarosław K. Grzyb
http://user-maat-re.blogspot.com/

3. Data: 2009-08-27 15:07:19

Od: JAA <no_spam@nie..com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie wahać się zgłaszać je (wraz z dokumentami które wypisał lekarz) w
> razie problemu do lekarza rodzinnego / zakaźnika / pogotowie ratunkowe.

dziecko?
JAA

4. Data: 2009-08-27 17:02:04

Od: Jarosław Kazimierz Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> dziecko?
> JAA

Boże przepraszam :P Jakoś pisząć na tym forum zwykle ludzie piszą o dziecku
i pewnie w trakcie pisania postu dodałem to "z rozpędu". Oczywiście nie
zmienia to dalszej treści postu.

--
Jarosław K. Grzyb
http://user-maat-re.blogspot.com/

paciorkowiec i pleśń
Mg + wapno czy Mg - wapno?
wykwit na skorze?
Azjatyckie plastry opatrunkowe, czy bezpieczne?
Jaką wodę pić