krzywa cukrowa

11. Data: 2009-03-07 14:11:36

Temat: Re: krzywa cukrowa
Od: "Lokomotywek" <l...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Joanna Czaplińska" <j...@u...op.pl> napisał w
> wiadomości
> news:gos3n5$a9h$1@news.onet.pl...
Strączkowe maja ok 100kcal.

Zwłaszcza groszek zielony konserwowy 64
fasolka szparagowa 24
;-)
A co z dietą Montignac polegającą na spożywaniu pokarmów o niskim IG?
Może ktoś się wypowiedzieć na ten temat?
http://dietamm.com/index.php
Pozdrawiam, Leszek Z.

12. Data: 2009-03-08 22:49:22

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lokomotywek" <l...@a...pl> napisał w wiadomości

> Strączkowe maja ok 100kcal.
>>

> Zwłaszcza groszek zielony konserwowy 64
> fasolka szparagowa 24
> ;-)

Ok przyznaje zastosowałem pewien skrót myślowy. Straczkowe czyli fasola i
groch.

Fasola szparagowa 42 2,4 0,2 7,6 Fasola szparagowa, konserwa 26 1,5 0,2 4,5
Groszek zielony 98 6,7 0,4 17 Groszek zielony, konserwa 83 4,5 0,2 15,8

Czyli kcal, białko, tluszcz, weglowodany.

> A co z dietą Montignac polegającą na spożywaniu pokarmów o niskim IG?
> Może ktoś się wypowiedzieć na ten temat?

Zaleta tej diety to zmniejsznie ryzyka hipoglikemii poposiłkowej wywołanej
hiperinsulinizmem. A jest to jeden z etapów rozwoju cukrzycy. czyli
spożywanie pokarmów o niskim IG ma podbudowe kaloryczną.

13. Data: 2009-03-09 08:37:01

Od: "Szczepan Białek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Zaleta tej diety to zmniejsznie ryzyka hipoglikemii poposiłkowej wywołanej
> hiperinsulinizmem.

Hipoglikemia poposiłkowa to zwykła senność po obiedzie. Można się zdrzemnąć
albo zjeść deser po odczekaniu 0,5 godziny.
Co lepsze?

14. Data: 2009-03-09 09:49:39

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 9 Mar 2009 09:37:01 +0100, Szczepan Białek wrote:

> Hipoglikemia poposiłkowa to zwykła senność po obiedzie.

Nienienie.
Hipoglikemia to - klasycznie - niepokój, poty, a nade wszystko uczucie
głodu. Zwykła senność po obiedzie to zupełnie coś innego :)

m.
--
Marek Bieniek (mbieniek na epic kropa pl)
Na newsach jestem prywatnie i wyrażam tu swoje prywatne opinie.

15. Data: 2009-03-09 12:20:13

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szczepan Białek" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Hipoglikemia poposiłkowa to zwykła senność po obiedzie. Można się
> zdrzemnąć albo zjeść deser po odczekaniu 0,5 godziny.

Jestes w błedzie. Senność po obiedzie to objaw spadku cisnienia krwi
związanego z przemieszczeniem krwi do naczyń trzewnych.
Hipoglikemia po jedzeniu może dawać niepoków a głównie nieodparta chęć
jedzenia. szczególnie pokarmów wysokowegladanowych. Jest spowodowana zbyt
wysokim stężeniem insuliny we krwi zwiazanym z jej nieadekwatnym
wydzielaniem przez trzustkę.
Spać się wtedy raczej nie da. A tzn dojadanie też do niczego nie prowadzi
ponieważ daje otyłość i prowadzi najkrótsza droga do rozwoju cukrzycy.

16. Data: 2009-03-09 18:39:38

Od: "m." <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jedzenia. szczególnie pokarmów wysokowegladanowych. Jest spowodowana zbyt
> wysokim stężeniem insuliny we krwi zwiazanym z jej nieadekwatnym

ale czuje sie tak kazdy, czy tylko ludzie chorzy? ja po obiedzie marze o
kawalku ciasta, czekolady, ech:/ odmawiam sobie, ale to tez boli.

17. Data: 2009-03-22 22:28:00

Od: Cosa <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia , a był to Fri, 6 Mar 2009 19:12:18 +0100, "Piotr
Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> napisał coś takiego:

>Użytkownik "Rafal Szymanowski" <m...@b...pl> napisał w wiadomości

>Poniewaz do rozpoznania nietolerancji glukozy wynik musi zawierac sie w
>granicach 126 do 200mg% w 2 h po spozyciu 75g glukozy rozpuszczonej w 250ml
>wody, co nalezy wypić w ciagu 5 minut. Poza tym nalezy 8h przed próba nie
>spozywać posiłków. W kilku dniach poprzedzajacych badanie nalezy jeść to co
>sie zwykle je bez zmian w jadlospisie.W czasie próby czyli w czasie 0-120min
>nalezy siedzieć. Wtedy otrzymany wynik jest miarodajny.
>mam nadzieje, że nic nie przekreciłem.

141-200 w 2 godzinie 75g OGTT wg WHO

Co nie znaczy że wynik z 1 godziny nie może być potraktowany jak
przygodna hiperglikemia - a wtedy wartość powyżej 200 staje się
diagnostyczna dla cukrzycy.

Myślę że dieta ograniczająca węglowodany proste + redukcja masy ciała
oraz zwiększenie aktywności fizycznej nie ma zbyt wielu przeciwwskazań
i niezależnie gdzie postawimy punkt odcięcia pomiędzy IGT a DM2 w obu
przypadkach powinna pomóc

MK

Szybkie tetno a nerwy
Wapno
Dziwne problemy z sercem
Operacja przepukliny pachwinowej a jazda na nartach
pakiet medyczny dla osoby niepełnosprawnej