kto ma schody na stalowej konstrukcji nosnej?

1. Data: 2004-02-01 23:05:07

Temat: kto ma schody na stalowej konstrukcji nosnej?
Od: "Marcin Cichy" <m...@U...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Interesuje mnie stabilnosc takiej konstrukcji - czy takie schody nie drżą,
uginają się pod wpływem kroków? Miałem do czynienia z różnymi schodami, w
których konstrukcja nośna była zrobiona z różnych profili stalowych i prawie
wszystkie były mało sztywne. Jakie są wasze odczucia i opinie?

1. Data: 2004-02-02 07:50:35

Temat: Re: kto ma schody na stalowej konstrukcji nosnej?
Od: Hanka Skwarczyńska <hanusia@[asiowykrzyknik]euler.matfiz.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Cichy" <m...@U...poczta.onet.pl>
napisał w wiadomości news:bvk0l5$18cr$1@mamut.aster.pl...
> [...]czy takie schody nie drżą, uginają się pod wpływem kroków? [...]

Lity beton to nie jest, czuje się, jak konstrukcja "oddaje", ale nie
sprawiają wrażenia niestabilnych. Od prawie roku użytkuję schody z
tymczasowymi (=bez przesadnego pietyzmu przykręconymi) trepami bez
balustrady - można po nich biegać bez oporów.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE

1. Data: 2004-02-02 11:47:04

Od: "Jarek Mielczarek" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam schody z profili zamkniętych (2 równolegle na 1 bieg schodów) do
których przykręcone są stopnie drewniane.
Są bardzo stabilne - ja nie odczuwam róznicy w chodzeniu po nich i po
murowanych.

U mnie jest tak, że 2 profile wychodzą z podłogi i wchodzą w ścianę na
"półpiętrze", kolejne 2 profile wychodzą ze ściany i idą do podłogi na
piętrze. Na samym początku pojawił się problem zarysowywania się ściany na
"półpiętrze" wokół profilu - po poprawieniu mocowania probelm znikł.

Jestem bardzo zadowolony.

Jarek

1. Data: 2004-02-02 11:54:49

Od: Hanka Skwarczyńska <hanusia@[asiowykrzyknik]euler.matfiz.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek Mielczarek" <j...@p...com.pl> napisał w
wiadomości news:bvld9t$nmq$1@news.atman.pl...
> Ja mam schody z profili zamkniętych
> (2 równolegle na 1 bieg schodów) [...]

A. Bo to istotne. U mnie stopnie drewniane na "kręgosłupie" (schody
modułowe), chyba z definicji mniej sztywne. Niemniej całkowicie
komfortowe.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE

1. Data: 2004-02-02 23:31:08

Od: "Marcin Cichy" <m...@U...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za opinie, a jednak moje obawy były przesadzone.
Myślę nad zastosowaniem profili zamkniętych prostokątnych, przy czym trep
opierać się będzie na krótszym boku prostokąta. Schody (dwuzabiegowe) będą
okalane z każdej strony ścianką, więc zdecyduję się chyba na wkuwanie trepów
jednym bokiem w ściankę, natomiast przy drugim boku drugiego trepów puszczę
kontrukcję stalową - od stropu - podłogi do sciany na zabiegu i od ściany na
zabiegu do stropu - sufitu.
Czy wkuwanie trepów w ścianę i samodzielne osadzanie trepów na gotowej
kontrukcji stalowej to jakaś większa trudność wymagająca fachowca, czy sam
dam radę to zrobić?
Pzdr
MC

1. Data: 2004-02-03 07:45:43

Od: "Jarek Mielczarek" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie robili "fachowcy" - to akurat im w miarę wyszło, pogoniłem ich za coś
innego.
A czy samemu - to zależy od Twoich umiejętności, narzędzi, i stopnia
skomplikowania tego akurat przypadku...

Konstrukcję schodów zrobiłem najpierw wg swojego"projektu" i mocowanie
stopni (u mnie przykręcane wyłacznie do konstrukcji)
okazało się trochę nieprzemyślane - stąd radzę: zastanów się nad tym dobrze,
aby stopnie były łatwe do wykonania, ładne i ładnie mocowane

Jarek.

zeskrobanie farby - jakies skuteczne tachniki???
listwa na plycie gipsowo-kartonowej?
parkiet + lakier? + olej?
stawka doplaty z tytulu dostawy energii cieplnej?
Serwis www