kto poradzi jaką sałatkę....

1. Data: 2002-10-10 05:22:07

Temat: kto poradzi jaką sałatkę....
Od: "sMOCZYCA" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

można zrobić na 18-te urodziny dla siostry, przyjdzie cała rodzina, a
znudziła mi się tradycyjna sałatka warzywna i na taką z kurczakiem też nie
mogę patrzeć. Może któryś doświadczony klubowicz poda mi w tajemnicy swój
specjał .. będę wdzięczna bardzo!!

pozdrawiam i miłego dnia życzę
s...@g...pl

1. Data: 2002-10-10 06:56:16

Temat: Re: kto poradzi jaką sałatkę....
Od: "sMOCZYCA" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ale fajne sałatki - wykorzystam po kolei wszystkie przepisy - obiecuję !!

ale możecie jeszcze podać jakieś ciasto sprawdzone

1. Data: 2002-10-10 07:13:27

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mogę patrzeć. Może któryś doświadczony klubowicz poda mi w tajemnicy swój

Witam,
U mojej córki na 18-stce pierwszą potrawą, jaka zniknęła ze stołu była
sałatka ziemniaczana z jajkami, ogórkami konserwowymi i cebulą. Podawałam
tu przepis, ale przeszedł bez odzewu. Może inni robią taka samą, jestem tu
od niedawna.
A może z ryżem i pieczarkami?

Pozdrawiam, Stokrotka

1. Data: 2002-10-10 07:24:17

Od: "Ivan" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
też nie
> mogę patrzeć. Może któryś doświadczony klubowicz poda mi w tajemnicy

Uwaga, nie podaje proporcji bo zawsze robie "na oko".
Te sa na slodko.
1) Z wedzonego indyka:
- kawalek wedzonej piersi z indyka
- ananas z puszki
- kukurydza (takze z puszki (slodka))
- rodzynki
- majonez (u mnie najlepiej sprawdza sie dekoracyjny Winiary)
- troche winiaku (maly kieliszek)
ananasa i indyka kroimy w kostke ~1cm
rodzynki namaczamy na ok 15min w goracej wodzie z winiakiem (odlewamy)
potem mieszamy to wszystko z majonezem + odrobina soku z ananasa (tego
z puszki)
(mozna dorzucic troche zoltego sera, ale niekoniecznie)
2) Kapusta pekinska
- glowka kapusty (pokrojona w poprzek jak najdrobniej, szczegolnie
przu "glabie")
- rodzynki (przygotowane j.w.)
- majonez - j.w.
- cukier
- wiorki kokosowe
Wymieszac z nie za duza iloscia majonezu, tak zeby sie nie zrobil
glut. Mocno poslodzic i posypac wiorkami ( ale bez przesady).

i 3) Mocno experymentalne - zrob wczesniej i zobacz czy cos takiego
przejdzie.
W zasadzie nie wiem czy mozna to nazwac salatka bo powinno sie podawac
na goraco.
- pieczarki
- miod (nie gryczany i raczej nie wielokwiatowy)
- cytryna
- rodzynki
- orzechy wloskie (siekane - dosc grubo)
- oliwa z oliwek
- troche soli
Pieczarki kroimy w plasterki ~2-3mm, i dusimy na oliwie (trzeba od
razu posolic, zeby puscily sok i dusimy az prawie calkowicie wyparuje
starajac sie nie zrumienic pieczarek)
Dodajemy sok z cytryny, miod (dosc duzo), rodzynki i orzechy, i
trzymamy na ogniu jeszcze z 10 min.
Wymyslilismy to niedawno i wszelkie modyfikacje sa mozliwe.
A, i jest dosc slodkie wiec nie da sie tego zjesc duzo.

Zbychu (Ivan)
N...@p...onet.pl => odpisujac usun "co trzeba"

1. Data: 2002-10-10 07:29:23

Temat: Re: kto poradzi jaką sałatkę....(P)
Od: "Kinga Dziedzic" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mogę patrzeć. Może któryś doświadczony klubowicz poda mi w tajemnicy swój

pisze pierwszy raz na te grupe (choc czytam ja od wiekow, co daje mi mnostwo
rozkoszy), wiec przy okazji mowie wszystkim "Dzien dobry".
A teraz przechodze do sedna sprawy. Co prawda nie zyczysz sobie przepisu na
slalatke z kurczakiem, ale jednak osmiele sie podac Ci przypis wlasnie na
taka salatke, tylko (moim zdaniem) o dosyc oryginalnym smaku.
Skladniki:
4 ugotowane piersi z kurczaka
3-4 surowe! marchewki (nieduze)
4 kiszone ogorki
3 lodyzki selera naciowego
puszka kukurydzy
peczek szczypiorku
majonez
pieprz i sol
(mam nadzieje, ze niczego nie zapomnialam, bo podaje z pamieci)
Przygotowanie:
Marchewki zatrzec na tarce o drobnych oczkach, piersi kurczaka, ogorki,
lodyzki selera pokroic w drobna kostke, szczypiorek drobno posiekac, dodac
kukurydze, majonez (nie za duzo), sol i pieprz. To wszystko.

Moi goscie, ktorym podawalam ta salatke, zawsze sie zachwycali i twierdzili,
ze wczesniej podobnej nie jedli.
Pozdrawiam,
Kinga

1. Data: 2002-10-10 07:34:13

Od: "Dorota Orzeszak" <s...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mogę patrzeć. Może któryś doświadczony klubowicz poda mi w tajemnicy swój

Ja ostatnio zostalam uraczona nastepujaca salatka:
2 puszki ananasa -> plastr kroimy w kostke
2 puszki tunczyka w oleju (odlewamy olej)
3 woreczki ugotowanego ryzu
paczka rodzynek (namoczonych w goracej wodzie)
puszka groszku zielonego
majonez (ewentualnie z jogurtem)
Wszystko mieszamy i pozwalamy by doszla do siebie salatka z godzinke.
Pyyychotka wychodzi :)

Valentine
Poznan

1. Data: 2002-10-10 07:51:05

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 10 Oct 2002 08:22:07 +0300, "sMOCZYCA" <a...@w...pl>
wrote:

> [...]
>mogę patrzeć. Może któryś doświadczony klubowicz poda mi w tajemnicy swój

Nie moja salatka, ale pyszna, nietypowa i w ogole. Jadlam u Agi
(moze jej Mama, Jola czyta i poprawi jakby co, halo Jolu!)
jest to salatka owocowa (wziac tyle swiezych owocow ile sie tylko
da, dopiero to, co sie nie da zastapic puszkowymi) z jajkiem na
twardo (dla mnie baaardzo duzo uroku mila fakt, ze te jaja byly
swiezo utwardzone, wiec nie calkiem zimne, ale i nie cieple). a
wszysko polane mala iloscia dobrego majoneziuku..to jest salatka,
ktora potem czlowieka meczy, bo sie chce jeszcze...i jeszcze....
oczywiscie to dla ludzi, co lubia slodkie salatki z majonezem!

jak nie to moze byc skrojony por, kukrydza, zolty ser, papryka,
orzechy wloskie, majonez wymieszac z jogurtem i jak sie ma -
winegretem. jak nie, to troche soku z cytryny. uzywac malo, bo
chodzi o salatke a nie o majonez, tzn mazidlo ma spajac salatke a
nie ja przytlaczac.

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-10-10 07:58:43

Od: "Ivan" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota Orzeszak" <s...@a...com.pl> napisał w
wiadomości news:ao3age$of8$1@news2.tpi.pl...
rodzina,
(ciach)
> 2 puszki tunczyka w oleju (odlewamy olej)
(ciach dalszego ciagu, a wygladajacego niezle)

bo wlasnie mi sie cos przypomnialo :-)
A cala sztuka polega na wykonczeniu :-)
A przepis:
- 6 jajek (ugotowanych na twardo)
- puszka tunczyka w sosie wlasnym
- zolty ser ok 10-15 dkg
- majonez
- 2 cytryny
- tarka !
Jaja - oddzielamy zoltka od bialek. Tunczyka odsaczamy. Bialka jajek
siekamy (dosc drobno, ale bez przesady), mieszamy z majonezem i na
plaskiej saleterce (np takiej do ryb) rozsmarowywujemy jako pierwsza
warstwe. Potem rozdziabdzianego tunczyka (2 warstwa) mocno skropic
sokiem z jednej z cytryn. Nastepnie starty zolty ser mieszamy z
majonezem i smarujemy (3 warstwa). I teraz najwazniesze. Na calosc
scieramy (na drobnych oczkach) zoltka, ale tarke trzymajac
bezposrednio nad salatka (bo musza byc "napuszone" (nieposklejane)).
Dokladnie pokrywamy calosc startym zoltkiem. A na to delikatnie
ukladamy polowki plasterkow z drugiej cytryny.
Wyglada odlotowo. Wszyscy moi znajomi sie zastanawiali co to jest. A
smakuje... :-)

1. Data: 2002-10-10 08:21:24

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

sMOCZYCA:
> [...]
> mogę patrzeć. Może któryś doświadczony klubowicz poda mi w tajemnicy swój

1. Czerwona fasola (kidney beans), ogórek konserwowy, kukurydza, cebula,
czosnek w sosie vinaigrette. Proporcje i przyprawy (ja daję koperek, jak
mam) do smaku. Można dodać żółty ser pokrojony w kosteczkę. Mozarella
też ok.
2. Ruccola z sosem vinaigrette z octu malinowego, na to lekko upieczone
cycki kurze lub indycze (przyprawy do smaku, ja daję sól i pieprz).
3. Plastry mozarelli z octem balsamico i oliwą. Do tego plasterki
pomidorów i ogórków. Przybrane bazylią. Sól i pieprz. Wariant: twaróg i
ser owczy zamiast mozarelli.

Starczy, czy jeszcze coś wymyśleć?
Aha, u mnie sałatka z majonezem to tak jak kisiel z keczupem, nie pasuje.

Waldek

1. Data: 2002-10-10 10:11:43

Od: "sMOCZYCA" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

superowo

Użytkownik "wkn" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> moze byc samolubny link?

http://www.gotowanie.wkl.pl/grp_przep.php?grp_prz=5&
PHPSESSID=2d477cea0b41bb
> f53c468709b28543ab
>
> wkn

begin 666 jezyk2.gif
M1TE&.#EA#P`4`.9-``````X-"A<``!@``!L``!P``!T``!\``! 9$!,?$Q A
M$!0A%!DI&2$``&)?4G]\;\<``-0``-H``-\`!^ ``.8``.H``.T``/,``/0`
M`_<`"/@``/D``/L``/P``/T``/X``/\``)&#"):'")J*"9^/":2
4":J9";"?
M"K:D"KNI"L*O"\>T"\VX"]*]#/^<,=G##-[(#.3-#>G2#>K4%^O
5&>+.(N?2
M(>O6(>[:-^_<.^W;1>_<0N_<0_'@6O/B6O/C9_3D9_3D:**?C_C
KB?CLCO?K
MD??KDO?KE/GOF_KQKOOTN?WWS/^<,0`````````````````````
`````````
M```````````````````````````````````````````````````
`````````
M```````````````````````````````````````````````````
`````````
M`````````````````````````````````````````````/^<,2'
_"TY%5%-#
M05!%,BXP`P$````A^00)"@!-`"P`````#P`4```'M(!-@H((`(8
`@XE-" A$
M0CLV+0@,B@Q,2T9 /#<P+ L(@PA)2TI#FC@`+BL)E$T*14=(#SXY-*DK** (
M/T% 0 X\.#.W*"6%.CT\/#DX-#,RJL6&-3C5SC,S,=$EAM@`V-@RG0`G)(
8R
MWN$Q+0`H)B.("#$R,@`'``8$*>6(3:DN`$*$*"!P0 D1"D*M"!B"@$ !\!09
M*BBP`2A%_C2$:% 1HR `&@5N]/BQ@<D&)%.J7,DR$ `A^00)"@!-`"P`````
M#P`4```'MX!-@H((`(8`@XE-" A$0CLV+0@,B@Q,2T9 /#<P+ L(@PA)2TI#
MFC@`+BL)E$T*14=(#SXY-*DK** (/T% 0 X\.#.W*"6%.CT\/#DX-#,RJL6&
M-3C5SC,S,=$EAM@`V-@RG0`G)(8RWN$Q+0`H)B.("#$R,@`'``8
$*>6(3:DN
M`#)L*+#!PH 2(A2$6@'@@P<"'SH(@*?(T <.`T!X: !*D3\-(4*&Z.?1WR&2
M)5.J7,FRI:) ```A^00%"@!-`"P`````#P`4```'JX!-@H((`(8`@XE-" A$
M0CLV+0@,B@Q,2T9 /#<P+ L(@PA)2TI#FC@`+BL)E$T*14=(#SXY-*DK** (
M/T% 0 X\.#.W*"6%.CT\/#DX-#,RJL6&-3C5SC,S,=$EAM@`V-@RG0`G)(
8R
MWN$Q+0`H)B.("#$R,@`'``8$*>6(3:DN`"94D! !PH 2(A2$6K'BD*$2\!09
M0H'BA ESH!01<JBQH\>/($.*')DH$ `A^00%"@!-`"P#``<`"0`&```'+X!-
M30$-``T'@C,`&B$-'!<%*@!-C!P8% 23@I,`FDTNH"PK*2>"32LK*BBE38$`
M`"'Y! 4*`$T`+ ,`!P`)``8```<J@$U--#.%,8(`A84R,"R)38LQ+0`H@DT'
M308$E@`3%1(1$ .<`*4`@H$``"'Y! 4*`$T`+ 0`"P`'``4```<<@$TA(06#
#```'$X!-
3(4T-380`&B&*(84`#8^%@0``.P``
`
end

salatka z ciecierzyca[P]
jak wejsc do archiwum
Re: RFD: pl.soc.wegetarianizm - zmiana opisu
Prośba o przepis na ciasto zagniatane!
Debata nad zmiana opisu grupy.pl.soc.wegetariani zm