kto zna taką przyprawę:

1. Data: 2006-06-06 10:29:35

Temat: kto zna taką przyprawę:
Od: "yapann" <y...@o...pe.el> szukaj wiadomości tego autora

drodzy smakosze, czy ktoś byłby w stanie zidentyfikowć przyprawę po
opisie? -

- przyprawa pochodzi z Azji (acz nie wiem, czy tylko z Azji) - ja ją
stamtąd mam,
- w proszku (na oko to chyba zmielony korzeń/kora/ coś w ten deseń)
- NIE słona.
- bardzo głeboko aromatyczna, ostra

(news:e63l00$r1l$1@atlantis.news.tpi.pl)

--
ya

2. Data: 2006-06-06 11:25:06

Temat: Re: kto zna taką przyprawę:
Od: Waldemar <w...@i...de> szukaj wiadomości tego autora

yapann schrieb:
> [...]
> stamtąd mam,
> - w proszku (na oko to chyba zmielony korzeń/kora/ coś w ten deseń)

a na opakowaniu nic nie jest napisane? Kolor? Może to galgant?

Waldek

3. Data: 2006-06-06 12:37:29

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "yapann" <y...@o...pe.el> napisał w wiadomości
> [...]
> stamtąd mam,
> - w proszku (na oko to chyba zmielony korzeń/kora/ coś w ten deseń)

To moze być niemalże wszystko, łacznie z mieszankami. Sądząc po opisie.

DJD

4. Data: 2006-06-06 13:40:18

Od: "yapann" <y...@o...pe.el> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar" <w...@i...de> napisał w wiadomości

> a na opakowaniu nic nie jest napisane?
gdybym miała opakowanie, nie smęciłabym na grupie :)
Kolor - doś głęboki braz. Struktura niejednorodna (widać także włókna) -
coś jakby zmielony korzeń czy kora.. .

> Może to galgant?
dzięki, sprawdzę (jak znajdę)

5. Data: 2006-06-06 13:46:08

Od: "yapann" <y...@o...pe.el> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:e63spt$r7s$1@news.onet.pl...

> To moze być niemalże wszystko, łacznie z mieszankami. Sądząc po
> opisie.

nie wygląda na mieszkankę (ale gdyby nawet - to istotny jest składnik
dający taaaki aromat - który (szkopuł iż nie mogę go przekazać słowami),
jest tak specyficzny, jak specyficzny jest aromat cynamonu czy
goździka - powąchawszy raz nie można pomylić z czymś innym. Myślę, że
jest to jakaś informacja, gdyż wiele przypraw, jakkolwiek specyficznych
w smaku, nie posiada takiego rzucającego się na nozdrze aromatu.

--
ya

6. Data: 2006-06-06 14:41:43

Od: "ikselka" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> gdyż wiele przypraw, jakkolwiek specyficznych
> w smaku, nie posiada takiego rzucającego się na nozdrze aromatu.
Jeśli przypomina zapach drzew iglastych - to może być mielony
kardamon .

7. Data: 2006-06-06 17:02:41

Temat: Re: kto zna taką przyprawę: [fotka]
Od: "yapann" <y...@o...pe.el> szukaj wiadomości tego autora

zagadka: http://img419.imageshack.us/my.php?image=p3zd.jpg
dzięki za sugeste

--
ya

8. Data: 2006-06-06 17:16:37

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"yapann" <y...@o...pe.el> wrote in message
> [...]
> stamtąd mam,
> - w proszku (na oko to chyba zmielony korzeń/kora/ coś w ten deseń)

Proponuję zobaczyć:

http://www.pamir.gos.pl/oferta.php

9. Data: 2006-06-06 18:16:00

Od: "turecky " <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

yapann <y...@o...pe.el> napisał(a):

> [...]
> stamtąd mam,
> - w proszku (na oko to chyba zmielony korzeń/kora/ coś w ten deseń)

Może goździki ?

Tu cos jest:
http://www.epicurean.com/articles/sri-lankan-spice-g
arden.html

10. Data: 2006-06-06 19:12:15

Od: "kasia maruda" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> zagadka: http://img419.imageshack.us/my.php?image=p3zd.jpg
> dzięki za sugeste

Moze pójdziesz z tym cudem do jakiegoś sklepu ze zdrową żywnością, tudzież z
przyprawami orientalnymi i podetkniesz pod nos pani za ladą? Albo zajrzysz
do knajpy orientalnej i tam zapytasz? Z tego co piszesz, to chyba tylko po
zapachu można rozpoznać...

- -
pzdr
kasia maruda