kuchnia francuska

1. Data: 2000-03-28 12:54:57

Temat: kuchnia francuska
Od: "komar" <a...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś zna lekkostrawne i jadnocześnie egzotyscne danie dla dwóch osób
zawierające łagodne przyprawy,aromatyczne . Jednym słowem mam na myśli
takie danie , które często widzimy w telewizji.

1. Data: 2000-03-30 09:39:28

Temat: Re: kuchnia francuska
Od: "Tomasz Kurzacz" <t...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Generalnie: aby uzyskac francuskie danie wez to, co chcesz usmazyc - ugotuj,
dodatkowo bez soli. Do tego dodaj dowolna ilosc warzyw i juz masz francuskie
danie.
TK.

Użytkownik komar <a...@p...wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:01bf98b4$c03cab80$7...@k...szkola.vern
et.pl...

1. Data: 2000-03-30 22:05:55

Od: Paul Urstein <p...@p...ch> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Kurzacz a écrit :

> Generalnie: aby uzyskac francuskie danie wez to, co chcesz usmazyc - ugotuj,
> dodatkowo bez soli. Do tego dodaj dowolna ilosc warzyw i juz masz francuskie
> danie.

ah bon????
ciekaw teoria, ale chyba nie mowimy o tej samej Francji....

--
Amicalement Paul Urstein

1. Data: 2000-03-31 08:10:47

Od: Aneta Baran <b...@c...cern.ch> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Kurzacz <t...@t...com.pl> wrote:
> Generalnie: aby uzyskac francuskie danie wez to, co chcesz usmazyc - ugotuj,
> dodatkowo bez soli. Do tego dodaj dowolna ilosc warzyw i juz masz francuskie
> danie.
Dlaczego nazywasz danie dla osobnika z chorą wątrobą i zbyt wysokim
ciśnieniem potrawą z kuchni francuskiej? :-)

Anetek
--
A...@c...ch | http://chall.ifj.edu.pl/~aneta/
Anything is good and useful if it's made of chocolate.

1. Data: 2000-03-31 08:28:18

Od: behemoth <b...@c...fr> szukaj wiadomości tego autora

Paul Urstein wrote:

> ah bon????
> ciekaw teoria, ale chyba nie mowimy o tej samej Francji....

Owszem owszem,to jest ta slynna Nouvelle cuisine! Tylko malo ma tego byc
(i drogie).
pozdrawiam
Ada

1. Data: 2000-03-31 08:31:59

Od: Ewa Pawelec <e...@f...hell.pl> szukaj wiadomości tego autora

behemoth <b...@c...fr> wrote:

> Owszem owszem,to jest ta slynna Nouvelle cuisine! Tylko malo ma tego byc
> (i drogie).
Wrrr. nie przypominajcie mi stołówki w LNH (była baaaardzo wyraźnie wg
tych zasad - gotowane lub pieczone na grillu i zupełnie niedoprawione :/)

EWaP FH
--
Ewa Pawelec, Zakład Fizyki Plazmy UO
Power corrupts, but we all need electricity

1. Data: 2000-03-31 13:44:23

Temat: Odp: kuchnia francuska
Od: "Przemyslaw" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik behemoth <b...@c...fr> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@c...fr...

> Owszem owszem,to jest ta slynna Nouvelle cuisine! Tylko malo ma tego byc
> (i drogie).
> pozdrawiam
> Ada

Blad : ma byc bardzo malo i bardzo drogie i nie wiadomo do czego sluzy :))))
Ale nouvelle cuisine nie ma zbyt wiele wspolnego z francuska kuchnia:)
To raczej wymyslly magow kuchni majace na celu zabicie goscia widokiem i
cena dania.

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-03-31 22:20:12

Od: Paul Urstein <p...@p...ch> szukaj wiadomości tego autora

behemoth a écrit :

> Owszem owszem,to jest ta slynna Nouvelle cuisine! Tylko malo ma tego byc
> (i drogie).
> pozdrawiam
> Ada

Nie jestem pewien co opis Tomasza ma wspolnego z Cuisine Nouvelle alibo z
jakakolwiek inna kuchnia poza daniem-papka dla nerwowo-chorych...
Cuisine Nouvelle zanim nie stala sie de facto zlodziejskim nabijaniem gosci w
butelke byla absolutna rewolucja w uzywaniu swiezych i nie zepsutych przesadnym
"doprawianiem" produktow. To co u takich mistrzow jak
Girardet czy Troisgros byla nektarem i ambrozja, u niskij klasy oszustow stala sie
cudownym sposobem na robienie forsy grajac na snobizmie i zasadzie ze "skoro nowe,
drogie i wszyscy o tym mowia to musi byc dobre"
dodam ze w tego rodzaju zlych restauracjach, klient po zamowieniu np kaczki dostawal
1 centymetr szescienny bladego czegos na wielkim talerzu na ktorym lezalo obok 5
gramow jakiejs kolorowej jarzyny. Cena byla oczywiscie jak za szescio-osobowa uczte.
Ale nie dlatego ze dorwali sie do niej oszusci trzeba zbic na miazge cale lata
naprawde ciekawego i nowego sposobu gotowania, ktorego jedna z ideii wiadacych byl
respekt dla smaku i natury danego produktu.
Glebokie korzenie tej kuchni pochadza raczej z tradycji japonsko/orientalnej,
i byly zawsze w glebokiej niezgodzie z tradycyjna kuchnia francuska, ktora uzywa
potezne ilosci przypraw, win, i tluszczu co jest 3 razy smiertelnym grzechem w
Cuisine Moderne.

--
Amicalement Paul Urstein

Pyszne wypieki