kurczaki zagrodowe a klatkowe

1. Data: 2018-05-14 15:28:35

Temat: kurczaki zagrodowe a klatkowe
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Zauważyłam, że kurczaki tzw. "zagrodowe" albo te "z powolnego chowu"
(np. w Lidlu takie mają) - a konkretnie piersi z tych kurczaków - mają
zdecydowanie twardsze mięso od tych najzwyklejszych kurczaków. Zazwyczaj
po podsmażeniu są po prostu twarde i wiórowate. Czy to tylko ja mam
takie spostrzeżenie? Może po prostu pechowo trafiam? Ale byłoby to dość
dziwne. A może wolno hodowane kurczaki po prostu takie być powinny? Hm...

Ewa

2. Data: 2018-05-15 16:14:09

Temat: Re: kurczaki zagrodowe a klatkowe
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> [...]
> takie spostrzeżenie? Może po prostu pechowo trafiam? Ale byłoby to dość
> dziwne. A może wolno hodowane kurczaki po prostu takie być powinny? Hm...

Nie jestem znawcą drobiu, ale z dawnych czasów pamiętam wiejskie kuraki
jako dość twarde, wcale nie delikatne. Wiórowate już niekoniecznie.

Jarek

PS
To były kurczaki, czy kurczęta?

--
Mówisz w głowie się gotuje
W sercu rwie się i kotłuje

3. Data: 2018-05-15 20:36:47

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Tak, powinny. Takie jest mięso PRAWDZIWEGO drobiu. Nie da się go usmażyć/udusić do
miekkości w 10 minut.
I to właśnie są normalne kurczaki z porządnym mięsem. Te, które Ty nazywasz
normalnymi, to pędzone na hormonach mutanty o niespoistym rozpadającym się pod
palcami mięsie składającym się głównie z wody.

4. Data: 2018-05-15 20:44:58

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

I jeszcze kontynuując wyjaśnię i uściślę: termin ,,wolno hodowane" oznacza, że to
kurczaki WOLNIEJ hodowane niż te hormonizowabw. Hormonizowane są zdatne do sprzedaży
już po kilku tygodniach, a ,,WOLNIEJ" hodowane to hodowane TRADYCYJNIE - czyli takie,
które rosły kilka miesięcy. I kiedyś tylko takie się jadło.
Warto je kupić zamiast hormonizowanej galarety dziś powszechnie nazywanej kurczakiem.
Obróbka termiczna takiego mięsa jest dłuższa, ale i jego wartość odżywcza bez
porównania wyższa. Trzeba po prostu wybrać - szybko i byle co albo wolniej i
zdrowiej.

5. Data: 2018-05-16 09:38:23

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-15 o 20:44, i...@g...pl pisze:
> [...]
porównania wyższa. Trzeba po prostu wybrać - szybko i byle co albo wolniej i

Na majówce podstawowym daniem były kurczęta pieczone, po polsku itd. Ale
to były kurczęta sześciotygodniowe, rozmiarowo niewiele większe od
solidnej dorosłej pięści... Tylko wtedy o brojlerach i tuczu
przemysłowym - Panie, to na Zachodzie takie świństwa jedzą...
pozdr
Stefan

6. Data: 2018-05-16 16:27:27

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

stefan <s...@w...pl> wrote:

> Na majówce podstawowym daniem były kurczęta pieczone, po polsku itd. Ale
> to były kurczęta sześciotygodniowe, rozmiarowo niewiele większe od
> solidnej dorosłej pięści...

Ach, pamiętam, jak Ciocia Jadzia (nie moja, tylko MŚK) takie piekła - a
także smazyła opanierowane w bułce i jaju, po czym godzinę ,,dochodziły" w
piecu. Do tego szparagi! Skąd wtedy szparagi? - ano z jej własnej
szparagowej grządki.
A w czerwcu - truskawki u Wujka w Milanówku...
Klimat tych majówek niepowtarzalny, jak i tych milanowskich truskawek - dla
mnie jak żywy, uwieczniony w piosence. Serce aż drży na to wspomnienie
dzięki Hannie Banaszak:
https://www.youtube.com/watch?v=LQ0vBsreAJM

> Tylko wtedy o brojlerach i tuczu
> przemysłowym - Panie, to na Zachodzie takie świństwa jedzą...

I te paskudne sklepowe truskawki - wodniste, bez zapachu i smaku, twarde
jak kapuściane głąby.
A teraz już i u nas ludzie innych nie znają - za normalne mając badziewie
rodem z Zachodu.

--
XL dobra, to zamawiam następnego kogutka u Pani Baby; a truskawki dobrych,
starych odmian dojrzeją mi pod koniec czerwca

7. Data: 2019-03-08 04:29:51

Od: Jivanmukta <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14.05.2018 o 15:28, FEniks pisze:
> [...]
> takie spostrzeżenie? Może po prostu pechowo trafiam? Ale byłoby to dość
> dziwne. A może wolno hodowane kurczaki po prostu takie być powinny? Hm...

Mięso to nie żywność. To trupy żywych czujących istot. Jedzenie mięsa
jest ciężkim grzechem. Człowiek jedzący mięso to albo drań albo idiota.

8. Data: 2019-03-08 09:08:01

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2019-03-08 o 04:29, Jivanmukta pisze:

> Mięso to nie żywność. To trupy żywych czujących istot. Jedzenie mięsa
> jest ciężkim grzechem. Człowiek jedzący mięso to albo drań albo idiota.
Uwielbiam bitki z głupka w lekkim sosie watrobiano-mózgowym. Tylko jest
problem - głupki prawie nie mają mózgu...
Stefan

9. Data: 2019-03-12 09:25:40

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jivanmukta <j...@p...onet.pl> wrote:

> Mięso to nie żywność. To trupy żywych czujących istot. Jedzenie mięsa
> jest ciężkim grzechem. Człowiek jedzący mięso to albo drań albo idiota.

Wege to holocaust marchewek!
http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/249996,Naukow
cy-odkryli-pamiec-i-system-nerwowy-roslin

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

10. Data: 2019-03-12 09:31:23

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

stefan <s...@w...pl> wrote:

> Uwielbiam bitki z głupka w lekkim sosie watrobiano-mózgowym. Tylko jest
> problem - głupki prawie nie mają mózgu...

I systemowo mordują marchewki!
Precz z holocaustem marchewek!
http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/249996,Naukow
cy-odkryli-pamiec-i-system-nerwowy-roslin

--
XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

Kefir dobry na wszystko!
Podróby arbuzów.