kwitnące długo kerzewy - jakie?

1. Data: 2011-03-19 16:38:01

Temat: kwitnące długo kerzewy - jakie?
Od: "lamia" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

jakie 'krzaki' długo ładnie kwitną? i "same o siebie dbają" (tzn nie
wymagają zawiłych zabiegów ogrodniczych)

znalazłam takie coś:
http://www.swistak.pl/a13781108,NAJDLUZEJ-KWITNACY-K
RZEW-SWIATA-KWITNIE120-DNI.html

jednak chodzi o coś, co można kupić młode (=niedrogo!) i urośnie w ciągu
kilku lat na tyle by były efekty.

2. Data: 2011-03-19 17:06:20

Temat: Re: kwitnące długo kerzewy - jakie?
Od: "waldek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lamia" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
RZEW-SWIATA-KWITNIE120-DNI.html

> jednak chodzi o coś, co można kupić młode (=niedrogo!) i urośnie w ciągu
Witam!
Tego co znalazłaś to nie warto, wymarza!!! Widziałem kwitnące pięknie - ale
w Grecji.
Obejrzyj co rośnie i kwitnie u sąsiadów, w okolicznych parkach i będziesz
miała odpowiedź na Twoje pytanie :) Ja bym proponował róże parkowe.
Pozdrawiam - Waldek

3. Data: 2011-03-19 18:03:37

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wymagają zawiłych zabiegów ogrodniczych)
> jednak chodzi o coś, co można kupić młode (=niedrogo!) i urośnie w ciągu

Proponuję: http://www.florlang.pl/ketmia.html
Poza cięciem raz do roku (jeśli uznasz za konieczne) nie musisz nic robić.
Czasem atakują je mszyce ale nie są wstanie zniszczyć tej rośliny gdy jest
już kilkuletnia. Krzaczki mają różne odcienie kwiatów. Można je ciekawie
komponować
a nawet zaplatać pnie roślin o różnych barwach gdy rośliny są młode. Efekt
Każdy się zatrzyma by choć chwilkę oko pocieszyć.
Odradzam kupno sadzonek - chyba że po 1 zł. Jerszcze teraz możesz zebrać lz
okolicy lub zamówić nasiona. Łatwo kiełkują i dobrze wzrastają.
Pozdrawiam pogodnie
skryba

4. Data: 2011-03-20 02:58:29

Od: "lamia" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"skryba ogrodowy" <s...@o...eu> wrote in message
> Proponuję: http://www.florlang.pl/ketmia.html
niezła,
tylko nie wiem na ile ketmia jest krzewem, a na ile drzewem, a na ile
rośliną 'żywopłotną' :p

> Odradzam kupno sadzonek - chyba że po 1 zł. Jerszcze teraz możesz zebrać
> lz okolicy lub zamówić nasiona. Łatwo kiełkują i dobrze wzrastają.
dzięx

5. Data: 2011-03-20 03:12:34

Od: "lamia" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ok już się przyjrzałam

potrzebiwałabym instrukcji sadzenia z nasion:
- gętość obsadzeń aby uzyskać grupy typu kląb
- gętość obsadzeń aby uzyskać żywopłot
- głębokość.

6. Data: 2011-03-20 06:37:05

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> ok już się przyjrzałam
>
> potrzebiwałabym instrukcji sadzenia z nasion:
> - gętość obsadzeń aby uzyskać grupy typu kląb
> - gętość obsadzeń aby uzyskać żywopłot
> - głębokość.

Sadzić będziesz roślinki. Nasionka wystarczy wysiać.
;-)
Siej do doniczek po kilka szt. lub w rządki do tzw. "korytka balkonowego"
na głębokość około 1 cm.
Siewki przepikujesz po jednej do małych doniczek i pod koniec lata
zakopiesz je w ziemi na zimę. Poradzą sobie.
Wiosną następnego roku już tylko wysadzanie na miejsce docelowe
w odstępie 40 - 60 cm.
Sadzisz młode roślinki na taką głębokość by powierzchnia
wyjętej z doniczki bryłki korzeniowej była równo z powierzchnią
podłoża docelowego lub troszkę głębiej.
Jako, że roślina jest łatwa do cięcia i formowania, możesz posadzić
w szpalerze podwójnym np. -_-_-_-_. Uzyskasz zieloną i kwitnącą ścianę.
Nasadzenia na kląbie wg własnej fantazji.
I tak będziesz jeszcze wielokrotnie zmieniać wygląd swego ogrodu,
bo tak jest zawsze w miarę nabywania wiedzy tajemnej o roślinach.
;-)
Obowiązuje zasada:
"Chcesz być szczęśliwy przez godzinę - upij się,
Chcesz być szczęśliwy przez rok - ożeń się,
Chcesz być szczęśliwy przez całe życie - załóż sobie ogród"

Tylko w ogrodzie nie zmieniając stanu cywilnego możesz zmieniać do woli
towarzyszące Tobie rośliny.

Pozdrawiam słonecznie

skryba

7. Data: 2011-03-20 06:53:18

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ok już się przyjrzałam
>
> potrzebiwałabym instrukcji sadzenia z nasion:
> - gętość obsadzeń aby uzyskać grupy typu kląb

Jeśli siewki są o nieznanej barwie kwiatów możesz je wiosną
przyszłego roku wsadzać do 3-5 litrowych donic i te donice
zakopać w miejscu docelowym w szpaler pojedynczy lub podwójny.
Gdy zakwitną to donice wykopiesz i poprzestawiasz tak by uzyskać
oczekiwaną kompozycję kolorystyczną. Jeśli wysadzisz bez donic,
to po prostu szpadlem wykopiesz z bryłką korzeniową i też
poprzestawiasz wg własnej woli.
Pozdrawiam uzupełniająco
skryba

8. Data: 2011-03-20 11:41:23

Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 3/19/2011 7:03 PM, skryba ogrodowy wrote:

> [...]
> a nawet zaplatać pnie roślin o różnych barwach gdy rośliny są młode. Efekt
> Każdy się zatrzyma by choć chwilkę oko pocieszyć.

Przy czym, żeby nie było tak różowo - ketmie mają jedną, ale jak dla
mnie dość dużą wadę. Bardzo późno zaczynają wypuszczać liście, więc
długo w ogrodzie straszą gołe badyle, gdy dookoła już wszystko zielone.
Pozdrawiam,
Arkadesh

9. Data: 2011-03-20 17:20:19

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arkadiusz Dymek" <a...@n...bedzie> napisał w wiadomości
> [...]
> dość dużą wadę. Bardzo późno zaczynają wypuszczać liście, więc długo w
> ogrodzie straszą gołe badyle, gdy dookoła już wszystko zielone.

Badyl tej barwy sam w sobie jest ozdobny
Pozdrawiam malowniczo
skryba

10. Data: 2011-03-22 12:53:16

Od: kryluta <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-03-19 17:38, lamia pisze:
> [...]
RZEW-SWIATA-KWITNIE120-DNI.html

> jednak chodzi o coś, co można kupić młode (=niedrogo!) i urośnie w ciągu

Ja podpowiadam pięciorniki, które szybko rosną,szczególnie białe, łatwo
rozmnożyć z gałązki, kwitnie do listopada , no a cena od 5-do8 zł,mam
kilka i ciągle je rozmanażam. pozdrawiam

krzewy - do kiedy sadzenie
podpowiedzi
powojnik
czosnek - sadzenie
Pielęgnowanie i leczenie drzew starszych