lakier metaliczny w sprayu

1. Data: 2010-06-01 13:27:19

Temat: lakier metaliczny w sprayu
Od: gary <g...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Czy istnieje wogóle lakier dający się zwyczajnie założyć natryskowo ze
sprayu bez stosowania jakichś specjalnych technologii, tak aby uzyskać
lustrzaną powierzchnię jak na pokrywkach tych lakierów w marketach
budowlanych.
Nie udało mi się jeszcze nigdy uzyskać takiego efektu, co najwyżej efekt
zwykłej srebrzanki tyle że bez smug.
Kwestia przygotowania podłożą, suszenia czy po prostu z założenia tym co
jest w sklepach za 15 20 zł nie da się i już.

Pozdrawiam
Romek

2. Data: 2010-06-01 18:13:24

Temat: Re: lakier metaliczny w sprayu
Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Kwestia przygotowania podłożą, suszenia czy po prostu z założenia tym co
> jest w sklepach za 15 20 zł nie da się i już.

nie jest to bardzo łatwe, ale się da. Przede wszystkim (ale to chyba
oczywiste) podłoże musi być gładkie, może nie 'lustrzane', ale bez
żadnych widocznych nierówności - np. drewno porządnie przeszlifowane
papierem > 300. Natryskiwanie spokojne, bez pośpiechu, bardzo cienkimi
warstwami. Różne pigmenty, nawet w lakierze (raczej emalii, ale
mniejsza) tego samego rodzaju, dają skrajnie różne efekty, od głębokiego
matu do lustra, więc musisz wypróbować różne odcienie żądanego koloru.
Jeśli na jakimś podłożu ni cholery nie chce wyjść błysk (a na innym
wychodzi) pomaga podkład z lakieru bezbarwnego. No i trzeba poćwiczyć ;-)

3. Data: 2010-06-01 20:45:56

Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gary" <g...@w...com> napisał w wiadomości

> [...]
> Kwestia przygotowania podłożą, suszenia czy po prostu z założenia tym co
> jest w sklepach za 15 20 zł nie da się i już.

A klarlack stosujesz czy tylko tą bazę metaliczną, która z założenia jest
raczej matowa ?
--
Jackare

4. Data: 2010-06-02 07:04:43

Od: gary <g...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-06-01 20:13, Jakub Tarczewski pisze:

> [...]
> Jeśli na jakimś podłożu ni cholery nie chce wyjść błysk (a na innym
> wychodzi) pomaga podkład z lakieru bezbarwnego. No i trzeba poćwiczyć ;-)

Nie no, ja już nie mówię o drewnie, tylko o gładkich materiałach jak
szkło plastik które są gładkie jak lustro, a po natryśnięciu lakieru ze
spraya wyglądają jak pomalowane srebrzanką tyle tylko że jaśniejszą niż
"kaloryferowa" i o drobniejszej strukturze.
chciałbym uzyskać efekt jak np. na plastikowej czapeczce którą ten spray
jest fabrycznie przykryty. Można się w niej przejrzeć jak lustrze a po
natryśnięciu "srebrzanka" :(

5. Data: 2010-06-02 07:08:15

Od: gary <g...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-06-01 22:45, Jackare pisze:
> Użytkownik "gary" <g...@w...com> napisał w wiadomości

> A klarlack stosujesz czy tylko tą bazę metaliczną, która z założenia
> jest raczej matowa ?
Hmmm, sądziłem że to co jest w opakowaniu powinno wystarczyć żeby
uzyskać stosowny efekt, przynajmniej w instrukcji użycia nie pisza nic o
dodatkowej warstwie bezbarwnej. Po za tym wydaje mi się że nałożenie
warstwy bezbarwnej da efekt lakieru metalic jak na samochodzie a nie
lustra jak polerowany chrom.
A ty jak uzyskujesz taki efekt ?

6. Data: 2010-06-02 08:26:42

Od: "Marek P." <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nałożenie warstwy bezbarwnej da efekt lakieru metalic jak na
> samochodzie a nie lustra jak polerowany chrom.

Baza + bezbarwny + polerka i będzie się świeciło jak ...

7. Data: 2010-06-02 10:35:15

Od: gary <g...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-06-02 10:26, Marek P. pisze:

> Baza + bezbarwny + polerka i b?dzie si? ?wieci?o jak ...

No dobra (nie tak sobie wyobrażałem użycie tego spraya)
a jak wypolerować przedmiot z wklęsłościami (np. figurka z detalami)
po za tym czym pomalowano te fabryczne czapeczki od spraya
chyba nikt sobie nie zadawał trudu żeby je malować dwukrotnie i potem
jeszcze polerować.
Podejrzewam że te elementy zostały pomalowane innym lakierem który nie
kosztuje 20 zł za puszkę żeby klient się zachwycił i kupił coś co nie
zadziała.
Mnóstwo chińskich zabawek z plastiku malowanych jest czymś w rodzaju
"chromu" i do takiego lakieru właśnie chciałbym dotrzeć niech by nawet
kosztował stówkę za opakowanie ale dawał pożądany efekt.

8. Data: 2010-06-02 12:08:26

Od: "Jacek" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czapeczki i chińskie zabawki są metalizowane próżniowo.
Sprayem tego nie uzyskasz, nie ma lekko.
Dodatkowa warstwa lakieru bezbarwnego poprawia efekt, ale cudu nie czyni
Jacek

9. Data: 2010-06-02 12:32:25

Od: "Marek P." <q...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No dobra (nie tak sobie wyobrażałem użycie tego spraya)
> a jak wypolerować przedmiot z wklęsłościami (np. figurka z detalami)

Krążek z miekiego włosia filcopodobny. Tylko delikatnie operuj bo przetrzesz
na krawędziach + płyn do polerowania / pasta polerska.
U mnie wyszło z puszk jakby to był chrom. (z odległosci od 50 cm :-))

10. Data: 2010-06-02 23:32:30

Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

. Po za tym wydaje mi się że nałożenie
> warstwy bezbarwnej da efekt lakieru metalic jak na samochodzie a nie
> lustra jak polerowany chrom.

Ach, ty piszesz o efekcie metalizacji (galwanizacji) a nie lakierze metalic.
Lustra nie uzyskasz. Efekt chromu nawet na plastiku to metalizacja. Lakierem
tego nie uzyskasz a korki lakierów typu chrom nie są malowane tym lakierem
który jest w pojemniku tylko metalizowane
--
Jackare

Słabe ciśnienie wody w kranie do pralki automatycznej
Dach z papy i nylon dekarski
granit na schody
jaka farba do domku murowanego na dzialce ?
Konserwacja przedmiotów z mosiądzu