łańcuch

1. Data: 2011-06-13 18:50:50

Temat: łańcuch
Od: "mz" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Posiadam studnie ok 4m w głąb ziemi. Do tej pory wybierałem wodę za pomocą
wiadra na sznurku. Sznurki sie poprzecierały i pourywały, teraz dumam, żeby
kupić łańcuch i umocować go do wiadra i w ten sposób wyciągać wodę ze
studni. Zastanawiam sie tylko jak gruby musi to być łańcuch (wielkość oczek
i ich grubość). Czy ktoś wie jak to dobrać ? Wiadro z wodą waży ok 22 kg.
Jak gruby musi być łańcuch aby nie zerwał sie po kilku wyciągnięciach wody?

2. Data: 2011-06-13 18:57:48

Temat: Re: łańcuch
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 13 Jun 2011 20:50:50 +0200, mz napisał(a):

> [...]
> Jak gruby musi być łańcuch aby nie zerwał sie po kilku wyciągnięciach wody?

Pompkę zanurzeniową sobie kup (w castoramie, cirka 100 zł). 4 metry dla
niej to nic - da radę spokojnie. I będziesz miał bez wysiłku.
--
XL
człowieka." Roberto de Mattei

Prawda o GMO:
http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

3. Data: 2011-06-13 19:06:15

Od: "mz" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" napisał w wiadomości grup
net...

> [...]

Pompkę zanurzeniową sobie kup (w castoramie, cirka 100 zł). 4 metry dla
niej to nic - da radę spokojnie. I będziesz miał bez wysiłku.

Pytam o łańcuch. Pompka może i da radę ale ja nie dam rady pedałować tak
szybko by dostarczyć do nie prąd ;)
Nie mam prądu i interesuje mnie rozwiązanie z łańcuchem.

4. Data: 2011-06-13 19:56:03

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 13 Jun 2011 21:06:15 +0200, mz napisał(a):

> [...]
> szybko by dostarczyć do nie prąd ;)
> Nie mam prądu i interesuje mnie rozwiązanie z łańcuchem.

Linkę stalową sobie kup.

5. Data: 2011-06-13 20:02:05

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 13 Jun 2011 21:06:15 +0200, mz napisał(a):

> Pytam o łańcuch. Pompka może i da radę ale ja nie dam rady pedałować tak
> szybko by dostarczyć do nie prąd ;)
> Nie mam prądu i interesuje mnie rozwiązanie z łańcuchem.

Jak pisałam - kup sobie linkę stalową:
http://allegro.pl/lina-linka-stalowa-5-mm-6x19-fc-1m
-1-17zl-atest-i1647288643.html
Rozwiązanie sprawdzone przeze mnie niegdyś.

PS. Aukcja NIE MOJA! Niczego nie wystawiam na Allegro.

6. Data: 2011-06-13 21:56:39

Od: "miroslaw zaniewski" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka <i...@g...pl> napisał(a):

> Jak pisałam - kup sobie linkę stalową:

Jak gość pyta o łańcuch,to o łańcuch a nie o linki.Pójdź w nocy na stary,
poniemiecki cmentarz,wybierzesz sobie dobry wzór,po dźwięku łańcucha.Mocny
ma takie niskie dźwięki,te słabe poznasz,po takim chrup,chrup,to je rdza żre.
experckie pozdrowienia.mirzan

7. Data: 2011-06-13 22:00:25

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 13 Jun 2011 21:56:39 +0000 (UTC), miroslaw zaniewski napisał(a):

> Jak gość pyta o łańcuch,to o łańcuch a nie o linki.

Widocznie nie wie, że wieś (ta, co jeszcze ma studnie) od dawien dawna
używa linek - nie bez powodu.

> [...]
> ma takie niskie dźwięki,te słabe poznasz,po takim chrup,chrup,to je rdza żre.

Nie dla mnie ta rada. Przekazuję szukającemu łańcucha :->

8. Data: 2011-06-14 00:48:33

Od: "moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

mz wrote:
Wiadro z wodą waży ok 22 kg. Jak gruby musi być łańcuch aby
> nie zerwał sie po kilku wyciągnięciach wody?

No patrz...
Kup taki łańcuch jak dla uwiązania krowy.
Ale ile waży krowa i jaki ma moment pędu, jak ją w dupsko użre trzmiel? Czy
łańcuch utrzyma?
Czy to wiedzą w sklepie?
Myślę, że zanosi się na większe badania... To nasza specjalność!

pozdrawiam, czekając na raport MAK w sprawie krów.

moon

9. Data: 2011-06-14 06:31:08

Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Cze, 20:50, "mz" <z...@w...pl> wrote:
> Jak gruby musi być łańcuch aby nie zerwał sie po kilku wyciągnięciach wody?

Może rowerowy wystarczy? Może dostaniesz w serwisie rowerowym za
darmo, do tego jakaś zębatka na korbie i masz sprawę załatwioną. 22 kg
uciągnie bez problemu, myślę że 122 kg też :]

Pzdr.
L.

10. Data: 2011-06-14 07:20:51

Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Wiadro z wodą waży ok 22 kg. Jak gruby musi być łańcuch aby nie zerwał
> sie po kilku wyciągnięciach wody?

to żadne obciążenie. Przy standardowym łańcuchu (tzn. normalnej średnicy
pretów) wystarczy oczko ok 18 mm (a tak naprawdę nawet 12 mm, z tym że
im mniejsze, tym łańcuch mniej wygodny w użyciu). Z tym że raczej z
nierdzewki, albo naprawdę porządnie ocynkowany. Polecałbym nierdzewkę,
chyba jest pewniejsza w takim zastosowaniu. Łańcuch jest o tyle lepszy
od linki stalowej, że nie wrzyna się w ręce, nie łamie na pętlach i
łatwo z kawałka blachy zrobić do niego skuteczny stoper. Jest oczywiście
cięższy, ale przy 4 m to nie ma znaczenia.

Re: Patron grupy na 2011- głosowanie przedłużone!!
Re: Patron grupy na 2011- głosowanie przedłużone!!
aronia nie kwitnie
jaja ekologiczne
kwaśne truskawki