laserowa korekcja wady wzroku

1. Data: 2003-10-18 21:34:32

Temat: laserowa korekcja wady wzroku
Od: "Elinor" <elinor@usun_to.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Właśnie załamałam się po przeczytaniu informacji o tym, że przeciwskazaniem
do laserowej korekcji wady wzroku są choroby tarczycy. Jawna
niesprawiedliwość!
Może orientujecie sie czy dotyczy to wszystkich chorób tarczycy? Ja mam
malutką nadczynność, prawie bezobjawową, czy zatem jestem skazana na
noszenie okularów do końca życia? Jeżeli uda mi się wyleczyć tę nadczynność
to czy będę mogła skorzystać z tek metody? Czy może są inne metody korekcji
(oprócz niedawno wymyślonego polimerowego specyfiku do wstrzykiwania...)?

Z góry dziekuje za odpowiedź
Pozdrawiam!

2. Data: 2003-10-19 11:14:12

Temat: Re: laserowa korekcja wady wzroku
Od: "Didlo" <d...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> (oprócz niedawno wymyślonego polimerowego specyfiku do
wstrzykiwania...)?

a co to za metoda ?

--
Pozdrufy
Didlo

3. Data: 2003-10-19 11:56:11

Od: "Elinor" <elinor@usun_to.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Didlo" <d...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> wstrzykiwania...)?
>
> a co to za metoda ?
>
> --
> Pozdrufy
> Didlo

Witam!

Polecam przyczytanie artykułu:
http://newsweek.redakcja.pl/archiwum/artykul.asp?Art
ykul=7937

Pozdrawiam!

4. Data: 2003-10-19 12:56:27

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bmtti6$42v$...@a...news.tpi.pl,
Elinor <elinor@usun_to.op.pl>:
> Użytkownik "Didlo" <d...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]

Droga Elinor,
cytowany przez Ciebie artykul prezentuje eksperymentalna metode w leczeniu
zacmy, nie korekcji wady wzroku.
Szkoda pozbywac sie zdrowej naturalnej soczewki, zwlaszcza jesli jestes
przed 40 i masz akomodacje, ktora wowczas utracilabys (-> okulary do
czytania).

Niemniej wszczepy soczewek sztucznych roznego typu sa takze stosowane w
korekcjach wad.

Oprocz tego od kilku lat stosuje sie wszczepy pierscieniowe do rogowki.
Jednak niektore wyniki wskazuja, ze stabilnosc tej metody nie jest
zadowalajaca.

Jesli chodzi o lekka nadczynnosc tarczycy, to nie czuje sie kompetentny
wypowiadac, na ile wzgleden jest to przeciwskazanie. Byc moze wiaze sie ono
tylko z lekko podwyzszonym ryzykiem mniejszej finalnej dokladnosci korekcji
(zmiany indeksu rogowki), ale nie jestem pewien. Byc moze sa jakies inne
zagrozenia - ja sie nie spotkalem.

Bywa tu na grupie okulista (casus), ktory kwalifikuje i wykonuje zabiegi
korekcji laserowej, moze on Ci cos doradzi jako osoba najbardziej
kompetentna.

Poki co, warto byloby napisac, jaka dokladnie masz wade (podaj parametry) i
w jakim jestes wieku.

--
Robert

5. Data: 2003-10-19 13:26:29

Od: "Elinor" <elinor@usun_to.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Drogi Robercie,

Przede wszystkim dziekuje za odpowiedź.

> Poki co, warto byloby napisac, jaka dokladnie masz wade (podaj parametry)
> w jakim jestes wieku.

Mam 22 lata (czyli dopiero od roku kwalifikuje sie do zabiegu laserowego).
Ostatnie moje wyniki badania wzroku pochodzą ze stycznia br. i juz sa chyba
nie aktualne bo słabiej widzę - szczególnie w soczewkach. Pani doktor
zapisała mi następujące okulary: OP -3, OL - 3.25 oraz soczewki: OP -2.75
OL -3.0. Mam stwierdzony astygmatyzm: -0.5 w obu oczach ale nie toleruje
szkieł cylindrycznych. Wiem, że nie jest to bardzo duża wada ale ja od kilku
lat marzę o tym by nie nosić okularów - stąd moje wczorajsze rozczarowanie
oraz post.

Pozdrawiam gorąco!

6. Data: 2003-10-19 13:29:49

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bmu2t9$qhm$...@n...news.tpi.pl,
Elinor <elinor@usun_to.op.pl>:

> [...]
> laserowego). Ostatnie moje wyniki badania wzroku pochodzą ze stycznia
> br. i juz sa chyba nie aktualne bo słabiej widzę - szczególnie w

A wiec sie _nie_ kwalifikujesz. Sam wiek jest tylko orientacyjnym
wykladnikiem stalosci wady, mozna rzec - warunkiem koniecznym. Wada powinna
byc zupelnie stabilna przynajmniej od roku, a wiec musisz jeszcze
przynajmniej pare latek poczekac tak czy siak.

> [...]
> 3.25 oraz soczewki: OP -2.75 OL -3.0. Mam stwierdzony astygmatyzm:
> -0.5 w obu oczach ale nie toleruje szkieł cylindrycznych. Wiem, że

W ogole nie jest duza :)

> ale ja od kilku lat marzę o tym by nie
> nosić okularów - stąd moje wczorajsze rozczarowanie oraz post.

Rozumiem. Pamietaj jednak, ze zabieg laserowy to nie jest tak zupelnie
kosmetyczna procedura, jak sie moze wydawac po przeczytaniu niektorych
ulotek. Rozne rzeczy, nawet przy najlepszym sprzecie i operatorze, moga sie
dziac - tego ryzyka powinnas byc swiadoma. Ponadto nalezy sie liczyc z tym,
ze jakosc widzenia po zabiegu laserowym moze byc nie tak doskonala jak
obecnie z najlepsza korekcja.
Generalnie przy niskich wadach (jak Twoja), wyniki sa lepsze, ale z drugiej
strony ma sie tez wiecej do stracenia w przypadku powaznych powiklan.

No ale masz pare latek, aby sie zastanowic ;)

--
Robert

7. Data: 2003-10-19 17:20:30

Od: "mer" <b...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lat marzę o tym by nie nosić okularów - stąd moje wczorajsze rozczarowanie

W 1980 mialem likwidowaną operacyjnie nadczynnośc tarczycy.
W 2001 miałem robiona laserowa korekcje wzroku (-9).
Jak na razie jest OK.

mer

8. Data: 2003-10-19 20:50:31

Od: "Elinor" <elinor@usun_to.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> strony ma sie tez wiecej do stracenia w przypadku powaznych powiklan.
>
> No ale masz pare latek, aby sie zastanowic ;)

Dziekuje za szybką odpowiedź i za pocieszenie ;)
Może przez te parę lat wyleczę tarczycę :)

Pozdrawiam!

9. Data: 2003-10-19 22:00:29

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bywa tu na grupie okulista (casus), ktory kwalifikuje i wykonuje zabiegi
> korekcji laserowej, moze on Ci cos doradzi jako osoba najbardziej
> kompetentna.
> Robert

Niektore choroby tarczycy powoduja wytrzeszcz galek ocznych, ktory jest
powodowany zwiekszeniem masy miesniowo-tluszczowej w oczodole. Z tego powodu
powstaje ucisk na galke oczna od tylu, a co za tym idzie zmiane dlugosci
galki ocznej. Zmiana dlugosci zas wytwarza powstanie wady wzroku (
osiowej ). Poniewaz leczenie tarczycy moze spowodowac cofniecie ( lub
powstanie ) wytrzeszczu, jego zmiany wielkosci - a co za tym idzie zmiany w
wielkosci wady wzroku. A skoro wada przez choroby tarczycy jest niestabilna
nie nalezy jej korygowac laserowo, gdyz po leczeniu tarczycy moze dojsc do
zmiany wady i efekt nie bedzie tym, jaki oczekujemy.

casus

10. Data: 2003-10-20 17:38:37

Od: "Elinor" <elinor@usun_to.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie nalezy jej korygowac laserowo, gdyz po leczeniu tarczycy moze dojsc do
> zmiany wady i efekt nie bedzie tym, jaki oczekujemy.

Witam!

Dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz! Przyznam, ze mnie pocieszyles, bo nigdy
u mnie nie stwierdzono wytrzeszczu zarowno przed jaki i w trakcie leczenia.
Jeszcze raz dziekuje i serdecznie pozdrawiam!

Złośliwy guz na tarczycy - czy to wyrok ?
wątroba otłuszczenie - ponownie.
sztywnienie miesni
Prosba o interpretacje wyników
Zawroty głowy.