leczenie kanałowe, złamane wiertło

1. Data: 2004-06-01 22:56:44

Temat: leczenie kanałowe, złamane wiertło
Od: "Krzysztof" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

podczas czyszczenia kanału zęba złamała się
końcówka (2-3mm) wiertła i tkwi głęboko w kanale;
czy jest mozliwość jej usunięcia?
co dalej z leczeniem zęba?

K.

2. Data: 2004-06-02 14:34:58

Temat: Re: leczenie kanałowe, złamane wiertło
Od: "Adam" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:c9j1gv$dbq$1@atlantis.news.tpi.pl,
niejaki(a): Krzysztof z adresu <j...@w...pl> napisał(a):

:: podczas czyszczenia kanału zęba złamała się
:: końcówka (2-3mm) wiertła i tkwi głęboko w kanale;
:: czy jest mozliwość jej usunięcia?
:: co dalej z leczeniem zęba?
::
:: K.

poszukaj kogos z mikroskopem. najlepiej dziada usunąć, a jezeli tkwi
gleboko to tylko w powiekszeniu. zapytaj na www.dentonet.pl o najblizszego
endodonte w okolicy. czasami dla ratowania zeba warto bedzie zrobic nawet
kilkadziesiat km :))
jezeli zlamane narzedzie nie zostanie usuniete, ani ominiete, to zle wróżę
na przyszlosc temu zębowi (zębu? analogicznie do 'temu Misiu - oczko sie
urwało) ;))

--
miłego dnia
Adam #gg 402495

3. Data: 2004-06-02 17:57:29

Od: "Betterman" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

jesli jestes ze slaska to moge polecic Ci endodonte z odpowiednim sprzetem i
umiejetnosciami. Tak sie sklada ze moja matka u niego pracuje. Rentgen i
mikroskop na wyposazeniu. Polecam

pozdrawiam

betterman

GG 934243

4. Data: 2004-06-02 20:15:51

Od: "Krzysztof" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Adam" <s...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> na przyszlosc temu zębowi (zębu? analogicznie do 'temu Misiu - oczko sie

ząb jest dosyć trudny architektonicznie -- szóstka, dwa zakrzywione kanały,
jak rokuje tzw. wypełnienie amputacyjne?
no i jeszcze jeden problem -- jak pozostawiony kawalek metalu
zadziała przy ewentualnym, przyszłym badaniu MR głowy
(przewidziane jest za około rok)

K.

5. Data: 2004-06-02 22:08:49

Od: "Adam" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: c9lcjk$dog$...@n...news.tpi.pl ,
której nadawcą było Krzysztof <j...@w...pl> zostało napisane:

> ząb jest dosyć trudny architektonicznie -- szóstka, dwa zakrzywione
> kanały, jak rokuje tzw. wypełnienie amputacyjne?

leczenie amputacyjne rokuje źle. owszem, cuda sie zdazaja i moze ząb
przetrwac jakis czas w buzi, ale wyobraz sobie konserwe w lodówce, ktora
lezy tam 5 lat... niby w lodowce, ale zjesc bys nie chcial ;)
a jezeli chodzi o wyciaganie zlamasow - wlasnie po to sa mikroskopy. z
prostych kanalow przednich zebow mozna i bez mikroskopu (czasami)
wyciagnac...

> no i jeszcze jeden problem -- jak pozostawiony kawalek metalu
> zadziała przy ewentualnym, przyszłym badaniu MR głowy
> (przewidziane jest za około rok)
za mało metalu. a jezeli czegos sie jednak obawiasz, to sa juz MR z iinymi
czestotliwosciami ktore nie reaguja na metal - w sensie nie daja artefaktów
na zdjeciach.

--
milego dnia
adam, gg# 402495

6. Data: 2004-06-03 09:32:57

Od: "Krzysztof" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Adam" <s...@o...pl> napisał(a):

> leczenie amputacyjne rokuje źle. owszem, cuda sie zdazaja i moze ząb
> przetrwac jakis czas w buzi, ale wyobraz sobie konserwe w lodówce, ktora
> lezy tam 5 lat... niby w lodowce, ale zjesc bys nie chcial ;)

ale chyba lepsze to niż implant?

> za mało metalu. a jezeli czegos sie jednak obawiasz, to sa juz MR z iinymi
> czestotliwosciami ktore nie reaguja na metal - w sensie nie daja
> artefaktów na zdjeciach.

myślałem raczej o niekorzystnych skutkach dla zęba -
- coś ala piec indukcyjny ;-)

K.

7. Data: 2004-06-03 21:22:30

Od: "Adam" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: c9mra3$7ga$...@n...news.tpi.pl ,
której nadawcą było Krzysztof <j...@w...pl> zostało napisane:

> ale chyba lepsze to niż implant?

no nie bardzo. leczenie amputacyjne to taka bomba biologiczna z opoznionym
zaplonem...

nieeee.. za malo metalu...

--
milego dnia
adam, gg# 402495

8. Data: 2004-06-05 11:16:17

Od: "roman" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jesli jestes ze slaska to moge polecic Ci endodonte z odpowiednim sprzetem i
> umiejetnosciami. Tak sie sklada ze moja matka u niego pracuje. Rentgen i
> mikroskop na wyposazeniu. Polecam

A konkretnie z Gliwic.

9. Data: 2004-06-05 17:14:44

Od: "Betterman" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A konkretnie z Gliwic.

a ja z rybnika wiec o rzut beretem a naprawde warto, jesli jestes
zainteresowany to napisz na prv lub gg

pozdrawiam

betterman

Oczka u malca!!