"lek. med." a "lek. n. med."

1. Data: 2004-12-07 21:42:31

Temat: "lek. med." a "lek. n. med."
Od: s...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Czy ktoś mi może wyjaśnić różnicę pomiędzy stopniem lekarza medycyny a lekarza
nauk medycznych? (O ile dobrze rozszyfrowałam skróty)?

2. Data: 2004-12-08 07:58:28

Temat: Re: "lek. med." a "lek. n. med."
Od: Krzysztof Kosminski <k...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 7 Dec 2004 22:42:31 +0100, s...@p...onet.pl
napisał(a)
w <news:5d7a.00001eda.41b623c6@newsgate.onet.pl>:

> Czy ktoś mi może wyjaśnić różnicę pomiędzy stopniem lekarza medycyny a lekarza
> nauk medycznych? (O ile dobrze rozszyfrowałam skróty)?

Zacznę od wyjaśnienia podobieństwa! :-)

W Polsce jest lekarz weterynarii, lekarz stomatologii i lekarz.

To trochę tak, jak z Londynem: jest Lądek, Lądek Zdrój, a Londynu nie
ma, choć wszyscy myślą, że jest... ;-)

Niektórzy uważają, że im więcej literek przed nazwiskiem, tym większa
powaga, większy prestiż. ;-) Inni być może nie potrafią przeczytać, co
"pisze" na dyplomie... ;-)

Krzysztof

3. Data: 2004-12-08 08:08:29

Od: "Mała Mi" <p...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Kosminski" napisał ...

> Zacznę od wyjaśnienia podobieństwa! :-)
>
> W Polsce jest lekarz weterynarii ...

Zwany również lekarzem nauk weterynaryjnych. ;-)

Znaczy dokładnie to samo (podobnie jak lek. med. i lek. n. med.),
ale jak brzmi. :-)

Pozdrawiam !
Mała Mi

4. Data: 2004-12-08 09:41:35

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A może to kontaminacja: lek. med. + dr n. med. = lek. n. med.?

--
Krzysiek, EBP
Kiedy słyszę 'kultowy' odbezpieczam rewolwer

5. Data: 2004-12-08 10:56:30

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 8 Dec 2004 10:41:35 +0100, Krzysztof (Suzuki Kokushu) wrote:

> A może to kontaminacja: lek. med. + dr n. med. = lek. n. med.?

Zapewne.

I to niezbyt logiczna kontaminacja:)

Może to dlatego, ze "doktor" dla sporej części społeczeństwa to nie
tytuł naukowy, a synonim słowa lekarz.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

6. Data: 2004-12-08 12:07:15

Od: "Mała Mi" <p...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mmartyr" napisał ...

> Tez nie do konca. Ten pierwszy tak na prawde nazywa sie lekarzem medycyny
> weterynaryjnej,a skraca sie to nie tak jak powyzej, lecz jako "lekarz
> weterynaryjny". Tylko ze swieca szukac czlowieka, ktory tak powie ;)

Na pieczątkach widnieje "lekarz weterynarii", a nie "weterynaryjny".
A mówić, to sie mówi po prostu "weterynarz".
Niektórzy się za to obrażają. ;-)

Pozdrawiam !
Mała Mi

7. Data: 2004-12-08 12:07:41

Od: mmartyr <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Kosminski wrote:

> [...]
weterynaryjnej,a skraca sie to nie tak jak powyzej, lecz jako "lekarz
weterynaryjny". Tylko ze swieca szukac czlowieka, ktory tak powie ;)

mmartyr

8. Data: 2004-12-08 12:13:12

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 8 Dec 2004 13:07:15 +0100, Mała Mi wrote:

> Na pieczątkach widnieje "lekarz weterynarii", a nie "weterynaryjny".
> A mówić, to sie mówi po prostu "weterynarz".
> Niektórzy się za to obrażają. ;-)

Taaak:) Zwłaszcza lekarze medycyny.

9. Data: 2004-12-08 14:40:11

Od: "Mała Mi" <p...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Bieniek" napisał ...

> Taaak:) Zwłaszcza lekarze medycyny.

Miałam na myśli weterynarzy, którzy mawiają "nie jestem
weterynarzem, tylko lekarzem weterynarii". :-)
Znam takich.

Pozdrawiam !
Mała Mi

10. Data: 2004-12-08 23:28:30

Od: Krzysztof Kosminski <k...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 08 Dec 2004 13:07:41 +0100, mmartyr napisał(a)
w <news:cp6q5h$kle$2@atlantis.news.tpi.pl>:

> Tez nie do konca. Ten pierwszy tak na prawde nazywa sie lekarzem medycyny
> weterynaryjnej,a skraca sie to nie tak jak powyzej, lecz jako "lekarz
> weterynaryjny".

Jakoś ustawodawca nie do końca się z Tobą zgadza i nazwał biednego
lekarza wetrynaryjnego lekarzem weterynarii. Nawet mu specjalną ustawę
zadedykował (Dz. U. z 1991 r. Nr 8, poz. 27)

Tytułomania się w Polsce szerzy - ot co. I nie wiem dlaczego mi się to
jakoś tak dziwnie kojarzy z mianownictwem radzieckim. Bo to chyba w ZSRR
wprowadzono owe "nauki medyczne"; podobnie jak "nauki techniczne" itd.
Na szczęście nie mamy jeszcze w Polsce "kandydata nauk medycznych" ;-)

Krzysztof

słownik pol-niem i odwrotnie
Wyniki badań TSH
[ot] ciekawa sprawa
choroby nerek
bolesne skurcze przełyku-choroba przew.pokarm...