leki będące inhibitorami enzymów

1. Data: 2003-10-20 17:36:57

Temat: leki będące inhibitorami enzymów
Od: "" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Potrzebuję przykłady leków, które hamują enzymy w sposób nieodwracalny i
odwracalny (z uwzględnieniem podziału na inhibitory kompetycyjne i
niekompetycyjne). Znalazłam do tej pory tylko tyle, że statyny hamują
odwracalnie HMG-CoA. Możecie podsunąć mi inne przykłady?

2. Data: 2003-10-21 09:22:23

Temat: Re: leki będące inhibitorami enzymów
Od: "Wojtek G." <wojtekx(nospam)@mp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <r...@a...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:4...@n...onet.pl...
> [...]
> niekompetycyjne). Znalazłam do tej pory tylko tyle, że statyny hamują
> odwracalnie HMG-CoA. Możecie podsunąć mi inne przykłady?

Witam

Mnóstwo leków to inhibitory enzymów, w większości odwracalne.
Inhibitory konwertazy angiotensyny (ACE-inhibitory) - enalapryl i cała
grupa która kończy sie na ...pryl
Kwas acetylosalicylowy (Np. aspiryna i polopiryna) nieodwracalne
inhibitory cyklooksygenazy COX-1 i COX-2
Neostygmina - syntetyczny i odwracalny inhibitor acetylocholinoesterazy
I wiele innych..
Proponuje zerknąć do podręcznika z farmakologii tam będzie to
systematycznie opisane.

Pozdrawiam
Wojtex

3. Data: 2003-10-22 17:21:08

Temat: niezgodnosci recepturowe (2)
Od: j...@p...fm szukaj wiadomości tego autora

prosze o pomoc w nastepujacych sprawach:
1)Rp.
No-spa 1amp.
Ephedrini hcl 1amp.
2)Rp.
Ephedrini hcl 1amp.
Nipride 50mg
(Nipride to nitroprusydek sodu)

z gory dziekuje

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

Laborant medyczny - Wrocław
Janiec W. & Krupińska J (red.), 2002. Farmakodynamika. PZWL gdzie wydana?
terpentyna -> olejek terpentynowy
Metronidazol do jakiej grupy leków zaliczyć?
ciprofloxacyna - milvane