leworęczność

1. Data: 2003-10-16 18:39:27

Temat: leworęczność
Od: "Doktor L" <doktorlubicz[:-)]@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam 28 lat i dopiero teraz zacząłem uświadamiać sobie powiązania między moją
leworęcznością a innymi cechami. Leworęczność występuje w mojej rodzinie u
większości mężczyzn. Ja należę do pierwszego pokolenia, które nie było
przestawiane przez rodziców na praworęczność. Na dodatek należę do ludzi o
dużo silniej rozwiniętej pamięci słuchowej nad pamięcią wzrokową. Nigdy nie
kojarzyłem leworęczności z innymi cechami jak dysleksja, problemy z
koordynacją ruchową, trudność z określaniem prawej i lewej strony itd. Kiedy
usłyszałem, że może to mieć ze sobą związek, i że leworęczność i lewooczność
to nie to samo zacząłem się głębiej zastanawiać. Poszukuję szerszych
informacji na ten temat. Czy możecie polecić jakąś literaturę? Z góry
dziękuję za wszystkie informacje i komentarze.

Pozdrawiam,
DL.

1. Data: 2003-10-16 18:48:22

Temat: Re: leworęczność
Od: "autechrex" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

to jakaś wada umysłu
było o tym na discovery

1. Data: 2003-10-16 19:19:08

Od: "Olka" <O...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecam pozycje Spionek, Bogdanowicz i nie myśl że leworęczność to cecha
patologiczna, po prostu twoją dominującą półkulą jest prawa. Tylko ze
względu na to że większość społeczeństwa to ludzie praworęczni cała kultura
powstała z myślą o nich. Pracując w przedszkolu ćwicze wiele z dziećmi
dziećmi leworęcznymi ponieważ mają problemy właśnie wynikające z
przystosowań dla praworęcznych np kierunek pisania.

Pozdrowienia
Olga

1. Data: 2003-10-16 19:30:34

Od: "patix" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Doktor L wrote in message ...
..

>większości mężczyzn. Ja należę do pierwszego pokolenia, które nie było
>przestawiane przez rodziców na praworęczność. Na dodatek należę do ludzi o

jestem lewo reczny ale naleze do pokolenia
przestawionego (jedzenie , pisanie )

> [...]
Kiedy
>usłyszałem, że może to mieć ze sobą związek, i że leworęczność i

potwierdzam zaawansowana ( :)))) ) dysleksje i trudnosci okreslania
prawa-lewa

pozdrawiam
patix

1. Data: 2003-10-16 21:29:37

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Doktor L" <doktorlubicz[:-)]@op.pl> napisał w wiadomości
> Mam 28 lat i dopiero teraz zacząłem uświadamiać sobie powiązania
między moją

Jestem nie tylko leworęczny ale i lewostronny, owszem, przy mocnym
zdenerwowaniu - co rzadkie - występuje jakieś lekkoobjawowe jąkanie, za
to znajomi zazdroszczą mi orientacji w terenie i właśnie zapamiętywania
wzrokowego..

Pzdr
Paweł

1. Data: 2003-10-16 21:36:48

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

autechrex napisał:

> to jakaś wada umysłu
> było o tym na discovery

Sam jesteś wadą. ;) Leworęczny przestawiony - ale strony mi się
zwyczajowo nie mylą - mam podświadomy obrazek - stoję przy prawej
krawędzi jezdni twarzą do drogi i już wiem gdzie jest prawa.

Flyer
ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

Raz jeszcze o szkole i przemocy
witam, ja w sprawie narodowego........
Jak to dziala, gdzie jest sztuczka ukryta?
<spam> szukam ksiazki
A może tak czat????????????????