leżakowanie pierniczków

1. Data: 2003-11-27 19:43:32

Temat: leżakowanie pierniczków
Od: Izza <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ponieważ robię w tym roku wręcz hurtowe ilości pierniczków, a muszą one
jakoś dojrzewać -- czy nie będzie źle jeśli zapakuję je w folię do
pieczenia, zamknę z obu stron i schowam do szafy?
Nie zepsują się w tej foli?

Izza

1. Data: 2003-11-27 20:41:05

Temat: Pyt odnośnie piernikowania było:leżakowanie pierniczków
Od: "Nell" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Izza" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jakoś dojrzewać -- czy nie będzie źle jeśli zapakuję je w folię do
> pieczenia, zamknę z obu stron i schowam do szafy?

To ja się dołącze z innym pyt a propos pierniczków i pierników - czy mogę
dodać jogurt zamiast śmietany (bakomę np, jest dość gęsta), bo koniecznie
chcę zrobić dziś, już się tydzień zbieram a zapomniałam kupić?? ;)?

POzdr
Nell

1. Data: 2003-11-27 21:15:35

Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 27 Nov 2003 21:41:05 +0100, Waćpanna lub Waćpan *Nell*, w
wiadomości news:<bq5njt$6nf$1@nemesis.news.tpi.pl> zawarł, co następuje:

> To ja się dołącze z innym pyt a propos pierniczków i pierników - czy mogę
> dodać jogurt zamiast śmietany (bakomę np, jest dość gęsta), bo koniecznie
> chcę zrobić dziś, już się tydzień zbieram a zapomniałam kupić?? ;)?

Móc teoretycznie możesz. Praktycznie niektórzy wyczuwają różnice w smaku.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2003-11-27 22:11:31

Temat: Re: leżakowanie pierniczków
Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Pierniki mojej mamy wytrzymaly od Swiat do marca w plastikowym pudelku.
Wytrzymaly tak dlugo, bo o nich zapomnialam. Byly pyszne!

Monika

1. Data: 2003-11-28 10:00:26

Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 27 Nov 2003 23:11:31 +0100, Waćpanna lub Waćpan *Monika Biermann*,
w wiadomości news:<bq5sjp$f5g$04$1@news.t-online.com> zawarł, co następuje:

> Pierniki mojej mamy wytrzymaly od Swiat do marca w plastikowym pudelku.
> Wytrzymaly tak dlugo, bo o nich zapomnialam. Byly pyszne!

moje od zeszłych świąt sa nadal pyszne
brat wydziela po jednym na specjalne okazje
schował, świnia jedna, całą puszkę

1. Data: 2003-11-28 11:46:45

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ti`Ana" <yennefer12*antyspam*@go2.pl> napisał w wiadomości

> moje od zeszłych świąt sa nadal pyszne
> brat wydziela po jednym na specjalne okazje
> schował, świnia jedna, całą puszkę

Czy możesz podąć mi przepis na takie trwałe i smaczne pierniki, albo link
do niego?
Będę wdzięczna za coś sprawdzonego.
Jakoś je ozdabiasz?

Sowa

1. Data: 2003-11-28 13:06:44

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Sowa:

> Czy możesz podąć mi przepis na takie trwałe i smaczne pierniki, albo link
> do niego?
> Będę wdzięczna za coś sprawdzonego.
te wg mojego przepisu i po 5 latach smakują. Kiedyś znalazłem w szafie
woreczek staroci i były świetne. Przepis był w zeszłym roku o tej porze.

Waldek

1. Data: 2003-11-28 19:06:29

Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 28 Nov 2003 12:46:45 +0100, Waćpanna lub Waćpan *Sowa*, w
wiadomości news:<bq7cj4$e1l$1@inews.gazeta.pl> zawarł, co następuje:

> Czy możesz podąć mi przepis na takie trwałe i smaczne pierniki, albo link
> do niego?
> Będę wdzięczna za coś sprawdzonego.
> Jakoś je ozdabiasz?

http://glinki.com/?l=59Tg

Porszę bardzo.
Ozdabiam jak mam za dużo czasu lukrem :)
Aha, w przepisie jest nie napisane, za co przepraszam, że po zrobieniu, a
przed pieczeniem ciasto musi leżeć w lodówce conajmniej 24h

1. Data: 2003-12-01 09:35:30

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://glinki.com/?l=59Tg
>
> Porszę bardzo.
> Ozdabiam jak mam za dużo czasu lukrem :)

Wielkie dzięki

Sowa

Czy naczynie żaroodporne nadaje się do pieczenia chleba?
Co robie ze starym pieczywkiem..
przekładaniec
Sledz zielony w zalewie octowej
Tequilla złota a srebrna