Parkowanie ON - a gazety (długie)

11. Data: 2001-05-13 11:02:38

Temat: Re: Parkowanie ON
Od: Tomek Adamczyk <s...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Michal 'Orr' Daszkowski wrote:

> [2] Zupełnie oddzielną sprawą jest sama techniczna organizacja opłat
> za parkowanie -- zmuszanie ON do korzystania z parkometrów jest
> wręcz formą szykanowania. Musieliby jeszcze znaleźć inną formę
> ściągania opłat z ON.

w Poznaniu ON narządów ruchu mogą wykupić identyfikator uprawniający do
parkowania "zawsze i wszędzie" na takich samych zasadach jak mieszkaniec
strefy, w której obowiązują opłaty, czyli 5zł/mies. ON mają nawet lepiej
niż mieszkańcy strefy, gdyż ci ostatni mogą parkować "prawie wszedzie"
czyli w granicach tylko jednego sektora strefy, dokładnie w tym, w
którym mieszkają. ON natomiast mają ten przywilej w całej strefie.

to chyba dobre rozwiązanie? :-)

--
STOP P R O H I B I T I O N !!!

Hellou

Oficcial Member of WSZYSTKO CO FAJNE :)

zawiązanie nie jest fajne

12. Data: 2001-05-13 12:35:04

Temat: Re: Parkowanie ON - a gazety (długie)
Od: "JC" <J...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

"Maciej Jakubowski" <m...@b...krakow.pl> schrieb im Newsbeitrag

> Ale takiej USTAWY - dajacej rzeczywiste uprawnienia - o ile sie nie myle
> do tej pory nie ma
>
> Powinna byc ona nakierowana na wspolprace z Kasami chorych i ZUS,
> okreslac takze zakres dzialania, obowiazki i sposob finansowania
> np PFRON (i wszystkich innych panstwowych instytucji odpowiadajacych
> za sprawy ON.

Dokładnie.
Słowo jednak "USTAWA" poszerzyłbym:

"USTAWA o Prwach osób niepełnosprawnych i ich integracji ze
społeczeństwem."

> Walka o jednostkowe sprawy (np wlasnie paarkowanie) rozmydla
> ten tok rozumowania na szczegoliki wsrod ktorych znika cel
> a pozostaje tylko przeswiadczenie ze ON to rozrabiacze.
>
> Wiele spraw ktore teraz daje sie zalatwic to sprawa nie przepisow
> a obyczajow bazujacych na zyczliwosci

Niestety, tak to potwierdza praktyka i codzienność.

> Stad - warto sprobowac formuloac projekt(y) ustawy nie tylko walczac
> o szczegoliki.

Słusznie.

> Np - koperta daje prawo do parkowania - nic nie mowiac o placeniu
> Przepisy o placeniu - sa lokalne, zalezne jednak od dobrej woli
> (z wjazdem bywa podobnie)

I tu wstawić można rozszerzenie tego przepisu z mocy wyżej proponowanego
prawa i wstawić odpowiedni paragraf mówiący o zwolnieniu z wszelkich
opłat za parkowanie samochodów ON itd.
I w taki sposób uregulować przepisy dot. pracy, komunikacji, służby zdrowia,
szkolnictwa, ubezpieczeń itd. czyli systemowo odświerzyć to,
co nie pasuje do dzisiejszego świata, a już z pewnością gryzie się z
uregulowaniami UE
do której to nasz kraj głosi wszem i wobec, że jest przygotowany do
wejścia w jej struktury, a to jest nieprawdą.
Pokazuje to przykład tej dyskusji na temat parkowania samochodów ON.

pozdr. - Józek

13. Data: 2001-05-13 13:55:38

Od: "Krzysztof Markiewicz" <k...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej Jakubowski" <m...@b...krakow.pl> napisał w
wiadomości news:010a01c0db99$ccb69190$9601a8c0@matt...

> Walka o jednostkowe sprawy (np wlasnie paarkowanie) rozmydla
> ten tok rozumowania na szczegoliki wsrod ktorych znika cel
> a pozostaje tylko przeswiadczenie ze ON to rozrabiacze.

Kto korzysta z rozumu, ten zawsze dojdzie do prawidlowych wnioskow.
Jednostkowe sprawy skladaja sie na calosc, na sprawy duze.

Tak bylo z ADA. Nikt tego nie dal w prezencie ON. Proces *dobijania sie*
o ksztalt ustawy trwal ok. 10 lat. Uczestniczyli w nim wszyscy
zainteresowani formulujac oddolnie to co ich boli, przekazujac swoje
postulaty politykom, ludziom wplywowym, znanym, pozyskujac sympatykow i
przyjaciol, realizujac lobbing na rzecz ON.
Skad to wiem? Z podrozy i licznych spotkan jakie mialem okazje odbyc 10
lat temu w USA w ramach programu "Rights of people with disabilities".
Przywiozlem mnostwo materialow. Porozdawalem je roznym osobom aktywnym
"w temacie" ON, a sztandarowa kasete wideo z glosnej sesji senatu, na
ktorej wypowiadaja sie przedstawiciele roznych srodowisk ON, kilka lat
temu wreczylem przewodniczacemu Ogolnopolskiego Sejmiku Osob
Niepelnosprawnych (bylo takie "konsultacyjne" spotkanie w hotelu
Sobieski w Warszawie). I co? I nic. Niedawno ktos mi przyslal wiadomosc,
ze nie ma komu rozwiazac nieaktywnego OSON.

Nawolywalem juz na grupie (i nie tylko) do zapoznania sie z zapisami
ADA. Coz - ciagle kolejne generacje naszych ON odkrywaja pewne sprawy na
nowo. Ale mimo to daje sie zauwazyc postep w tzw. mysleniu globalnym
oraz rosnaca swiadomosc tego srodowiska. Swoj wysilek poswiecilem
inicjatywie IdN i nie zaluje tego. Sa juz znaczace efekty. Swiadomie
sprowokowana przeze mnie dyskusja o problemie parkingow to tylko jeden z
malych strumykow skladajacych sie na calosc problemow ON.
Najwazniejsze jest to, ze coraz wiecej ON wlacza sie *tworczo* do
dyskusji i rzeczowo formuluje swoje postulaty. Nie mozna ich nazywac
rozrabiaczami jesli mowia odwaznie o tym co ich boli i nazywaja rzeczy
po imieniu.

Moze sie doczekamy naszej ustawy o ON.

KM

14. Data: 2001-05-14 13:32:37

Od: "Leszek M." <l...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal 'Orr' Daszkowski" <m...@u...idn.org.pl> napisał w
wiadomości news:slrn9fs7gl.2me.midas@pipok.orrnet.local...
> A więc stało się! ;-) Dnia Fri, 11 May 2001 15:20:02 +0200,
> osoba podpisująca się: Leszek M. <l...@w...com.pl>, w artykule:
> <9dgosl$jo3$1@news.tpi.pl> napisała:
>
> [snip]
/.../
> W chwili obecnej, większość ze zmotoryzowanych ON takiego wyboru nie
> ma! Muszą używać samochodów, żeby swobodnie i niezależnie móc
> poruszać się po mieście. Sam bym chętnie jeździł komunikacją miejską
> na codzień po Warszawie, zamiast używać samochodu, gdybym miał taką
> możliwość. Ale skoro jej nie ma, to ,,zrównywanie'' ON ze zdrowymi
> kierowcami w opłatach za parkowanie, jest tak naprawdę formą
> dyskryminacji [2] i swoistym ,,podatkiem od inwalidztwa''. Nie mogę
> użyć komunikacji miejskiej, muszę dojechać samochodem i zaparkować,
> więc *muszę* zapłacić.

/.../
Tu faktycznie masz rację

> PS. Zacząłem się zastanawiać nad tym, jaka byłaby szansa wydobycia
> od urzędów i instytucji [3] w W-wie (a i w innych polskich miastach
> zapewne też) zwrotu kosztów (zapewne na drodze sądowej) za dojazdy
> samochodami osobowymi i taksówkami do tychże urzędów i instytucji,
> na podstawie tego, że miasto nie stworzyło ON *innej* możliwości
> dotarcia do tychże urzędów. I ciekaw jestem co by się stało, gdyby
> tego typu procesy zaczęły się pojawiać masowo? :>>>

Może warto faktycznie sprawdzić ?

Leszek M.

15. Data: 2001-05-14 13:48:42

Od: "Leszek M." <l...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Markiewicz" <k...@i...org.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Sylwia" <S...@i...pl> napisał w wiadomości
> ....> - logiczne wydaje się rozwiązanie, że albo
> za
>
> Do "walki" potrzebna jest ustawa o ON - taka jak np. ADA w USA.
> Wszystko inne to klajstrowanie i mydlenie oczu.
>
> Krzysztof Markiewicz

To właśnie miałem na myśli pisząc swoje długie epistoły. Bynajmniej nie
broniłem tutaj stanu istniejącego, jak i faktu pobierania opłat, a tylko
starałem się pokazać, że problem leży znacznie głębiej - że nie mamy
odpowiedniej ustawy jednoznacznie definiującej całość praw ON i dopóki jej
nie będzie co i rusz występować będą kolejne "kwiatki"

Leszek M.

16. Data: 2001-05-16 13:25:49

Temat: list do TVP
Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

Dzis otrzymalem list od Tomasza Gumnego z adresami e-mail i nazwiskami
(ponizej) do ktorych poszla nasza petycja - znalezienie tego wszystkiego
kosztowalo Tomka sporo czasu. Osobiscie uwazam ze powinny pojsc tam Wasze
listy z zapytaniem co dalej w sprawie naszej petycji. Kazdy kto otrzyma
jakas odpowiedz - niechda znac na grupe. Dopiero pozniej zabawimy sie w
pisanie dluzszych listow i inne akcje, co Wy na to ?

pozdrawiam
Arek

ADRESACI, OD KTORYCH NIE BYLO ZWROTOW:

Prezes Zarządu TVP S.A.
Robert Kwiatkowski P...@t...pl

Zarząd TVP S.A.
Czesław Jermanowski W...@t...pl
Tadeusz Skoczek W...@t...pl
Tomasz Posadzki W...@t...pl
Jarosław Pachowski Jaroslaw.Pachowski@waw.tvp.pl>,

Rada Nadzorcza TVP S.A.
P...@t...pl
S...@t...pl
Witold Knychalski W...@w...tvp.pl
Bolesław Sulik B...@w...tvp.pl

Rada Programowa TVP S.A.
Konrad Szołajski Konrad.Szolajski@waw.tvp.pl>,

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji
Juliusz Braun B...@k...gov.pl
Jan Sęk S...@k...gov.pl
Włodzimierz Czarzasty C...@k...gov.pl
Witold Graboś G...@k...gov.pl
Adam Halber H...@k...gov.pl
Marek Jurek J...@k...gov.pl
Jarosław Sellin S...@k...gov.pl
Michał Strąk S...@k...gov.pl

T...@t...pl
T...@t...pl
T...@t...pl
J...@w...tvp.pl
M...@w...tvp.pl

OSOBY, KTORE PODPISALY SIE POD LISTEM:
1. Jacek Kruszniewski - Gliwice j...@p...pl
2. Tomasz Gumny - Poznań t...@g...com.pl
3. Arkadiusz Aluk - Łódź a...@i...org.pl
4. Sylwia Kąkolewska - Katowice e...@p...onet.pl
5. Ryszard Szymański - Rybnik r...@p...onet.pl
6. Józef Cwielong - Contwig /Niemcy/ J...@t...de
7. Krzysztof Markiewicz - Warszawa k...@i...org.pl
8. Elżbieta Zygan - Wroclaw w...@i...org.pl
9. Mariusz Łukasik - Jelenia Góra l...@i...org.pl
10. Adam Bartkiewicz - Radzymin a...@i...org.pl
11. Jerzy Wolewicz - Warszawa j...@i...org.pl
12. Krzysztof Syncerz - Warszawa k...@i...org.pl
13. Krzysztof Orłowski - Gdynia k...@i...org.pl
14. Waldemar Choiński - Łódź w...@d...lodz.pl
15. Stowarzyszenie Osób Niepełnosprawnych "FORTIS" - Puławy
s...@i...org.pl
16. Leszek Konopa - Ciechanów l...@c...pl
17. Andrzej Rukszan - Warszawa r...@i...org.pl
18. Karol Kacprzak - Warszawa k...@r...pl