listwa na plycie gipsowo-kartonowej?

1. Data: 2004-02-01 17:15:48

Temat: listwa na plycie gipsowo-kartonowej?
Od: Kami <K...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Musze przymocowac do sciany - wlasnie plyta gipsowo-kartonowa - listwe,
do ktorej bedzie przymocowane cos tam jeszcze (z racji tego, ze do plyty
g-k tego 'czegos' nijak nie doczepie). Czy to sie jakos da zrobic? Jesli
tak, to jak? Czuje sie cokolwiek zagubiona ;-)

--
Kami

1. Data: 2004-02-01 19:47:30

Temat: Re: listwa na plycie gipsowo-kartonowej?
Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kami" <K...@j...net> napisał w wiadomości
03.jasien.net...
> [...]
do plyty
> g-k tego 'czegos' nijak nie doczepie). Czy to sie jakos da

Może napisz, co to ma być to tajemnicze "coś", bo to zdaje sie
kluczowy problem. Jeśli owym cosiem mają być szafki kuchenne
ważące po kilkadziesiąt kg każda, to odpowiedź będzie brzmiała
"nie da się", a jesli to mają być małe obrazki w delikatnych
ramkach, to wystarczy listewka przyklejona klejem montażowym.
Zresztą do powieszenia obrazków możesz spokojnie wbijac w płytę
niewielkie gwoździki, natomiast do wieszania rzeczy trochę
cięższych - w każdym sklepie "z gwoździami" kupisz kołki do płyt
GK (albo takie wkręcane w płyte, albo takie rozpierające się za
płytą - oba rodzaje mają swoje zady i walety).

J.

1. Data: 2004-02-01 20:28:00

Od: Kami <K...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2004-02-01 20:48:36

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kami" <K...@j...net> napisał w wiadomości
03.jasien.net...

> BTW - czy plyta g-k ma standardowa grubosc?

W zasadzie tak (12mm) ale są i cieńsze i grubsze- na specjalne
okazje powiedzmy.

> O, to juz wiem o co pytac... To rozumiem, ze juz bezposrednio
na tym
> moge moje szyny z zaslonkami-futerkami wieszac? Nie trzeba
> specjalnie montowac dodatkowej listwy?

Spokojnie wytrzymają, bez żadnej listwy. I do takego zastosowania
polecam te 'kołki' wkręcane w płytę - takie białe (na ogół)
plastikowe ślimaczki, które sie wkręca bezpośrednio w płyte, w
otwór wydłubany wczesniej choćby i śrubokrętem, a potem w otwór w
tym slimaczku można wkręcić co sie chce.

J.

1. Data: 2004-02-01 20:54:32

Od: Kami <K...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2004-02-02 08:38:24

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kami" <K...@j...net> wrote in message
03.jasien.net...

> To ta moja jest na specjana okazje wyszczuplona chyba :-/

Cieńsze są bodajże 9 albo 8mm, ale to dość duża rzadkość, chyba tylko raz w
życiu to widziałem (w Castoramie) i aż mnie to dziwi...

> [...]
> jakis czas (raz w tygodniu? dwa razy?) bedzie to zdejmowane (oczywiscie
> nie wykrecane ze sciany!), ruszane, macane.

Dlatego właśnie polecam tego ślimaczka - on sobie w płycie naprawdę solidnie
siedzi, podczas gdy kołki rozpierające się za płytą - te zawsze mogą się
trochę ruszać i mogłyby wyrabiać otwór.
Jeśli chcesz mieć pewnośc, to spróbuj domacać się do łat/profili mocujacych
te płyty. Jeśli udałoby się zgrać miejsce występowania łaty z porządanym
punktem zawieszenia, możnaby przez płytę wkręcić w nie zwykłe śruby i tak
byłoby najpewniej. Tylko jeśli płyta jest zaciągnięta gipsem i pomalowana,
tak, że nie da się wyczaić gdzie są krawędzie styku płyt oraz rzędy śrub
mocujących - będzie bida. Ostukiwaniem można próbowac, ale to raczej ciężkie
zadanie.

J.

1. Data: 2004-02-02 10:27:59

Od: Kami <K...@j...net> szukaj wiadomości tego autora