lodowka-przechwalilam?

1. Data: 2005-03-29 20:31:00

Temat: lodowka-przechwalilam?
Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak sie cieszylam z Electroluxa ERB3546, i co ? Nie wiem co sie dzieje. Mam
ja od ok. 1,5m-ca. Chlodziarka obecnie ustawiona na 3/4 gwizdka, a temp.
10-12st.... i rosnie. Na poczatku temp. byla ustawiona na pol przy temp.8st.
I tez wydawalo mi sie, ze cos nie tak. Te 8st. powinna chyba uzyskac przy
mniejszym ustawieniu.

Lodowka nie jest przeladowana, czesto sie jej nie otwiera - szczegolnie
przez ostatni tydzien, poniewaz bylam wyjechana. Zamrazarka ustawiona na pol
gwizdka-temp.23-25st. zaladowana dokumentnie.
Jak powinno byc z ustawianiem temperatur w tej lodowce? I co sie dzieje z
moja? Czy juz powinnam wezwac serwis?

Iwona
/ Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać / Cyceron

2. Data: 2005-03-30 05:35:36

Temat: Re: lodowka-przechwalilam?
Od: "zayzayer " <z...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy juz powinnam wezwac serwis?

Ustaw ją na max i napisz czy wyłącza się sprężarka chłodziarki (przy dwóch
sprężarkach źle się to sprawdza, dlatego na parę godzin proponuję wyłączyć
zamrazarkę). Jak wygląda miejsce na tylnej ściance chłodziarki, które
chłodzi, tzn, czy robi się gruba warstwa szronu?. Czy ta warstwa jest
jednolita? Jak długi jest cykl pracy chłodziarki (termostat max, drzwi nie
otwierane)? Jaka jest temp. otoczenia? Temp. należy mierzyc na samym dole
lod. a odczytywać ją zaraz po wyłączeniu się sprężrki chłodziarki (o ile się
wyłącza).Bez serwisu to się nie obejdzie. Będzie pytał o to samo.
Jeżeli się wyłącza, to prawdopodobnie do wymiany termostat.

3. Data: 2005-03-30 09:41:07

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zayzayer " <z...@g...SKASUJ-TO.pl>

>[...]

Dzieki za zainteresowanie. Zawsze mozna na ciebie liczyc:)

>Jak wygląda miejsce na tylnej ściance chłodziarki, które chłodzi, tzn, czy
>robi się gruba warstwa szronu? Czy ta >warstwa jest jednolita?

Z tego co widze warstwa szronu nie jest jednolita. Widoczne sa formy kropli
i slady cieknacych tychze.

>Jaka jest temp. otoczenia?

21-22st.

>Jeżeli się wyłącza, to prawdopodobnie do wymiany termostat.

Znaczy sie sprezarka nie powinna sie wylaczac?

Potrzebuje w takim razie troche czasu na sprawdzenie. Jak sie uporam dam
znac. Wiem, ze lodowka moze byc bez doplywu pradu przez dluzszy czas
(niepomne ile), tylko czy napewno ta opcja sprawdza sie w zyciu? Zamrazarke
mam full wypelniona i nie chcialabym tego zmarnowac...szczegolnie lodow,
mniam, mniam,hihi;)))

4. Data: 2005-03-30 10:03:24

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 3/30/2005 11:41 AM, Iwona_s napisał(a):

> Z tego co widze warstwa szronu nie jest jednolita. Widoczne sa formy kropli
> i slady cieknacych tychze.
To chyba normalne. U mnie objawem awarii było grube zalodzenie części
tylnej ściany, podczas gdy pozostała część była wolna od lodu.

Michał

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/