mądry Polak po

1. Data: 2005-05-04 11:07:02

Temat: mądry Polak po
Od: Daniel Jakubowski <d...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie !
Radziłem się kiedyś Państwa, jakie biurko kupić. W efekcie kupiłem to
http://www.marinox.com.pl/sklepnew/nrow/t.htm
Zakup ten musze zaliczyć jako zakup nie udany ;( . Mianowicie nie
pomyślałem, że szuflada na klawiaturę będzie taka wąska (mysz i klawiatura
ledwo co się razem mieszczą). To jeszcze nic, gorszym zaskoczeniem było to,
że komputer (normalny tower, nie płaski jak na zdjęciu) kiepsko się tam
mieści. Mieści się dopiero gdy biurko odsunie się trochę od ściany. Ogólnie
mówiąc - KICHA :) Żałuje że was nie posłuchałem...

No dobra... było minęło ;> Zastanawiam się nad takim rozwiązaniem. W
Castoramie kupić płytę dociętą na kształt starego biurka (tylko większe).
Płytę zawiesić na ścianie w rogu. Przymocować do ściany od dołu takimi
wspornikami w kształcie litery "L", a od strony gdzie się siedzi wesprzeć na
dwóch rurkach. Co o tym sądzicie ? Aha, jest jeszcze jedna sprawa... Na
podłodze są panele. Czy w związku z tym cały pomysł nie ulega spaleniu ?

Daniel Jakubowski
| www.danieljakubowski.prv.pl | www.grupynews.prv.pl |

2. Data: 2005-05-04 11:19:55

Temat: Re: mądry Polak po
Od: Daga <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Daniel Jakubowski pisze w news:dzeg4d0ghy2v.dlg@boncki.wolin.pl

> Radziłem się kiedyś Państwa, jakie biurko kupić. W efekcie kupiłem to
> http://www.marinox.com.pl/sklepnew/nrow/t.htm

[ciach]

Biurko można sprzedać na Allegro. :))

A poważnie... łatwiej chyba kupić dociętą płytę (może być laminat,
docinają w sklepie z reguły, nawet na okrągło), do tego nogę
metalową i na wspornikach sobie samemu zamontować biurko do
ściany.
Od lat takiego używam.
Teraz się przeprowadzam i właśnie szukałam biurka, jakie
pasowałoby mi do nowego mieszkania - okazuje się, że NIE MA.
Zawsze któryś wymiar był zły, albo biurko było za niskie, albo
zbyt płytkie i nie mieścił się monitor, albo za wąskie i nie dało
się położyć desktopu.
Kupienie płyty i metalowej nogi wyszło mi o 2/3 taniej niż
kupienie biurka o podobnych gabarytach (mniejszych niż zamówione,
bo innych nie było).
A jeśli koniecznie chcesz mieć podwieszkę na klawiaturę, to można
ją dokupić osobno niedrogo (mój ojciec sobie taką przymocował do
biurka, które też zamawiał).
Płyta plus noga zamnie się w 200zł na pewno.

--
Pozdrowieństwa,
Daga

3. Data: 2005-05-04 11:30:09

Od: Daniel Jakubowski <d...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Daga napisal(a):

> Biurko można sprzedać na Allegro. :))

Myślałem już o tym :)

> [...]
> docinają w sklepie z reguły, nawet na okrągło), do tego nogę
> metalową i na wspornikach sobie samemu zamontować biurko do

Hm, wydaje mi się czy nie doczytałaś do końca ;) ?

4. Data: 2005-05-04 11:49:51

Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 4 May 2005 13:07:02 +0200
Daniel Jakubowski <d...@S...pl> wrote:

> [...]
> pomyślałem, że szuflada na klawiaturę będzie taka wąska (mysz i
> klawiatura ledwo co się razem mieszczą).

a moze kupisz mniejsza klawiature?

Sierp

5. Data: 2005-05-04 11:57:04

Od: Daniel Jakubowski <d...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sierp napisal(a):

> a moze kupisz mniejsza klawiature?

Mniejszych niż moja chyba się nie produkuje.

6. Data: 2005-05-04 12:15:38

Od: Daga <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Daniel Jakubowski pisze w news:167op81o2zjw4.dlg@boncki.wolin.pl

> Hm, wydaje mi się czy nie doczytałaś do końca ;) ?

Wydaje Ci się. :)
Prawdę mówiąc, zupełnie sobie nie wyobrażam - z Twojego opisu -
co Ty chcesz tam zrobić. :))
Nie mam wyobraźni (jak nie widzę, to nie rozumiem ;-)), wolę
proste rozwiązania, stąd mój post. :)
Może to kwestia słownictwa? Bo wieszanie biurka, rurrki metalowe...?
Nie wyobrażam sobie. :>
Moje stoi, nie wisi. I nie na rurkach, a na normalnych nogach.
Rurki to mi się wizualizują wąskie, a takie nie utrzymałyby
biurka. To muszą być dość grube nogi (khem, bez skojarzeń), ze
sporą średnicą. I specjalnie mocowane śrubami. Nie końcem rurki
do biurka, tylko szerokim kawałkiem metalu (szkoda, że nie mam
aparatu, zrobiłabym zdjęcie).
Najlepiej jeszcze wyszukać nogi regulowane - nie wiem, czy
jeszcze je produkują, bo w Warszawie nie mogę nigdzie znaleźć. A
wiem, że istniały, bo na takiej nodze wspiera się moje obecne
biurko.
W Castoramie nigdy nie widziałam też płyt ani nóg, o jakie mi
chodzi. : ( Jedno i drugie wypatrzyłam w Wawie... nie pamiętam,
jak się nazywa ta ulica, ale to ta na wylocie do Janek. I nigdzie
indziej. :(

7. Data: 2005-05-04 12:20:30

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:dzeg4d0ghy2v.dlg@boncki.wolin.pl
Od: Daniel Jakubowski <d...@S...pl>
Było:
> [...]
> rurkach. Co o tym sądzicie ? Aha, jest jeszcze jedna sprawa... Na
> podłodze są panele. Czy w związku z tym cały pomysł nie ulega

Płyta mogłaby być pięciokątna.
Te rurki to mają stać na podłodze ? Jeśli tak to kup gotowe nogi w jakimś
Lerua albo w Kastoramie. Oczywiście każ sobie wytłumaczyć jak się je montuje
i dlaczegpo akurat tak ... Znajomi kupili nogi ale źle zamontowali i teraz
mają bujany stół ;-)

Jeśli byś się nie upierał przy nogach to ja bym proponował całość
przymocować do ścian bez udziału nóg. Pod blatem mógłbyś postawić komodę z
szufladami albo jakiś inny "pomocnik".

Aha dobrze by było żebyś najpierw rozplanował, kable i wszelaką inną
łączność pomiędzy górą a dołem, dołem i dołem oraz górą i górą.
Z mojego doświadczenia wynika, że nie ma tak dużej powierzchni, której nie
można by zawalić papierami i szpargałami potrzebnymi "na wciąż". Jak już
będziesz kaleczył ścianę to powieś półki, szafki czy co tam innego nad tym
blatem. Np. idąc od dołu półka na komputer, drukarkę, skaner, modem wszystko
jedno nad drugim. Wszystkie kable ukryte pod listwą, prąd doprowadzony do
spodniej strony blatu ... Po drugiej stronie miejsce na korytka z papierami,
książki, nośniki danych ... Gdzieś za monitorem słabe oświetlenie -
rozpraszacz i mocniejsza lampa do czytania.

Zajrzyj tu: http://www.lysiak.chrzanik.com/index.php
To tak niedawno było http://www.dzienmisia.pl/

8. Data: 2005-05-04 12:35:56

Od: Daga <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sławek SWP pisze w news:d5aev0$as7$1@nemesis.news.tpi.pl

> [...]
> i dlaczegpo akurat tak ... Znajomi kupili nogi ale źle zamontowali i teraz

No właśnie, dlatego wciąż szukam tych regulowanych... Tych z
hipermarketów nie polecam.
A przy okazji - czy ktoś ma może jakiś pomysł na dobre
przykręcenie tych nóg? Po paru latach się wykręcają, dziury po
śrubach się wyrabiają i nogi latają sobie. U mnie biurko stoi na
nodze niewkręconej. :) Nie buja się i nic się nie dzieje, ale
raczej nie stanęłabym na tym biurku (a czasem trzeba, np. żeby
umyć okno).

> Aha dobrze by było żebyś najpierw rozplanował, kable i wszelaką inną
> łączność pomiędzy górą a dołem, dołem i dołem oraz górą i górą.

To fakt. Trzeba wywiercić dziurę. A raczej wyciąć. I to dość
długą i szeroką. Z doświadczenia wiem, że specjalne
listwy-prowadnice mocowane od spodu nie zdają egzaminu. Kable się
plączą i suplą za każdym razem, kiedy trzeba jeden wysunąć. :/
Lepiej niech wiszą swobodnie przy ścianie pod biurkiem.

> [...]
> będziesz kaleczył ścianę to powieś półki, szafki czy co tam innego nad tym

Można też zrobić nadstawki stawiane na biurku. Niekoniecznie
wieszać (zwłaszcza jeśli ma się taką ścianę, przez którą można
się przebić na drugą stronę, mocując gniazdko ;-)).

> Np. idąc od dołu półka na komputer, drukarkę, skaner, modem
wszystko
> jedno nad drugim.

Tylko niech skaner będzie nas tyle nisko, żeby nie starcić z oczu
tego, co pod klapą - w ciemno się na nim kartki kładzie
nieprecyzyjnie i niewygodnie. :)

> Wszystkie kable ukryte pod listwą, prąd doprowadzony do
> spodniej strony blatu ...

Można tam przymocować przedłużacze, żeby mieć dodatkowe gniazdka
i nie ciągnąć kabli za daleko.

Fajna zabawa, takie coś sobie projektować. Gorzej, jak jakieś
wady wychodzą w praniu. :)

9. Data: 2005-05-04 12:50:15

Od: "Zazula" <z...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Daga wrote:
> [...]
> proste rozwiązania, stąd mój post. :)
> Może to kwestia słownictwa? Bo wieszanie biurka, rurrki metalowe...?

Jesli sie nie myle to piszecie o tym samym.

> [...]
> sporą średnicą. I specjalnie mocowane śrubami. Nie końcem rurki
> do biurka, tylko szerokim kawałkiem metalu (szkoda, że nie mam

Rurka nie musi byc od razy cienka. Rury niklowane sa przewaznie w srednicach
19mm, 25mm i np 60mm. Do tego sa dostepne akcesoria, takie plaskie obrecze z
miejscem na wkrety. Rozni sie to od gotowej nogi tym, ze noga zamiast
obreczy ma czesto przyspawany plaski prostokat z miejscem na wkrety. Ma
gotowa zaslepke plastikowo z gwintem, zeby nie rysowac podlogi a przy tym
mozna delikatnie regulowac je i wypoziomowac blat.
Plusem kupienia takiej prawie 3 metrowej rury jest to, ze mozesz sam
dopasowac wysokosc nog stolu do wlasnego wzrostu i pociac je dowolnie.

Sama zrobilam swoje biurko narozne, zamiast nog niklowanych mam nogi ozdobne
od starej maszyny do szycia. Jesli jestes zaintersowany to moge podeslac
zdjeci i rysunek. Na kable od komputera wykorzystalam rog biurka w ktorym
wycielam cwiartke kola. I pamietaj zeby uzyc jak najwiekszych wspornikow, bo
z doswiadczenia wiem, ze jesli birko jest troszke dluzsze to sie ugina pod
ciezarem.

Zazula

10. Data: 2005-05-04 13:17:45

Temat: Re: m+-dry Polak po
Od: Daga <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zazula pisze w news:d5agdv$3jf$1@inews.gazeta.pl

> Rurka nie musi byc od razy cienka. Rury niklowane sa przewaznie w srednicach
> 19mm, 25mm i np 60mm.

Obawiam się, że taka na 6cm może być zbyt wąska, żeby utrzymać
solidne biurko. Moja ma średnicę 10 cm i wcale nie jest taka
strasznie gruba...
To była gotowa noga, z nakładanym trójkotnym kawałkiem metalu na
śruby i - tak jak piszesz - na dole ma plastikową zaślepkę, ale
bez gwinta chyba. Te gotowe nogi mają tę wadę, że są niskie, w
sklepie mi powiedzieli, że najwyższa ma 83-85 cm.
Stoi na chodniku, więc niczego nie rysuje, ale też się obawiam o
panele - w nowym mieszkaniu są. Wszystko, co się da, podklejam
filcem, ale czy jeśli podkleję taką nogę, to nie będzie mi się
ślizgać?

Miałam jeszcze o czymś ważnym napisać i zapomniałam. Memoria
fragilis. :(

A, jeśli płyta będzie docinana, to trzeba też popytać, czy w
sklepie nie wykończą brzegów. Okleiny na biurko nie polecam -
odrywa się, haczy, jest niewygodna. Ale są takie specjalne
plastikowe taśmy, które się nasuwa na brzegi.

--
Pozdrowieństwa,
Daga
http://www.modus-vivendi.w.pl
http://www.proinfo.pl/ustron2004/

Lodowka pomalowana farba
Prosze o opinie jaką zainstalować płyte grzewczą.
piekarnik Bosch - ten sam symbol - inny produkt
Czym przykleić na zimno papę na dachu?
pytanie do właścicieli zmywarek 60cm zabudowanych