maliny

następny post »
From: "piotrn" <p...@o...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: maliny
Date: Fri, 12 Oct 2007 14:04:17 +0200

Witam
Mam nietypowy problem. Kupiłem działkę na której rosną maliny na pow. ok 30
arów, podobno mają 2 lata. Jako, że nie mam zielonego pojęcia o pielęgnacji
malin może ktoś dałby mi kilka porad o niezbędnych czynnościach jakie trzeba
wykonać przy tych krzaczkach.
Od razu mówię, że to hodowla amatorska i nie zamierzam dużo inwestować ani
ciągle przy nich chodzić.
Mam dostęp do ciągnika z kosiarką ale rozstaw rzędów jest za mały, więc
koszenie ręczne albo oprysk. Mam opryskiwacz ręczny - od biedy można nim to
obskoczyć.
Co do podlewania zastanawiam się czy coś takiego by się sprawdziło - mam
kilka 200 litrowych zbiorników mogą one stać na wys. 1 metra, napełniać je
mogę pompą ze studni, ze zbiorników grawitacyjnie woda spływała by
przewodami (jaka musi być średnica?) gumowymi z otworami.
Czy koniecznie trzeba nawozić ? można obornikiem ?
Poguglałem trochę i włosy stają dęba ile trzeba zainwestować w profesjonalną
uprawę.
W tym roku trawa urosła po pachy, maliny nie były podlewane sztucznie a
owoce były ładne i to nawet sporo. Wychodzę z założenia, że "trochę"
pielęgnacji zwiększy plon.

z góry dziękuję za porady
PiotrN