malowanie -farby

1. Data: 2004-12-01 09:30:15

Temat: malowanie -farby
Od: "Kasia" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć
po długiej nieobecności melcuje sie na pokładzie i od razu z zagadką. biore
sie za przemalowywanie mebli.staram sie czytać w gazetkach i na grupach i
właściwie wiem juz wszystko poza jednym. Jedni mówią o farbach akrylowych
inni o alkidowych. Czym one sie róznią, bo tego nigdzie sie nie doczytałam.
do sklepu po rade trudno mi sie troche wybrac z miom maluchem na
karku.Malować chcę takie segmanty sprzed 15 lat pokryte okleiną
drewnopodobną, bez forniru na wierzchu.
Pozdrawiam wszystkie Robótki

--
Kasia- Rzeszów

1. Data: 2004-12-01 10:12:30

Temat: Re: malowanie -farby
Od: "A" <a...@R...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Zapraszam na forum:
Piękne ozdoby - własnoręcznie

Anna

1. Data: 2004-12-01 10:41:29

Od: "Agata [Lublin]" <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> do sklepu po rade trudno mi sie troche wybrac z miom maluchem na
> karku.Malować chcę takie segmanty sprzed 15 lat pokryte okleiną

ja malowałam szafki kuchenne i szafę w pokoju dziecka farbami akrylowymi i
alkidowymi. Akrylowe są łatwiejsze w użyciu, zmywają się wodą, ale wymagane
są co najmniej dwie warstwy i mogą się "zdrapywać". Alkidowe są podobne do
olejnych, wystarczy jedna grubsza warstwa, są bardziej odporne
na "zdrapywanie", ale wymagają do zmywania rozpuszczalnika.
Segment musisz zmatowić papierem ściernym, maluj wałeczkiem.
powodzenia Agata

1. Data: 2004-12-01 10:48:35

Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> do sklepu po rade trudno mi sie troche wybrac z miom maluchem na
> karku.Malować chcę takie segmanty sprzed 15 lat pokryte okleiną

Akrylowe to farby wodorozcieńczalne, praktycznie bez zapachu, szybkoschnące,
alkidowa to po prostu olejna - śmierdzi, długo schnie. Ja mój segment
przemalowałam farbą akrylowa Duluxa, akurat ich kolory mi odpowiadały. Farby
wyszło dość dużo bo poprzedni kolor segmentu to był ciemny brąz i malowałam
kilka razy, wydajność tez była mniejsza niż podaje producent, ale efekt jest
więcej niż zadowalający. Moge podesłac zdjęcia. Jak równiez mogę odpowiedzić
na dodatkowe pytania :)

Kasia

1. Data: 2004-12-01 22:05:16

Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia wrote:

> [...]
> do sklepu po rade trudno mi sie troche wybrac z miom maluchem na
> karku.Malować chcę takie segmanty sprzed 15 lat pokryte okleiną

Witam,
Ja też polecam akryle- można nimi bez problemu malować w domu i nawet
okna nie trzeba otwierać ;) Szybko schną i rzeczywiście nie mają
zapachu, poza tym mogą być stosowane tam, gdzie są dzieci i jedzenie, co
nie jest bez znaczenia.
Ostatnio malowałam komodę takim smiesznym lakierem akrylowym, który
tylko lekko przebarwia drewno, ale nie zamalowuje rysunku słojów- bardzo
fajny efekt, trochę zbliżony do bejcy, tyle że po malowaniu bejcą musisz
jeszcze dać lakier, a tu wystarczy 2 razy pociągnąć lakierem i gotowe
:), no i sąsiedzi nie wiedzą, że coś robisz ;)
Pozdrawiam
Julita

--
http://www.galeria.szpilka.prv.pl

FAQ pl.rec.robotki-reczne:

1. Data: 2004-12-02 08:10:16

Od: "Kasia" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za wszystkie wyjasnienia. Chyba zastosuje akryle bo mój maluch
zaczyna wstawać i lubi wszystko pakowac do buzi łącznie z lizaniem mebli.
Kasia -Rzeszów

Świąteczne
xxx-Pilne Do Hafciarek
xxx(bnrakuje części schematu)