małżeństwa osób chorych psychicznie

11. Data: 2011-05-28 18:05:19

Temat: Re: małżeństwa osób chorych psychicznie
Od: "amk" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:7eaqluiansa$.s2mgza7ludjr$....@4...n
et...
> Dnia Sat, 28 May 2011 17:29:14 +0200, amk napisał(a):
>
> Weźmiesz ich i ich (ew. chore) dzieci na utrzymanie? - co oferujesz?

Małżeństwo a dzieci to dwie osobne sprawy. Pokrzywdzeni są ludzie, którzy
chcą żyć normalnie mimo choroby, a jest to możliwe.
Polecam jednak przeczytać petycję.
AK

12. Data: 2011-05-28 18:10:33

Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"amk" <a...@o...pl> wrote in message

> Polecam jednak przeczytać petycję.

za wiele oczekujesz.

i.

13. Data: 2011-05-28 18:12:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 28 May 2011 20:05:19 +0200, amk napisał(a):

> [...]
>
> Małżeństwo a dzieci to dwie osobne sprawy. Pokrzywdzeni są ludzie, którzy
> chcą żyć normalnie mimo choroby, a jest to możliwe.

Nikt im nie zabrania żyć normalnie. Jednak niech czynią to na WŁASNY koszt,
skoro ma to być NORMALNE.

> Polecam jednak przeczytać petycję.

Nie interesuje mnie petycja. Uważam, że decydujacą rolę w przypadku
małżeństw osób chorych psychicznie ma nie bliżej nieokreślony ogół
nieświadomych niebezpieczestw i obciążeń ludzi, lecz LEKARZ.

--
XL
człowieka." Roberto de Mattei

Prawda o GMO:
http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

14. Data: 2011-05-28 18:15:15

Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie interesuje mnie petycja.

Uważam, że decydujacą rolę w przypadku
> małżeństw osób chorych psychicznie ma nie bliżej nieokreślony ogół
> nieświadomych niebezpieczestw i obciążeń ludzi, lecz LEKARZ.

MEGA LOL- a nie mowilam.....

i.

15. Data: 2011-05-28 18:18:36

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 28 May 2011 20:12:28 +0200, Ikselka napisał(a):

et...

> Nikt im nie zabrania żyć normalnie. Jednak niech czynią to na WŁASNY koszt,
> skoro ma to być NORMALNE.

Tj niech pracują na utrzymanie swoich rodzin jak NORMALNI obywatele, a nie
programowo żyją na koszt społeczeństwa, bez ograniczeń płodząc dzieci, nie
umiejąc im zapewnić warunków, bo zrobi to państwo, skoro dopuściło...

> Nie interesuje mnie petycja. Uważam, że decydujacą rolę w przypadku
> małżeństw osób chorych psychicznie ma nie bliżej nieokreślony ogół
> nieświadomych niebezpiecze
> stw i obciążeń ludzi, lecz LEKARZ.

j.p.

16. Data: 2011-05-28 18:25:23

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 28 May 2011 20:05:19 +0200, amk napisał(a):

> Małżeństwo a dzieci to dwie osobne sprawy.

Nie, to JEDNA sprawa. Małżeństwo to (poza ślubem kościelnym) umowa ze
społeczeństwem, że będzie odpowiadało za wszelkie skutki dopuszczenia do
tego małżeństwa w sytuacji, kiedy małżonkowie nie dają rady.

> Pokrzywdzeni są ludzie, którzy
> chcą żyć normalnie mimo choroby, a jest to możliwe.

Jest wyjście - niech zachorują PO ślubie.
:->

17. Data: 2011-05-28 18:31:26

Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

On 2011-05-28 19:59, Ikselka wrote:

> Ta pani przechodzi nawroty choroby, w długich przerwach zaś jest w stanie
> pracować i zarabiać na życie.

A jak ktoś jest "bogaty z domu" i nie ma ekonomicznego przymusu ażeby
pracować? To co? Mógłby Twoim zdaniem wstąpić w związek małżeński,
pomimo choroby psychicznej? Czy też nie?

> No widzisz, jak ładnie - podając TEN konkretny przykład tej a nie innej
> "niepełnosprawności psychicznej" JEDNAK podświadomie (a może i świadomie)
> SAM różnicujesz stopień niepełnosprawności na taki, który można uznać jako
> nieprzeszkadzający w zawarciu małżeństwa i (domyslnie) taki, który
> przeszkadza.

I to jest właśnie powód dla którego decyzji nie może podejmować
niedouczony urzędnik.

Takie decyzje może podejmować jedynie sąd, po zasięgnięciu opinii
biegłego psychiatry. Jest zresztą na to odpowiednia procedura, nazywa
się ubezwłasnowolnienie.

> Zatem sam widzisz, że nie można dopuścić małżeństw takich osób hurtowo,
> samą ustawą. Muszą tutaj wchodzić w grę czynniki diagnostyczne, rozpatrując
> KAŻDY przypadek indywidualnie i jeśli odpowiedź będzie brzmiała "nie", to

Generalnie zgadzam się z Tobą, że w niektórych przypadkach uważałbym za
niezbędne przedstawienie zaświadczenia od psychiatry.

Ale IMHO bardziej jest to potrzebne przy wykonywaniu takich zawodów jak
na przykład zawód posła, niż podczas wstępowania w związek małżeński.

> nie można się od niej odwoływać tłumacząc brakiem poszanowania praw
> człowieka. Tutaj prawa człowieka właśnie odgrywają głowną rolę, o
> paradoksie - prawo przyszłej rodziny i dzieci w tej rodzinie do godziwych
> warunków, ale także prawo społeczeństwa do niebycia obciążonym
> nieodpowiedzialnymi decyzjami ludzi CHORYCH PSYCHICZNIE.

Już raz napisałem, IMHO powtarzasz obiegowe opinie i/lub używasz słów
których nie rozumiesz. Rzuć sobie okiem na klasyfikację ICD sekcja F.
Zdziwisz się jak wiele osób uważanych przez Ciebie za "normalne" może w
rzeczywistości cierpieć na zaburzenia psychiczne.

> A jak się wypowiesz na temat ww prawa odnośnie osób występujących w
> niedawnym programie TV - osoby te nie mogąc pracować i same wymagając
> opieki tym samym nie mogą zapewnić środków na utrzymanie przyszłej rodziny,

Telewizji nie oglądam, tak więc trudno jest mi się odnieść do
powyższego. Ale czy sugerujesz, że przed zawarciem małżeństwa
zainteresowani powinni składać deklaracje majątkowe i/lub zabezpieczenia
finansowe? I to byle weksel własny by nie wystarczył, musiałaby być co
najmniej gwarancja bankowa, hipoteka lub żyranci.

> ponadto mają uszkodzenia utrudniające codzienne domowe funkcjonowanie - w
> tym opiekę nad przyszłymi dziećmi.

No dobrze, a jeśli ktoś dla tego przykładu tuż po ślubie straci obie
ręce to czy powinni parę sterylizować?

Piotrek

18. Data: 2011-05-28 18:47:26

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 28 May 2011 20:31:26 +0200, Piotrek napisał(a):

> A jak ktoś jest "bogaty z domu" i nie ma ekonomicznego przymusu ażeby
> pracować? To co?

Czyli JEDNAK jakieś konkretne rozgraniczenia miałyby być zawarte w ustawie?
:->

> Mógłby Twoim zdaniem wstąpić w związek małżeński,
> pomimo choroby psychicznej? Czy też nie?

Od tego jest prawo i lekarz, nie a, osoba maluczka. Dlatego ja się do
podpisywania durnych petycji też nie wpycham.

> I to jest właśnie powód dla którego decyzji nie może podejmować
> niedouczony urzędnik.

Urzędnik nie jest od decyzji, tylko od interp[retowania prawa.
A prawo powinno być jasne.
Czyli co - jestem za ustawą, w której będzie zapisane, że decyzję podejmuje
lekarz i za nią odpowiada osobiście, bo to jest odpowiedzialność nie za
byle co, lecz za rodzinę :->

> Takie decyzje może podejmować jedynie sąd, po zasięgnięciu opinii
> biegłego psychiatry. Jest zresztą na to odpowiednia procedura, nazywa
> się ubezwłasnowolnienie.

No to o co ten cyrk, skoro są procedury?

> Generalnie zgadzam się z Tobą, że w niektórych przypadkach uważałbym za
> niezbędne przedstawienie zaświadczenia od psychiatry.

A ja w każdym przypadku. Ale nie ja decyduję.

> Ale IMHO bardziej jest to potrzebne przy wykonywaniu takich zawodów jak
> na przykład zawód posła, niż podczas wstępowania w związek małżeński.

Dlatego poslem nie może być osoba "niepełnosprawna psychicznie". Choćby z
powodu jej potencjalnego dostępu do informacji niejawnych.
O tym mówi ustawa o ochronie informacji niejawnych i zespół procedur
sprawdzających.
A związek małżeński to sprawa jeszcze poważniejsza. Chyba nie zdajesz sobie
z tego sprawy - to zadziwiające.

> [...]
> Zdziwisz się jak wiele osób uważanych przez Ciebie za "normalne" może w
> rzeczywistości cierpieć na zaburzenia psychiczne.

Dlatego nie można prawa do małżeństwa regulować ustawą.
Musi to robić odpowiedni czynnik diagnostyczny, indywidualnie, nie
"ustawowo".

> [...]
> finansowe? I to byle weksel własny by nie wystarczył, musiałaby być co
> najmniej gwarancja bankowa, hipoteka lub żyranci.

Ludzie zdrojest nią dla państwa ich zdrowy rozum, potrzebny właśnie po to,
aby pozwolił im zdobyć środki utrzymania dla swojej rodziny.
Myślisz, że o co innego tutaj chodzi?

> No dobrze, a jeśli ktoś dla tego przykładu tuż po ślubie straci obie
> ręce to czy powinni parę sterylizować?

Oprócz rąk zawsze pozostaje mu głowa - zdrowa, która zawsze coś wymyśli.
I zdrowy współmałżonek ("...oraz że cię nie opuszczę aż do śmierci..." lub
"...szczęśliwe i trwałe..."), ewentualnie też dzieci, potencjalnie
nieobciążone chorobami psychicznymi, zdolne się zaopiekować rodzicem.

19. Data: 2011-05-28 19:12:13

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2011-05-28 20:18, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:

Zatrudniłabyś?

Qra
--
żesz

20. Data: 2011-05-28 19:14:46

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 28 May 2011 21:12:13 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2011-05-28 20:18, niebożę Ikselka wylazło do ludzi i marudzi:
et...

> Zatrudniłabyś?

Nie zatrudniam. Rodzina u mnie pracuje - tylko i wyłącznie rodzina.
Pełnosprawna psychicznie. A jeśli zdarzy się kiedyś wśród nas ktoś
niepełnosprawny, to RODZINA weźmie odpowidzialność, nie zrzuci jej na
Ciebie.

--

Plus dla Tuska...
"Drobna, urocza wpadka"...