mam duzo kwasnego bialego sera i co dalej ?

1. Data: 2002-02-07 22:19:53

Temat: mam duzo kwasnego bialego sera i co dalej ?
Od: "sassanach" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,
mam czesto w domu duzo bialego sera i czesto jak sobie o nim przypomne to
nie jest pierwszej swieżości i do tego zazwyczaj przyprawiony na słono, bo
najpirw z tego robie paste, ktorej potem nie jestem w stanie sama zjesc bo
za długo leży :).
Widziałam ponizej przeis na oponki, ale nie bede probowac bo Kolezance nie
wyszły.
Może ktos z Grupowiczow robił jakas zapiekanke, cos na goraco etc?
Podpowiedzcie bo u nas nie ma pieska :)

Pozdrawiam
Sasanka (sassenach spolszczona :) )
GG 1527151 ICQ 144311597
http://www.ambrozja.pl

1. Data: 2002-02-08 14:26:04

Temat: Re: mam duzo kwasnego bialego sera i co dalej ?
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może ktos z Grupowiczow robił jakas zapiekanke, cos na goraco etc?
> Podpowiedzcie bo u nas nie ma pieska :)

a nie lubisz makaronu z twarogiem ze śmietaną na słono? Bo ja bardzo -
makaron gorący a twarożek zimny :)) Pycha.
Z twarogu na słono to jeszcze może być quiche:
http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis.php?przepis=11

Wkn

1. Data: 2002-02-08 15:39:55

Temat: (P) Twarogowe placki, zapiekanki i inne ustrojstwa ;o)
Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesienia byl watek na temat twarogu (chyba 22.10.2001, ale nie jestem do
konca pewna). Tam bylo mnostwo roznych pomyslow. Zreszta nie tak dawno
(chyba juz w tym roku) byl kolejny watek z twarogiem w roli glownej. Musisz
poszukac. Nizej wklejam przepisy, ktore podawalam jesienia.

Bozenka z Wilna :o)
ICQ 81838200 http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
FAQ : http://bozena.samorzad.pw.edu.pl/faq/index.html
Archiwum: http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

Placki z twarogiem - dziecinnie proste i banalne (az wstyd podawac)

Do zwyklego ciasta plackowego (2 jajka ubic z sola i cukrem zwyklym i
waniliowym + maka + mleko. Powinno byc jak gesta smietana) dodac roztarty
widelcem twarog i usmazyc. To by bylo tyle. Sa pulchne i miekkie. Czasami
dodaje np. troche jablka, juz od dawna mam pomysl aby dodac rodzynki, ale
jeszcze jakos nie sprobowalam.

Zapiekanka a la sernik na kolacje :o) - z kuchni litewskiej.
(musialam zajrzec do ksiazki o litewskiej kuchni, aby podac sensowne
proporcje, bo dla mnie oko jest najlepsza miara ;o) ).

Proporcje z ksiazki ;o)
1/2 kg twarogu, 4 jajka, 50-100 gr masla, 2-3 lyzki cukru, 2-3 lyzki kaszy
manny (niegotowanej), 1/2 szkl. smietanki (ja daje zazwyczaj mleko),
szczypta soli.
Ja dodaje jeszcze cukier waniliowy, aromat i rodzynki (wczesniej namoczone)
i zastanawiam sie co by bylo, gdybym dodala jeszcze np. warstwe maku,
przygotowanego jak na makowiec.

Rodzynki zalewam goraca woda, kasze manna zalewam mlekiem i zostawiam na
jakis czas (tak ok. 30-45 min.). Zoltka ucieram z cukrem i cukrem
waniliowym, dodaje twarog (nie musi byc 2 razy mielony jak na sernik :o))
wystarczy dobrze rozgnieciony widelcem), miekkie roztarte lub drobno
posiekane maslo, kasze manna. Calosc dobrze ucieram i mieszam. Dodaje ubite
bialka i rodzynki, delikatnie mieszam. Potem wykladam do "upapranej" w masle
i tartej bulce formy i zapiekam tak ok. 30-45 min w piekarniku (ok 200C).
Polecam na goraco z konfiturkami. Mniamm...

***************************************
Wczoraj wynalazlam przepis takze na zapiekanke z kasza gryczana.

1/2 kg twarogu
100 gr masla
3 jajka
1 lyzka cukru
1 szkl kaszy gryczanej
1 szkl mleka
2 szkla wody
sol

Ugotowac kasze. Kasze i sol wsypac do wrzatku, po chwili wlac mleko,
przykryc i wstawic do piekarnika, aby "doszla".
Twarog rozetrzec, dodac cukier, jajka i obrze wymieszac. Ugotowana kasze
lekko ostudzic i dodac do twarogu. Dobrze jeszcze raz wymieszac i wylozyc na
posmarowana maslem blache (warstawa tak ok. 3-4 cm). Na masie porozrzucac
wiorki masla. Zapiekac ok. 30-40 min. Podawac na goraco z smietanowym sosem
lub konfiturami.

Do tej zapiekanki pasuje kazda inna kasza lub ryz.

***************************************
Na poczatku chce zaznaczyc, ze wszystkie przepisy zostaly wynalezione
wczoraj, wiec sa jeszcze nie wyprobowane. W zwiazku z tym bede wdzieczna za
wszelkie uwagi :o)

1. Zapiekany ser bialy

Nie trzeba nic oprocz bialego sera (400gr) i masla (100gr).
Swiezy, dobrze scisniety slony ser kroimy w plasterki tak ok. 1cm. Plasterki
ukladamy do jakiegos naczynia zaroodpornego posypujemy kawaleczkami masla i
zapiekamy w piekarniku.

Taki zapieczony (miekki) ser jest tradycyjnym swiatecznym daniem w okolicach
Birżai, tam go podaja do zabielonej kawy lub zabielionego jeczmiennego piwa.

2. Obsmazony ser bialy

Bialy ser kroimy w plasterki ok. 1 cm. Jajka solimy i lekko ubijamy. Ser
moczymy w jajku, obsypujemy bulka tarta i smazymy na masle.

Taki ser mozna srobowac w Aukstocie (Aukstaityja).

3. Ser bialy w ciescie

Robimy ciasto gestosci smietany (jajka u bic z sola +kwasne mleko zamiast
wody + maka). W tym ciescie moczymy plasterki sera bialego (ok.1 cm) i
smazymy na goracym oleju. Podajemy z cukrem i smietana lub konfiturami.

1. Data: 2002-02-10 12:33:03

Od: "Rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Babka naleśnikowo-serowa
===============
Składniki:
ciasto:
2 szklanki mąki,
1 szklanka mleka,
pół szklanki wody
1 łyżka oliwy,
1 jajko,
sól
oliwa do smażenia

farsz:
50 dag sera twarogowego,
3 ugotowane ziemniaki,
2 łyżki śmietany,
2 łyżki startego, łagodnego sera żółtego,
pęczek szczypiorku,
sól, pieprz, papryka do smaku.
Przepis:
Z podanych składników przygotować ciasto i usmażyć naleśniki. Ser i
ziemniaki przepuścić przez maszynkę. Boczek pokroić w kostkę i przysmażyć.
Szczypiorek drobno posiekać. Wszystkie składniki dokładnie wymieszać i
doprawić do smaku. W naczyniu żaroodpornym ułożyć na przemian krążki
naleśnikowe i warstwy farszu. Wierzch babki posypać żółtym serem. Zapiec ją
w piekarniku. Kroić jak tort. Podawać z jarmużem polanym masłem i ćwyartkami
pomidorów lub sosem ze świeżych pomidorów, cebuli i czosnku.
Źródło / autor: grupa dyskusyjna pl.rec.kuchnia, autor:"Zwierciadło"

Jajecznica z twarogiem
===============
Składniki:
30 dag bialego sera
sól
2 łyżeczki musztardy - najlepiej z ziarnami gorczyce na bialym winie, może
być chrzan
4-5 jaj
Przepis:
bialy ser rozgniatam widelcem i smaze w rondlu. jesli jest zbyt suchy to aby
sie nie przypalil dodaje troche wody. zasadniczo sam puszcza wode. czas
smazenia wedlug uznania - kazdy jest dobry i warto wyprobowac rozne. im
dluzej tym ser bardziej sie ciagnacy robi. ser solimy wedlug smaku na tym
etapie mozna robic wariacje z dodatkami, np. bardzo lubie dodac musztardy -
najlepiej z ziarnami gorczyce na bialym winie wbijamy jajka, mieszamy do
polaczenia z serem i podsmazamy az sie zetnie - jak mocno - wedlug uznania
proporcje - wedlug uznania ja z reguly na 30 dkg sera daje 4-5 jajek ale
mozna i mniej i wiecej musztardy tak ze dwie lyzeczki moze byc chrzan az mi
slinka cieknie zrobie jak wroce do domu
Źródło / autor: gr.dyskusyjna pl.rec.kuchnia, autor:t...@d...uni.wroc.pl
(TYMEK)

Kasza gryczana z serem twarogowym
===============
Składniki:
25 dag kaszy gryczanej,
1/2 l wody,
2 dag tłuszczu,
pół białka,
10 dag cebuli,
tłuszcz do cebuli,
25 dag sera twarogowego,
150 ml śmietany,
sól, pieprz
Przepis:
Kaszę odsiać, usunąć zanieczyszczenia, wsypać do naczynia wymieszać z
białkiem, wysuszyć w średnio nagrzanym piekarniku często mieszając. Do
wrzącej, osolonej wody dodać tłuszcz i kaszę, zagotować mieszając. Następnie
przykryć wstawić do średnio nagrzanego piekarnika na dwie godziny mieszając
od czasu do czasu. Cebulę obrać, opłukać, pokroić w kostkę, usmażyć,
wymieszać ze zmielonym serem twarogowym i kaszą, doprawić do smaku, polać
doprawioną śmietaną i zapiec.
Źródło / autor: gr.dyskusyjna pl.rec.kuchnia, autor:Z.Wodecki

kluski leniwe
===============

Składniki:
1 kg białego sera twardego
0,5 kg ziemniaków gotowanych
3 jajka
sól
Przepis:
Ser i ziemniaki przepuścić przez maszynkę, dodać jajka. Wymieszać i
uformować wałek, spłaszczyć go i kroić duże kawałki. Wrzucać na gorącą
osoloną wodę.
Wskazówki i uwagi:
Dobre są z masłem i bułka tartą lub ze śmietaną i cukrem.
Źródło / autor: moja mama/tradycja

PAPRYKA NADZIEWANA PASTĄ SEROWĄ
===============
Czas przygotowania: 10-15 minut
Proporcje podane dla 1 osoby.

Składniki:
1 duża papryka
2/3 kostki chudego sera białego
łyżka chudej śmietanki
plaster sera żółtego
łyżka posiekanego szczypiorku
sól i pieprz
Przepis:
1. paprukę przekroić na pół, usunąć gniazdo nasienne, posolić
2. włożyć do średnio nagrzanego piekarnika, piec 10 minut
3. przygotować farsz: biały ser rozgnieść widelcem, posolić i popieprzyć,
dodać szczypiorek i śmietanę
4. paprykę wyjąćz piekarnika, obrać ze skórki, napełnić farszem, przykryć
plasterkiem sera żółtego, zapiec, aż ser się zarumieni
Źródło / autor: Uroda nr 6/2000

polewka piwna z serem
===============
"tak jedli bohaterowie Sienkiewiczowskiej Trylogii"
Proporcje podane dla 4 osób.

Składniki:
3 szkl. smietany
6 szkl. jasnego piwa
3zoltka
300 g bialego sera
2 kromki chleba sitkowego
maslo
sol i cukier
Przepis:
wymieszac lub zmiskowac smietane, zoltka, 1 lyzke masla, 1 lyzeczke cukru i
sol. podgrzac, nie zagotowujac. chleb i ser pokroic w kostke, polozyc na
talerzach, zalac zupa.
Źródło / autor: Super Linia - miesięcznik promujący zdrowy styl życia nr
7/2001

SEROWIEC
==============
"zapiekanka wychodzi tak pyszna i bogata w smaku, że nikt nie chce wierzyć,
że to z białego sera..."
Proporcje podane dla 4 osób.

Składniki:
0,5 kg białego sera (dobrze go posolić)
kubek kefiru
4 jaja
0,5 szklanki oleju
1 łyżeczka proszku do pieczenia
16 łyżek mąki krupczatki
por
pieczarki
sól i pieprz
Przepis:
warzywa drobno pokroić, wszystko razem wymieszać i piec 45 min w
temperaturze 200 stopni
Źródło / autor: uzyskane od kolegi z pracy

Zupa piwna
==============
Składniki:
1 l jasnego piwa,
150 g czerstwego razowego chleba,
500 g białego sera,
250 ml śmietany,
sól,
cukier.
Przepis:
Chleb i ser pokroić w kostkę. Piwo wlać do garnka, podgrzać, posolić,
osłodzić według smaku, dodać kostki chleba, wymieszać. Śmietanę ostrożnie
wlewać do mocno ciepłego piwa. Tuż przed podaniem wrzucić kostki sera.
Źródło / autor: gr.dyskusyjna pl.rec.kuchnia, autor:nn

przepisy zebrane z zroznych zrodel na stronie www.puszkkka.vege.pl

chińszczyzna raz jeszcze;o))
Pęcaki ze śliwkami
kasza gryczana, ryż i inne pęczaki:-)