marynata na grill

1. Data: 2001-05-09 09:30:11

Temat: marynata na grill
Od: "rahab" <r...@p...katowice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Ostatnio byłem sobie w Wiśle (majówka z Małyszem) i podałem sobie
polędwiczkę pieczoną na grilu.
W związku z nią mam pytanko. Facet przed smażeniem smarował mięsko jakąś
czerwoną przyprawa-marynatą... Czy ktoś może mnie oświecic jaki jest skład
takiej marynaty aby nadawała się do steków, czy polędwicy.

pozdrawiam
Marcin

1. Data: 2001-05-09 10:31:24

Temat: Odp: marynata na grill
Od: "Orion" <o...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rahab" <r...@p...katowice.pl> napisał w wiadomości
>Facet przed smażeniem smarował mięsko jakąś
> czerwoną przyprawa-marynatą... Czy ktoś może mnie oświecic jaki jest skład
> takiej marynaty aby nadawała się do steków, czy polędwicy.
------------------------
To nie była marynata. Marynatę stosuje się na 1 do 3 dni przed grilowaniem.
Ma na celu skrusenie mięsa ,poprawienie jego smaku (przyprawy) oraz
nadanie mu lekko kwaskowego smaku (ocet winny z oliwą).
To wspomniane "smarowidło" ma na celu koncowe doprawienie szaszłykow
oraz zabezpieczenie go przed wysychaniem.Głownym składnikiem jest tu
oliwa,papryka i gorczyca (czasami odrobina glutaminianu sodu utrwalajaca
smak)
Jezeli jestes zainteresowany dokładnym składem obu (marynaty i "bejcy")
napisz
na priv .
Orion

1. Data: 2001-05-09 10:31:51

Temat: Re: marynata na grill
Od: "Brzozes" <J...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czerwoną przyprawa-marynatą... Czy ktoś może mnie oświecic jaki jest skład
> takiej marynaty aby nadawała się do steków, czy polędwicy.

Hej!
Ja to zwe "glazura". To mieszanka przypraw, ketchupu i miodu, teraz
dokladnie nie pamietam w jakich proporcjach.
Pozdrawiam,
Aska

1. Data: 2001-05-09 13:14:17

Od: "Dorota Niciak" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

polecam marynate ziolowa Knorr (w/g przepisu na opakowaniu) smaczna i prosta
:)

1. Data: 2001-05-09 16:59:15

Temat: Re: Odp: marynata na grill
Od: t...@k...gliwice.pl (Tymoteusz Rduch) szukaj wiadomości tego autora

on 5/9/01 12:31 PM, Orion at o...@h...pl wrote:

> Jezeli jestes zainteresowany dokładnym składem obu (marynaty i "bejcy")
> napisz> na priv .
NIestety na priv niedocieraja do Ciebie maile, jezeli mozna, to poprosze ten
przepis.

Pozdrawiam
Tymoteusz
--------------
mailto:t...@k...gliwice.pl

1. Data: 2001-05-09 21:29:05

Temat: Odp: Odp: marynata na grill
Od: "Orion" <o...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> NIestety na priv niedocieraja do Ciebie maile, jezeli mozna, to poprosze
ten przepis
==================
To pozory. Maile dochodza ...tylko automat pocztowy zanim je "przetrawi"
jako bezpieczne
powoduje czasami wyswietlanie komunikatu o bledzie. Zainteresowanym wyslalem
przepis.
Poniewaz e-maili bylo kilka juz po wyslaniu podlaczam przepis na grupe.
Chetnie tez podyskutuje ze smakoszami na temat skladu "prawdziwych"
szaszlyków,
sposobu obrabiania termicznego na grillu i pieczenia kartofelków "mini" na
grillu.
(w/g Krysi Thomson) - sparwdzilem byly przepyszne !
------------------
Wazne jest naczynie do którego mozna wlozyc szaszlyki , karkówke
zeberka itp. Ja stosuje pojemnik po lodach 1-2l prostokatny .
Ukladamy szaszlyki dosc ciasno zalewamy marynata i wstawiamy do
lodówki na 1do 3 dni.
Marynata:
1.Rozcienczony woda 2:1dressing wloski lub
2.Do rondelka ze stali nierdzewnej 1l. wlewamy:
0,7l wody
0,2l octu winnego 4-6%
0,1l oliwy z zielonych oliwek
Dodajemy 2-3 rozgniecione zabki czosnku, 2 lyzki stolowe cukru,
1lyzka stolowa soli (gruboziarnistej),lyzeczka od cherbaty sosu sojowego,
1 lyzeczka suszonego chrzanu (moze byc swierzy pokrojony w talarki.
kilka duzych ziaren ziela angielskiego i lyzeczka pieprzu ziarnistego.
Kilka listków laurowych .
Marynate mozna uzywac kilkakrotnie. Byle nie stala dluzej w lodówce
jak 10 .

"Bejca"
100ml. oliwy z oliwek(w ostatecznosci olej slonecznikowy)
2 lyzki stolowe koncentratu pomidorowego,czubata lyzka papryki
suszonej slodkiej, szczypta glutaminianu sodu (wzmacniacz smaku),
zmielona gorczyca - mala lyzeczka , oraz substancja zageszczajaca
i zwiekszajaca przyczepnosc np.pektyna,karagen lub maczka z chleba
swietojanskiego. Jezeli szaszlyki maja byc ostre to lyzeczka papryki
ostrej lub chilli.
Szaszlyki "pedzelkujemy" podczas pieczenia aby zapobiec wysuszeniu.
Jezeli stosujemy profesjonalny grill mozemy uzyc folii aluminiowej w celu
szybszej obrubki cieplnej. Na grillu ogrodowym (blaszanym) tego nie
polecam ! -szkodliwe wydzielanie aluminium podczas nierównomiernego
spalania wegla drzewnego.
Pozdrawiam:
Orion

1. Data: 2001-05-10 04:26:39

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

rahab <r...@p...katowice.pl> wrote:

> Witam!
> Ostatnio by"em sobie w Wiśle (majówka z Ma"yszem) i poda"em sobie
> polędwiczkę pieczoną na grilu.
> W związku z nią mam pytanko. Facet przed smażeniem smarowa" mięsko jakąś
> czerwoną przyprawa-marynatą... Czy ktoś może mnie oświecic jaki jest sk"ad
> takiej marynaty aby nadawa"a się do steków, czy polędwicy.

Do stekow, zwlaszcza z poledwicy nie stosowalbym zadnych marynat ani
innych tego typu przypraw. Sa miekkie z natury, piecze sie je chwile i
szkoda smaku miesa.

Wladyslaw

1. Data: 2001-05-10 09:03:29

Od: "Paul" <p...@p...ch> szukaj wiadomości tego autora

> Do stekow, zwlaszcza z poledwicy nie stosowalbym zadnych marynat ani
> innych tego typu przypraw. Sa miekkie z natury, piecze sie je chwile i
> szkoda smaku miesa.

Zgadzam sie zupelnie, dla mnie marynowanie miesa ma sens jesli owe mieso
musi skroszec albo jest no, powiedzmy nie najlepszego gatunku. Marynowanie
T-bone czy antrykota (u???) wypaczy jego naturalny smak ktory moim skromnym
zdaniej jest lepszy od wszelkich marynat!
Pytanie : zajac
Samo mieso nie ma za wiele smaku, co bys zrobil za marynate?
--
Amicalement
Paul Urstein

1. Data: 2001-05-10 11:16:36

Od: "Orion" <o...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl> napisal w wiadomosci

> Do stekow, zwlaszcza z poledwicy nie stosowalbym zadnych marynat ani
> innych tego typu przypraw. Sa miekkie z natury, piecze sie je chwile i
> szkoda smaku miesa.
Wladyslawie ! Czy na pewno wiesz o czym piszesz ?
Poledwica miekka z natury ?
http://kuchnia.serwisy.net/forumitd/archiwpt/pt1.htm Pod tym adresem
znajdziesz przepis na poledwice w sosie dijon . Nawet tak podana wymaga
delikatnego marynowania. Ma to na celu zmiekczenie,wydelikacenie i
wysublimowanie smaku wlasnie.
Oczywiscie nie jest to konieczne przy grillowaniu. W ostatecznosci mozna
nawet nie piec i spozyc na surowo. Rozmawiamy o SZTUCE grillowania a
nie o nawykach konsumcyjnych.
Pracy jest w ten sposób o wiele wiecej i
nie w kazdych okolicznosciach zabiegi takie sa uzasadnione, ale jezeli ktos
nie jest smakoszem to najczesciej zadowala sie piwem i spalonym stekiem.
Orion

1. Data: 2001-05-10 17:52:24

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Orion <o...@h...pl> wrote:

> [...]
> znajdziesz przepis na poledwice w sosie dijon . Nawet tak podana wymaga
> delikatnego marynowania. Ma to na celu zmiekczenie,wydelikacenie i

Widocznie dysponujesz podlej jakosci poledwica.

> Oczywiscie nie jest to konieczne przy grillowaniu. W ostatecznosci mozna
> nawet nie piec i spozyc na surowo. Rozmawiamy o SZTUCE grillowania a
> nie o nawykach konsumcyjnych.

Wybacz, ale dla mnie "grillowanie" bedzie zawsze raczej rodzajem
rozrywki niz jakakolwiek sztuka. Co innego pieczenie na ruszcie ;-)

Wladyslaw

RE: Ksiazka kucharska
skad te przyprawy wziasc???
Kisiel - pytanie "techniczne"