mastopatia a antykoncepcja

1. Data: 2006-08-11 20:03:05

Temat: mastopatia a antykoncepcja
Od: "Kasia" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jako ze jestem tu po raz pierwszy to witam wszystkich serdecznie i od razu mam
pytanko. Mam 22 lata a juz jakies 4 lata temu stwierdzono u mnie zmiany
mastopatyczne,, i guzek mialam usuwany. Teraz, jakis rok temu znowu to wrocilo.
Najpierw wizyta we wrzesniu 2005, guzek byl tylko w jedenj piersi, potem wizyta
w lutym 2006, guzek w jednej piersi bez zmian i pojawil sie w drugiej tez,
nastepna wizyta umowiona na lipiec 2006. W miedzyczasie w marcu zaczelam brac
tabletki antykoncepcyjne (najpierw Rigevidon a pozniej Marcilon). Usg w lipcu
wykazalo ze oba guzki powiekszyly sie o jakies 4 mm... Pani ktora usg robila
powiedziala ze to na pewno przez hormony i ze ona by nie brala, pani onkolog
powiedziala ze nie jest udowodnione ze to sie powiekszylo przez hormony ( w
sumie zaczelo sie robic dluuugo zanim zaczelam brac tabletki) i ze ona by
narazie nie odstawiala...Nastepna wizyte mam w grudniu a co do tabletek to nie
wiem...I stad moje pytanie...Brac czy nie? Jakie sa Wasze opinie? Bede bardzo
wdzieczna za odpowiedzi!!!Pozdrawiam, Kasia

2. Data: 2006-08-11 21:19:11

Temat: Re: mastopatia a antykoncepcja
Od: "Karolina" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z tego co mi wiadomo, to lepiej nie brac, bo po co zaburzac sobie gospodarke
hormonalna, a udowodnione jest, ze tabletki czesciej przyczyniaja sie do
raka piersi, (co prawda chroniac zarazem jajniki, ale cos za cos) wiec cos w
tym musi byc...

3. Data: 2006-08-12 05:49:14

Od: Monika <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia napisał(a):
> [...]
> wiem...I stad moje pytanie...Brac czy nie? Jakie sa Wasze opinie? Bede bardzo
> wdzieczna za odpowiedzi!!!Pozdrawiam, Kasia

Mam podobny dylemat. Podejrzenie guzka w piersi i Cilest. Onkolog mówi -
nie brać do zakończenia wszystkich badań a ginekolog mówi - brać (jest
kilka innych przyczyn dla których powinnam je brać)
5 lat temu brałam najpierw Mercilon potem Diane35 i w trakcie
przyjmowania Diane pojawił sie po raz pierwszy problem z guzkiem - wtedy
wszyscy jednomyślnie mówili - nie brać... Potem nie brałam tabletek aż
do teraz, kiedy tydzień temu (jednocześnie z ujawnieniem podejrzeń o
guzku) ginekolog przypisał mi Cilest.
Napisz, proszę co postanowisz zrobić, bo interesuje mnie ten temat.

Prostata - zapytania.
Ukąszenie przez osę
dieta cholesterolowa
Nierowny oddech noworodka.