matura ustna

1. Data: 2005-04-20 20:30:54

Temat: matura ustna
Od: "Piastowianin" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moim zdaniem przeprowadzanie matury ustnej z polaka jest bez sensu, bo
nie ma praktycznie przypadkow, aby ktos jej nie zdal - dobrzy uczniowie maja
baaardzo duzo czasu na opracowanie tematu, a Ci slabsi po prostu kupuja
prace.
Uwazam wiec, ze matura ustna z polskiego powinna zostac zlikwidowana,
dzieki czemu MENiS oszczedzilby pieniadze, a uczniowie czas...
Jak sadzicie - czy zebranie np. 1000 podpisow uczniow (imie, nazwisko,
nr legitymacji, szkola), ktorzy poparliby zniesienie czesci ustnej i
wyslanie tego do ministra cos by dalo?

2. Data: 2005-04-20 20:37:40

Temat: Re: matura ustna
Od: "Fizz!" <F...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

hahaha chyba nie...
... trzeba bylo se tez kupic.

3. Data: 2005-04-20 20:46:15

Od: Jacek Skowroński <j...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Die 20-04-05 Piastowianin <p...@o...pl> scribsit:

> [...]
> baaardzo duzo czasu na opracowanie tematu, a Ci slabsi po prostu kupuja

No popatrz, w mojej szkole ostatnimi dniami kilka osób nie zdało.

Nie.

--
Jacek Skowroński

4. Data: 2005-04-21 05:47:55

Od: "Piastowianin" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ... trzeba bylo se tez kupic.

ja zdaje dopiero za rok:) HAHA

5. Data: 2005-04-21 07:04:23

Od: Michał Muszyński <m...@i...val.id> szukaj wiadomości tego autora

Piastowianin <p...@o...pl> wrote:

> [...]
> baaardzo duzo czasu na opracowanie tematu, a Ci slabsi po prostu kupuja

Z mojej klasy jedna osoba nie zdała, a nie wiem jak poszło tym z innych
klas. Co do czasu na przygotowanie, to nie tylko ci dobrzy mają dużo
czasu. ;) ci słabsi też. A jest chyba właśnie odwrotnie niż mówisz -- ci
słabsi: a) poświęcają więcej czasu na przygotowanie prezentacji, bo zdają
sobie sprawę z tego, że są słabsi, b) w skrajnych przypadkach lenistwa
załatwiają sobie gotowce. Ale i tak muszą przecież się przygotować z
tego. Co do tych lepszych uczniów, to oni najczęściej tworzą swoje
prezentacje na ostatnią chwilę (też pomijam tutaj skrajności).

Takie są moje obserwacje.

> Uwazam wiec, ze matura ustna z polskiego powinna zostac zlikwidowana,
> dzieki czemu MENiS oszczedzilby pieniadze, a uczniowie czas...

Ależ... Moim zdaniem taka prezentacja dużo nas uczy, a mając możliwość
wyboru tematu prezentacji możemy ten czas poświęcony na przygotowania
spędzić przyjemnie i miło. Ja bardzo pozytywnie wspominam lekturę
książek do mojej bibliografii i myślę, że nie jestem wyjątkiem.

Być może na studiach albo w pracy będziesz musiał przygotowywać raz na
jakiś czas jakąś prezentację -- dzięki takiej maturze pierwszą próbę
walki ze stresem masz już za sobą.

> Jak sadzicie - czy zebranie np. 1000 podpisow uczniow (imie, nazwisko,
> nr legitymacji, szkola), ktorzy poparliby zniesienie czesci ustnej i
> wyslanie tego do ministra cos by dalo?

Nie dałoby nic. :)

Pozdrawiam,
M.

PS Ja tylko przypomnę, że matura jest nieobowiązkowa, nie każdy też musi
iść na studia... ;)

--
Isn't it funny
How a bear likes honey?

6. Data: 2005-04-22 22:12:59

Od: Evunia <h...@e...day.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 20 Apr 2005 22:30:54 +0200, Piastowianin napisał(a):

> Moim zdaniem przeprowadzanie matury ustnej z polaka jest bez sensu

Moim zdaniem matura jako taka jest bez sensu _cała_.
Niepotrzebny stres. I tylko tyle.

--
Eva Sheers
(zdawałam starą maturę, sporo lat temu.

7. Data: 2005-04-25 11:02:18

Od: "Ja" <j...@n...tpi.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Evunia" <h...@e...day.pl> napisał w wiadomości

> Moim zdaniem matura jako taka jest bez sensu _cała_.
> Niepotrzebny stres. I tylko tyle.

Nauka w ogóle jest niepotrzebna
Łopatą można machać i bez tego

8. Data: 2005-04-25 17:05:02

Od: zairazki <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ja napisał:
> Nauka w ogóle jest niepotrzebna
> Łopatą można machać i bez tego

Polemizowałbym w części przypadków ;)))
Owszem, w gospodarstwie rolnym czy u wujka przy budowie garażu może
być. Jeżeli ma to być wykwalifikowany kopacz ręczny zatrudniony np. w
firmie układającej sieci teletechniczne w silnie uzbrojonych centrach
miast, to już nie. Takiego "łopaciarza" się poważnie szkoli. A raz
nawet widziałem w archiwum firmy książeczkę z obrazkami zawierającymi
ilustracje poprawnego kopania - jaka łopata do jakiej roboty, jak się
ustawić żeby oszczędzać kręgosłup i mięśnie od zbędnych przeciążeń i
tak dalej.
Tak więc proszę o szacunek dla operatora ręcznego niwelatora
powierzchni gruntowych.
Nie wspomnę o szkoleniach BHP przy pracach w wykopach otwartych -
głębokości dopuszczalne, profile skarp, rodzaje umocnień, odwadnianie...

pozdrowionka dawno nie piszący na tej grupie śle
zairazki

9. Data: 2005-04-25 18:23:54

Od: "Roman Stachowiak" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zairazki" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
głębokości dopuszczalne, profile skarp, rodzaje umocnień, odwadnianie...

> pozdrowionka dawno nie piszący na tej grupie śle
> zairazki

Toteż się mocno zdziwiłem, ale i ucieszyłem z twojego powrotu :-)

--
RomanS
______________________________

10. Data: 2005-04-25 19:20:34

Od: zairazki <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Roman Stachowiak napisał:
> Toteż się mocno zdziwiłem, ale i ucieszyłem z twojego powrotu :-)

Tak naprawdę nie było mnie coś do stycznia. Tylko do tej pory siakoś
nie było okazji wpakować się "między usta a brzeg pucharu" czy jak to
tam było w tytule niezłego czytadła ;)
A teraz trafiła się okazja i czas, więc Jan Sebastian i bach - w
środek dyskusji o łopacie.
Poziom mi odpowiadał ;)

pozdrowionka z podziękowaniem za pamięć śle
zairazki

Praca - nauczyciel informatyki i przedmiotów elektrycznych/elektronic znych!
Ankieta o restauracjach
Zaproszenie na wernisaż
Programy dla uczniów z dysleksją, dysortografią i dyskalkulią
kierownik wyciecxzek szkolnych