metabolizm węglowodanów

następny post »
From: "Claire" <C...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: metabolizm węglowodanów
Date: Sun, 19 May 2002 21:40:57 +0200

za nic nie mogę zrozumieć nazw procesów metabolizmu węglwodanów, bo:
glikoliza - rozkład glukozy //czemu nie glukoliza?

glikogenoliza - rozkład glikogenu do glukozy //to akurat ok, glikogen i
liza=rozkład

glukogeneza - tworzenie glikogenu z glukozy //znów, czemu nie
glikogenogeneza, bądź glikogeneza???

glukoneogeneza - tworzenie glukozy ze związków niecukrowych //to też mi sie
zgadza, gluko od glukozy i geneza

czemu te dwa procesy: glukogeneza i glikoliza nazywją się tak, ze z ich
nazwy właściwie nie można wywnioskować co to się dzieje?!?
a moża ja mam jakieś złe dane?
POMÓŻCIE PROSZĘ - za nic nie mogę się tego nauczyć, bo tu nie ma sensu

Claire