Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
From: "Justyna" <k...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: metodologia
Date: Mon, 31 May 2004 17:26:14 +0200
Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl
Lines: 42
Message-ID: <c9figb$32c$1@korweta.task.gda.pl>
NNTP-Posting-Host: gw-2.ib.tcz.pl
X-Trace: korweta.task.gda.pl 1086016843 3148 81.210.14.35 (31 May 2004 15:20:43 GMT)
X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 31 May 2004 15:20:43 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.00.2615.200
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.00.2615.200
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:272282
Ukryj nagłówki
Witam serdecznie!
Może moj problem wyda się niektórym błahy, ale niedlugo mam egzamin z
metodologii i niestety odnajduje pewne nieścislosci między tym co napisał
Brzezinski, a tym co uslyszalam na wykladach. Pomijam, ze na cwiczeniach
pojawialy sie jeszcze inne wersje....
więc jesli ktos czuje sie pewny w tym temacie, to bylabym wdzieczna gdyby
zerknal na te pytania:
1.Operacjonalizacja zmiennej zależnej rzutuje na:
a. blad statystyczny I rodzaju
b.blad statystyczny II rodzaju
c.trafnosc wewnetrzna planu eksperymentalnego
d.trafnosc zewnetrzna planu eksperymentlanego
2.Wielkosc proby badawczej ( n) rzutuje na:
a.traf. zewn.
b.traf. wew.
c.szerokość przedzialu ufnosci dla szacowanego parametru populacji
d.prawdopodobienstwa bledu statystycznego I rodzaju
3.STrateia badawcza ex post facto jest strategia najlepiej określaną jako:
a.naturalistyczny eksperymet
b.nie eksperym.
c.naturalistyczna obserwacje
d.quasi eksper.
4.wyniki wystandaryzowanego testu psychologicznego moga być przedstawione na
skali:
a. tylko interwalowej
b.interwalowej lub ilorazowej
c.nominalnej lub ilorazowej
d.nominalnej , porzadkowej lub interwalowej
Oczywiscie mam swoje typy odpowiedzi , ale nie chce nic sugerować, wolę sie
upewnic.:)
mam nadzieję, ze ktoś będzie w stanie mi pomoc, z góry dziękuję za
fatygę!!!
pozdrawiam!!!
|