metronidazol/ stosowanie/

1. Data: 2001-10-18 08:17:22

Temat: metronidazol/ stosowanie/
Od: "Halina" <h...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy metronidazol żel 1% można zastosować
w jamie ustnej / zalecenie lekarza/ skoro na opakowaniu napisano:
"Chronić oczy i błony śluzowe przed kontaktem z preparatem".
Może istnieje jakiś inny rodzaj / stomatologiczny?/ metranidazolu
do użytku wenętrznego, a ten, to tylko pomyłka w aptece?
Bardzo proszę o odpowiedź i dziękuję.

Halina

2. Data: 2001-10-18 09:50:19

Temat: Re: metronidazol/ stosowanie/
Od: "Grzegorz Kaszczynski" <g...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"Halina" <h...@e...com.pl> wrote in message

> [...]
> Może istnieje jakiś inny rodzaj / stomatologiczny?/ metranidazolu
> do użytku wenętrznego, a ten, to tylko pomyłka w aptece?

Jest metronidazol masc. Jest chyba nawet masc dentytstyczna do stosowania w
jamie ustnej. Do uzytku wewnetrznego to jest metronidazol w tabletkach.
Natomiast jesli masz ostre wrzodziejace zapalenie dziasel to ten w zelu tez
pomoze.
pozdr
gkaszcz

3. Data: 2001-10-18 10:28:35

Od: "Halina" <h...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Grzegorz Kaszczynski <g...@p...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:vBxz7.5493$K...@n...chello.at...

> [...]
> jamie ustnej. Do uzytku wewnetrznego to jest metronidazol w tabletkach.
> Natomiast jesli masz ostre wrzodziejace zapalenie dziasel to ten w zelu

Na tym metronidazolu/żel1%/który otrzymałam w aptece jest napisane
zastrzeżenie podane wyżej i moje wątpliwości budzi właśnie ono.czy pomimo
takiego napisu można stosować na błony śluzowe jamy ustnej, a nie jest to na
pewno ostre wrzodziejące zapalenie dziąseł, a raczej bolesne rozpulchnienie.
Na ulotce napisano, że stosuje się zewnętrznie w chorobach łojotokowych
skóry, w trądziku zakażeniu bakteryjnym skóry twarzy etc.

Hal

4. Data: 2001-10-18 11:37:06

Od: "Grzegorz Kaszczynski" <g...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik Grzegorz Kaszczynski <g...@p...com> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:vBxz7.5493$K...@n...chello.at...

> Na tym metronidazolu/żel1%/który otrzymałam w aptece >

Zel i krem jest 1 % i na skore.
Masc stomatologiczna jest 10%. Jesli lekarz nie napisal o co mu chodzi to
farmaceuta mial obowiazek wydac preparat o mniejszym stezeniu, czyli 1%.
Dlatego tak wyszlo. Proponuje do lekarza po recepte sie udac. Pozdrawiam
gkaszcz

5. Data: 2001-10-19 09:02:06

Od: "Halina" <h...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> farmaceuta mial obowiazek wydac preparat o mniejszym stezeniu, czyli 1%.
> Dlatego tak wyszlo. Proponuje do lekarza po recepte sie udac. Pozdrawiam

Bardzo dziękuję za fachową odpowiedź, już to wczoraj wyjaśniłam dzwoniąc do
farmaceuty.
Mógł zapytać co mam zamiar smarować;-)
pozdrawiam
Hal
Ps.Dobrze, że do leku dołącza się ulotki, choć nie wszyscy je czytają.

6. Data: 2001-10-19 20:32:33

Od: "AniaT" <a...@n...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Halina" <h...@e...com.pl> napisał w
wiadomości news:9qoq5d$2lbg$1@news2.ipartners.pl...

> Mógł zapytać co mam zamiar smarować;-)

Farmaceuta nie jest prawnie upowazniony do wnikania w Twoje
schorzenie (tajemnica lekarska).Gdy lekarz pisze diagnoze na
recepcie to jest to lamanie tego prawa (zdarza sie
czesto!). Ciesz sie, ze wiadomo bylo, ze chodzi o cos do
smarowania- niestey bywa, ze jest tylko nazwa i koniec (a
metronidazol jest w czopkach, galkach, tabl., kremach itp.).
Mozesz powiedziec, ze skoro napisal np. stomatolog to
powinno byc jasne, ale niesty wiele osob przy okazji
swiatecznych porzadkow wymiata spod mebli jakies stare
ulotki i opakowania po lekach i idzie z nimi do lekarza, do
ktorego im najbardziej im po drodze i prosza o wypisanie bo
oni to zazywaja. Potem w aptece sie okazuje, ze mialo byc
np. na wrzody a jest wypisane na nadcisienie (BTW lekarze
nie boicie sie !!!) no jasne bo tamto to zazywal wujek, co
byl tylko z wizyta- z zycia wziete niestety.
--
Anna

Drugstore online.
leczenie bolu i wiecej na ten temat - Sprostowanie, troche dlugie
Taki nietypowy problem.
Bourses medicales.
warszawski instytut onkologii